خرید دکانت

تفاوت دکانت با سمپل عطر

فهرست مطالب :

  • سمپل عطر چیست ؟
  • آیا همه شرکتها و برند ها سمپل را در اختیار مردم قرار میدهند
  • تفاوت بین دکانت یا دستریز عطر با سمپل عطر
  • چرا بهتر است قبل از خرید عطر اصلی دکانت یا سمپل آن را تهیه کنیم

 شما نیاز دارید قبل از خرید یک عطر و پرداخت مبلغهای بالا، آنها را خوب تست کنید تا رایحهای مناسب سلیقه خود را پیدا کنید؛ عطری که میخرید باید با بوی طبیعی بدن، رنگ و جنس پوست شما سازگار باشد و همچنین با تیپ و استایل شما هماهنگ باشد. عطرها در روشهای مختلفی توزیع میشوند و راههای متفاوتی برای تست عطر در اختیار علاقه مندان و خریداران وجود دارند. دو نمونه معروف بین این راهها تهیه سمپل و دکانت هستند. البته توجه کنید که بین این دو تفاوت هایی وجود دارند که بسیاری ممکن است از آنها آگاه نباشند. در این مطلب از خلیفه چی، قصد داریم به معرفی و بررسی تفاوت دکانت با سمپل عطر بپردازیم.

سمپل عطر چیست؟

قبل از بررسی دقیق تفاوت بین سمپل و دکانت عطر، بهتر است در ابتدا بدانیم سمپل چیست؟ سمپل عطر نمونه از عطر اصل در مقدار بسیار کمتر می باشد و ضمنا توسط خود کمپانی عطرسازی تهیه و عرضه میشوند. حجم سمپلها که اغلب روی آنها ذکر شده معمولا بین 1 تا 3 میل است و هر میل امکان اسپری کردن تقریبا بین 10 تا 15 بار را به شما میدهد. سمپلها هیچ تفاوتی با عطر اصلی ندارند و نمونهای کمتر از آن هستند.

بیشتر بخوانید : دکانت عطر و ادکلن چیست و چطور آن را تهیه کنیم ؟

آیا همه شرکتها و برندها سمپل را در اختیار مردم قرار میدهند؟

در جواب این سوال باید بگوییم خیر. بسیاری از شرکتهای عطرسازی در جهان ترجیح میدهند که نسخه های اصلی عطرهای خود را بفروشند به همین دلیل از در اختیار دادن سمپلهای عطر خودداری میکنند. اما خوشبختانه خیلی از شرکتهای معروف عطر سازی جهان سمپلهای عطرهای خود را به همه مردم جهان ارائه میدهند؛ مانند برندهای نام آشنای کلوین کلاین، امواج، ورساچه، جورجیو آرمانی، شنل و …

ده ها نوع دکانت اورجینال در گالری خلیفه چی

تفاوت بین دکانت یا دستریز عطر با سمپل عطر در چیست؟

این سوال، سوال بسیاری از علاقه مندان به عطر است. در حقیقت باید گفت که فرق چندانی بین دکانت عطر و سمپل آن وجود ندارد و هردو از همان عطر اصلی هستند، اما همین تفاوت کوچک نیز میتواند برای بسیاری از افراد مهم باشد. تفاوت مهم این دو در این است که سمپلهای عطر همگی توسط خود کمپانیهای عطرسازی عرضه میشوند و حجم مشخصی دارند ولی دکانت یا دستریز اینطور نیست. دستریزهای عطر عموما توسط خود فروشنده های عطر تهیه میشوند و به فروش میرسند و در بسته بندی اورجینال قرار ندارند؛ علاوه براین بسیاری نگران هستند که دکانتی که خریداری می کنند همان عطر اصلی نباشد و نمونه ای تقلبی توسط فروشنده به آنها فروخته شده باشد؛ البته با خرید از فروشگاههای معتبر که فروشنده عطرهای اصل و اورجینال هستند، با خیال آسوده می توانید دکانت عطرهای مختلف را تهیه کنید و دیگر نگران تقلبی بودن آن نباشید.

بیشتر بخوانید : تفاوت عطر و ادکلن از نظر غلظت و فرق ادوتویلت و ادوپرفیوم و ادکلن

بالاترین ماندگاری در بین عطرها

چرا خوب است که قبل از خرید عطر اصلی، دکانت عطر یا سمپل آن را تهیه کنیم؟

قیمت عطرهای اصلی معمولا بسیار بالا است و لزوما گرانترین عطرها با سلیقه افراد مختلف سازگار نیستند. این امکان وجود دارد که شما از بوی یک عطر خوشتان نیاید یا آن عطر با شیمی پوست شما سازگاری نداشته باشد. بنابراین بهتر  است که قبل از خرید یک عطر بوی آن را استشمام کنید و آن را کاملا و از هر نظر بسنجید تا شتابزده یک عطر گران قیمت را خریداری نکنید. ضمنا بسیاری از افراد دوست دارند تند تند عطر خود را تغییر دهند و مایل به استفاده طولانی مدت از یک رایحه نیستند. به همین دلایل ذکر شده، خرید دکانت یا سمپل عطر یک امر ضروری و توصیه شده است تا بتوانید بدون پرداخت مبالغ هنگفت، عطرهای مختلف را استفاده کنید و بوی آنها را بشناسید.

سخن آخر

همانطور که گفته شد شناخت یک عطر قبل از خرید آن امری واجب است و سمپلهای عطر و دکانت یا دستریز عطرها از راههای پیدا کردن این شناخت هستند. در این مقاله سعی شد تا اطلاعات کافی درباره سمپل عطرها و تفاوت آن با دکانت در اختیار شما قرار داده شود و امیدواریم برای شما مفید بوده و پاسخگوی سوالاتتان بوده باشد. برای استعلام قیمت و دریافت اطلاعات از سمپل و دکانت عطرها میتوانید به وبسایت خلیفه چی مراجعه فرمایید.

اشتراک‌گذاری در :

دسته‌بندی‌ها

مطالب پربازدید

دیدگاهتان را بنویسید

۰ تا ۱۰۰ تفاوت دکانت با سمپل عطر