راهنمای خرید عطر و ادکلن مردانه با بررسی ۳ معیار مهم [ چه عطر و ادکلن مردانه ای بخرم؟ ]

انتخاب عطر مناسب برای اکثریت مردم کار دشواری است و بیشتر افراد در هنگام خرید عطر و ادکلن، میان رایحه‌های متنوع انواع عطرها گم شده و دچار سردرگمی می‌شوند. تنوع عطر در فروشگاه‌ها بسیار بالاست و فروشندگان ممکن است نتوانند شما را به خوبی راهنمایی کنند که ادکلن مردانه چی خوبه ؟ پس برای جلوگیری از گیج و سردرگم شدن در هنگام خرید عطر مردانه، بهتر است که قبل از اقدام به خرید، شرایط خود را بررسی کرده و با توجه به شرایط، گزینه‌هایی را از قبل در نظر بگیرید. این کار علاوه بر این‌که تصمیم‌گیری را برای شما آسان می‌سازد، بسیار مهم و حیاتی نیز هست.

حقیقت این است که هر عطری مناسب هر موقعیت زمانی و مکانی نیست. اگر شما می‌خواهید عطر مردانه ای استفاده کنید که به مشام خودتان و اطرافیانتان خوش بیاید، باید بدانید که عطر و ادکلن‌های مناسب هر فصل و هر موقعیت اجتماعی، ویژگی‌های متفاوتی دارند و شما در هنگام انتخاب باید به آن‌ها توجه کنید. در این مقاله از خلیفه چی قصد داریم به عوامل و ویژگی‌های موثر در انتخاب عطر مردانه خوب بپردازیم و بدانیم که در شرایط متنوع، بهتر است چه ادکلن مردانه ای بخریم؟

فهرست مقاله :

  • عوامل موثر بر انتخاب عطر مردانه
    • اثر فصل
    • اثر موقعیت
    • اثر سلیقه بویایی شما
  • عطر مردانه برای پاییز و زمستان
    • مارلی هرود
    • مارلی پگاسوس
    • آمواج اینترلود
  • عطر مردانه برای بهار و تابستان
    • اورتو پاریسی مگاماره
    • بولگاری آکوا پور هوم
    • ورساچه پور هوم دیلن بلو
  • عطر مردانه مناسب دورهمی دوستانه
    • کارولینا هررا ۲۱۲ VIP بلک
  • عطر مردانه مناسب موقعیت‌های رسمی
    • دیور هوم پارفوم
    • تام فورد عود وود
    • لالیک امبر نویر
  • انتخاب عطر مردانه براساس قیمت
    • زیر ۱ میلیون
    • بین ۲ تا ۳ میلیون
    • بین ۴ تا ۶ میلیون
    • بالای ۶ میلیون

عوامل موثر بر انتخاب عطر مردانه خوب

هنگام خرید عطر مردانه خوب عوامل زیادی می‌توانند روی انتخاب شما تاثیر بگذارند، از جمله فصل، موقعیت و استایلی که برای استفاده از آن عطر مد نظر دارید، سلیقه بویایی و انتخاب‌های پیشین شما. در ادامه دلیل اهمیت هر یک از این موارد را شرح می‌دهیم تا به شما کمک کنیم تشخیص دهید چه ادکلن مردانه ای بخرید.

ضمن اینکه امکان خرید دکانت عطر را نیز برای شما همراهان عزیز خلیفه‌چی فراهم کرده‌ایم تا بتوانید با پرداخت هزینه کمتر، عطر یا عطرهای مورد نظر خود را تهیه و تست کنید و پس از اطمینان از اینکه بازخورد مثبتی دریافت کردید، حجم اصلی عطر را تهیه کنید. دکانت یا دستریز، همان عطر اصلی در حجم کمتر است که به شما امکان می‌دهد قبل از انتخاب ادکلن مردانه مناسب، چندین عطر از روایح گوناگون را امتحان کنید و با خیال راحت‌تری ادکلن مردانه خود را انتخاب کنید.

۱. اثر فصل

مهم‌ترین عامل موثر در انتخاب عطر مردانه مناسب، فصلی است که آن عطر مورد استفاده قرار می‌گیرد. مسئله‌ای که بسیاری از مردم به آن توجه ندارند، این است که هر عطری را نمی‌شود در هر آب و هوایی استفاده کرد. به طور کلی، عطرهای گرم برای فصول سرد و عطرهای خنک برای فصول گرم، مناسب‌تر هستند.

عطرهای خنک پخش بوی پایین‌تری دارند و استفاده از آن‌ها در فصل‌های پاییز و زمستان باعث می‌شود که بوی آن‌ها پخش نشده و به مشام اطرافیان ما نرسد. همچنین ماندگاری آن‌ها در فصول سرد کمتر است و در واقع می‌توان گفت که استفاده از عطر خنک مردانه در هوای سرد، فایده‌ چندانی ندارد. به همین ترتیب، استفاده از عطر گرم مردانه در هوای گرم نیز مناسب نیست؛ چرا که پخش بوی بالای عطرهای گرم و تلفیق آن با گرمی هوای تابستان یا بهار، باعث ترکیب رایحه ادکلن شما با روایح محیطی شده و ممکن است عطر روی پوست و لباس شما بوی ناخوشایندی بگیرد.

پیشنهاد خلیفه‌چی برای مطالعه: معرفی ۱۲ ادکلن مخصوص زمستان

۲. اثر موقعیت و لباس

هر عطر حس و حال مخصوص به خود را دارد. برخی از عطرها احساس سبکی، رهایی و راحتی را به اشخاص القا می‌کنند؛ این دسته از عطرهای مردانه بیشتر مناسب استفاده در دورهمی‌های دوستانه، استفاده‌ روزمره و همراه با لباس‌های راحت و اسپرت روزمره هستند.

در حالی که دسته دیگری از عطرها، حال و هوای رسمی‌تر و جدی‌تری داشته و بیشتر برای شرکت در جلسات مهم، مراسم‌های رسمی، محل کار و هنگام پوشیدن لباس‌های رسمی و کت‌ و شلوار، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بنابراین از این به بعد هنگام تصمیم گیری درباره اینکه ادکلن مردانه چی خوبه ؟ به موقعیتی که می‌خواهید از آن عطر استفاده کنید هم توجه داشته باشید.

۳. اثر سلیقه بویایی شما

بدیهی است که برای انتخاب عطری تازه، باید به سلیقه بویایی خود رجوع کرده و بعد از بررسی عطرهایی که در گذشته استفاده کرده‌اید، ادکلن جدید خود را انتخاب کنید. پس راحت باشید و هنگام انتخاب ادکلن مناسب، سلیقه شخصی خود را نیز در نظر بگیرید. انتخاب عطر مردانه مناسب چیزی نیست که یک پاسخ کلی برای همه آقایان داشته باشد. عوامل قبلی (فصل و موقعیت) به‌عنوان فیلترهایی به شما کمک می‌کنند انتخاب‌های مناسب‌تری  داشته باشید. اما پاسخ نهایی به سلیقه بویایی شما هم بستگی دارد.

حال که با این سه مفهوم آشنا شده‌اید، می‌خواهیم راهنمای خرید عطر مردانه مناسب شرایط فعلی‌تان را به شما ارائه دهیم. در ادامه به بحث در مورد انواع عطرهای مناسب مردانه برای موقعیت‌های مختلف و معرفی چند مورد از محبوب‌ترین ادکلن‌های مردانه می‌پردازیم.

در فصل پاییز و زمستان چه عطر مردانه ای بخرم؟

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، عطرهای مناسب فصل سرما، عطرهایی با رایحه گرم هستند. عطرهایی با نت چرمی، عطر با رایحه ادویه، نت‌های چوبی، گلی و … عطرهای گرم محسوب می‌شوند. در ادامه ۳تا از بهترین و پرطرفدارترین عطرهای مردانه گرم را معرفی می‌کنیم.

۱. مارلی هرود (Marly Herod)

عطر مارلی هرود، محصولی از برند عطر مارلی (Parfums de Marly) می‌باشد که در خانواده بویایی چوبی – ادویه‌ای قرار می‌گیرد. این عطر گرم و دلنشین، در اسانس‌های اولیه خود رایحه‌های ادویه‌ای قوی مثل دارچین و فلفل را به همراه دارد و در لایه‌های زیرین رایحه‌اش، نت‌های تنباکو، روایح دودی و گل اوسمانتوس هم احساس می‌شود. اما این تمام شگفتی این عطر خوشبو نیست. نت‌های پایانی مارلی هرود، روایحی که بیشترین ماندگاری را در این عطر دارند، شامل مشک، وانیل، خس خس و سدر می‌باشند.

Parfums de Marly Herod
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه بزنید

۲. مارلی پگاسوس (Marly Pegasus)

دومین ادکلن گرم مردانه نیز از برند عطر فرانسوی مارلی می‌باشد. مارلی پگاسوس نیز عطری با طبع گرم و گروه بویایی شرقی فوژه است. نت‌های اولیه این عطر پرطرفدار، شامل رایحه ترنج، گل آفتاب پرست و زیره سبز بوده و در نت‌های میانی آن، رایحه گیاه اسطوخودوس، یاس و بادام احساس می‌شود. در آخر، در نت‌های زیرین مارلی پگاسوس می‌توان بوی کهربا، وانیل و چوب صندل سفید را نیز احساس کرد. عطر پگاسوس رایحه‌ای شیرین و کلاسیک دارد و همین امر، دلیل محبوبیت بسیار زیاد این عطر شده است.

Parfums de Marly Pegasus
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه بزنید

۳. آمواج اینترلود (Amouage Interlude)

آمواج اینترلود مردانه در گروه بویایی شرقی چوبی قرار گرفته و دارای طبعی گرم است. نت‌های اولیه عطر اینترلود مردانه، شامل ترنج، فلفل و پونه کوهی است و در نت‌های میانی این آن بوی نعناع هندی، چوب صندل سفید، چرم، عود و کهربا نیز به خوبی احساس می‌شود.

اگر به دنبال خرید عطر مردانه خوب برای فصول سرد سال هستید، آمواج اینترلود می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. پیشنهاد می‌کنیم ویدئو بررسی و جعبه گشایی این ادکلن را در صفحه محصولش مشاهده بفرمایید.

Amouage Interlude For Men
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه بالا بزنید

در فصل بهار و تابستان چه ادکلن مردانه ای بخریم؟

عطرهای مناسب فصل بهار و تابستان، عطرهایی با طبع خنک هستند. عطرهای خنک، احساس طراوت و تازگی را به شما و اطرافیانتان القا می‌کنند و بیشتر شامل گروه‌های بویایی میوه‌ای می‌باشند. با ادامه این مقاله همراه باشید تا ۳تا از محبوب‌ترین ادکلن‌های مردانه خنک را به شما معرفی کنیم.

۱. اورتو پاریسی مگاماره (Orto Parisi Megamare)

گروه بویایی عطر اورتو پاریسی مگاماره معطر دریایی بوده و در واقع عطری یونیسکس است و برای استفاده آقایان و خانم‌ها طراحی شده است. در نت‌های اولیه این ادکلن ایتالیایی می‌توان رایحه آب دریا، پرتقال، بنفشه و فلفل را احساس کرد و در نت‌های میانی و پایانی نیز، رایحه اسطوخودوس، ترکیبات سبز، جلبک دریایی، چای و نمک به مشام می‌رسد. این عطر با وجود این‌که طبعی خنک دارد، دارای پخش بوی بسیار بالا می‌باشد.

ویدئو اختصاصی خلیفه‌چی از معرفی و جعبه گشایی مگاماره برای آشنایی بیشتر شما عزیزان با این عطر معروف تهیه شده که در صفحه محصول (لینک زیر) قابل مشاهده است.

اورتو پاریسی مگاماره
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه بزنید

۲. بولگاری آکوا پور هوم (Bvlgari Aqva Pour Homme)

آکوا پور هوم از برند بولگاری، عطری خنک با رایحه دریایی و گروه بویایی دریایی معطر است. غلظت این عطر ادوتویلت بوده و بیشتر برای استفاده روزمره مناسب است. در نت‌های اولیه این عطر می‌توان رایحه پرتقال، نارنگی ماندارین و برگ درخت نارنج و در نت‌های میانی بوی اسطوخودوس، گل پنبه و جلبک دریایی را احساس کرد. ماندگارترین نت‌های این عطر نیز کهربا، عنبر سائل و نعناع هندی هستند.

ویدئو اختصاصی بررسی و جعبه گشایی بولگاری آکوا پور هوم را برای شما عزیزان تهیه کرده‌ایم تا بیشتر با این عطر مردانه خنک و دوست داشتنی آشنا شوید.

Bvlgari Aqva Pour Homme
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه بزنید

۳. ورساچه پور هوم دیلن بلو (Versace Pour Homme Dylan Blue)

این عطر خنک و سرزنده، در نت‌های اولیه خود شامل روایح گریپ فروت، ترنج، آب دریا و برگ انجیر و در نت‌های میانی دارای رایحه فلفل، برگ بنفشه، آمبروکسان، پاپیروس و نعناع هندی می‌باشد. نت‌های پایه ورساچه پور هوم دیلن بلو شامل دانه تونکا، روایح دودی، زعفران و مشک می‌باشد. این عطر شیرین مردانه با رایحه سرزنده خود، می‌تواند در روزهای گرم تابستان به شما طراوت و شادابی زیادی ببخشد.

پیشنهاد خلیفه‌چی برای مطالعه: انواع عطر و ادکلن از نظر غلظت که باید قبل از خرید بشناسید

Versace Pour Homme Dylan Blue
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه بزنید

برای دورهمی های دوستانه چه عطر مردانه ای بخرم؟

حال که انتخاب عطر براساس فصول سال را مورد بررسی قرار دادیم، در ادامه راهنمای خرید ادکلن مردانه خوب به بررسی معیار موقعیت استفاده از عطر و ادکلن می‌پردازیم.

به طور معمول، عطرهایی که آقایان برای رفتن به مجلس‌های رسمی و محل کار استفاده می‌کنند، چندان مناسب مصارف روزانه و دورهمی‌های راحت و دوستانه نیست. عطرهایی مناسب دورهمی‌های دوستانه هستند که اولا روایحی سبک و سرزنده داشته باشند و دوما دارای پخش بوی مناسب باشند.

در ادامه بهترین ادکلن مردانه ای که مناسب دورهمی‌ها باشد را به شما معرفی خواهیم کرد. این ادکلن جذاب و پرطرفدار، مناسب‌ترین انتخاب برای خرید عطری سبک و شاداب است.

کارولینا هررا ۲۱۲ وی آی پی بلک (Carolina Herrera 212 VIP Black)

عطر ۲۱۲ وی آی پی بلک از برند کارولینا هررا، عطری مردانه است و در گروه بویایی آروماتیک فوژه قرار می‌گیرد. این عطر بسیار شیرین است و رایحه رازیانه و وانیل در آن به خوبی احساس می‌شود. به دلیل وجود این دو رایحه در ترکیباتش، می‌توان این عطر را در دسته عطرهای شیرین و گرم مردانه قرار داد. با اینکه پخش بوی خوبی دارد، به دلیل وجود نت‌های مشکی در نت‌های پایه آن، کمی طول می‌کشد تا رایحه‌اش به مشام سایرین برسد. اما اگر کسی نزدیک شما باشد، بوی آن را همواره به خوبی احساس می‌کند. همین ویژگی این عطر باعث می‌شود تا رایحه آن علی رغم گرم بودن، سنگین و آزاردهنده نباشد. همچنین می‌توان گفت که این عطر چهار فصل است و هم با استایل‌های غیررسمی روزمره همخوانی خوبی دارد و هم با استایل‌های رسمی‌تر!

ویدئو بررسی و جعبه گشایی این عطر جذاب توسط خلیفه‌چی را در صفحه محصولش مشاهده بفرمایید.

Carolina Herrera 212 VIP Black
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه بالا بزنید

برای استفاده در موقعیت‌های رسمی چه ادکلن مردانه ای بخرم؟

عطرهایی مناسب محل کار و موقعیت‌های رسمی هستند که فضایی نسبتا گرم، کلاسیک، چوبی، عودی و یا چرمی داشته باشند. در ادامه ۳ گزینه از گروه‌های بویایی چوبی و چرمی به شما معرفی می‌کنیم که با استایل‌های مردانه و کلاسیک بهترین ترکیب را می‌سازند!

۱. دیور هوم پارفوم (Dior Homme Parfum)

عطر Dior Homme Parfum در گروه بویایی چرمی قرار می‌گیرد و رایحه‌ای چوبی و گرم دارد. برای آقایانی که می‌پرسند عطر مردانه خوب چی بخرم و از طرفی می‌خواهند کاریزماتیک به نظر برسند، انتخابی فوق العاده است. ترکیب این عطر با لباس‌های رسمی، کت و شلوار و ساعت‌ مچی کلاسیک، بسیار جذاب و فریبنده است. در نت‌های اولیه دیور هوم پارفوم، رایحه پرتقال و زنبق احساس می‌شود و در نت‌های میانی، رایحه خوش رز همراه با بوی تند و تیز چرم، کاملا قابل استشمام است. در نت‌های پایه هم خطی از عطر با رایحه عودی و چوب صندل احساس می‌شود.

دیور هوم پارفوم
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه بزنید

۲. تام فورد عود وود (Tom Ford Oud Wood)

این عطر آمریکایی از گروه بویایی شرقی چوبی است و می‌توان گفت که طبع معتدلی دارد. همچنین عطری یونیسکس بوده و برای استفاده هر جنسیتی مناسب است. روایح قالب در ادکلن عود وود شامل دانه تونکا، کهربا، وانیل، خس خس، چوب صندل سفید، دارچین، روایح چوبی، عود و فلفل می‌باشد. با اینکه رایحه این عطر معتدل است، اما اگر طبع شما گرم است، بهتر است که آن را تنها در فصل سرما استفاده کنید.

Tom Ford Oud Wood
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه بالا بزنید

۳. لالیک امبر نویر (Lalique Ombre Noire)

ادوپرفیوم امبر نویر دارای گروه بویایی شرقی ادویه‌ای می‌باشد. روایح پایه این عطر را نت‌های دانه تونکا، سدر و صمغ درختچه مر تشکیل می‌دهند و روایح ماندگار و غالب در این ادکلن گرم مردانه، دارچین، تنباکو و پاپیروس می‌باشند. همچنین می‌توان در نت‌های بالایی بوی ترنج همراه با نعناع و برگ انجیر را نیز احساس کرد. عطر Lalique Ombre Noire طبعی بسیار گرم داشته و بیشتر مناسب فصل زمستان می‌باشد.

پیشنهاد می‌کنیم ویدئو معرفی و جعبه گشایی این عطر پرطرفدار را که برای شما تهیه کرده‌ایم، در صفحه محصول مشاهده بفرمایید.

Lalique Ombre Noire
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه بزنید

در هر رنج قیمت، عطر مردانه خوب چی بخرم؟

قیمت عطر نیز در هنگام خرید آن برای بسیاری از افراد مهم است. به عنوان مثال، بیشتر مردم ترجیح می‌دهند برای عطری که برای مصارف روزانه خریداری می‌کنند، هزینه کمتری بپردازند. زیرا عطری که روزانه استفاده شود، زودتر به اتمام می‌رسد و منطقا باید در فواصل زمانی کوتاه‌تری برای خرید این نوع از عطرها اقدام کرد. به همین دلیل در ادامه راهنمای خرید عطر مردانه می‌خواهیم عطرهایی را در رنج قیمت‌های مختلف به شما معرفی کنیم.

۱. عطرهای مردانه زیر ۱ میلیون تومان

این نوع از عطرهای مردانه به طور عمده دارای غلظت ادوتویلت هستند و برای استفاده روزانه تولید می‌شوند. این عطرها ماندگاری کم‌تری داشته و فقط چند ساعت روی لباس و پوست شما باقی می‌مانند. از این جهت است که بیشتر مناسب مصرف روزانه هستند و هر چند ساعت باید تمدید شوند. از جمله ادکلن‌های مردانه زیر ۱ میلیون تومان می‌توان به جگوار کلاسیک بلو، لالیک انکر نویر ال اکستریم و اورلان دیریک اشاره کرد.

۲. عطرهای مردانه بین ۲ تا ۳ میلیون تومان

در بین عطرهای معرفی شده در این مقاله، عطرهای لالیک امبر نویر و بولگاری آکوا پور هوم، در رنج قیمت ۲ تا ۳ میلیون تومان قرار دارند. این عطرها دارای ماندگاری و پخش بوی متوسط بوده و برای استفاده روزمره در کنار دورهمی‌ها و مجالس رسمی، مناسب هستند.

۳. عطرهای مردانه بین ۴ تا ۶ میلیون تومان

بیشتر عطرهای پرطرفدار در این رنج قیمت قرار دارند. اکثر مردم عطرهای در رنج ۴ تا ۶ میلیون را برای مصارف خاص، مثل مهمانی‌ها، محل کار و دورهمی‌های رسمی‌تر استفاده می‌کنند. گزینه‌هایی مثل مارلی هرود، مارلی پگاسوس، آمواج اینترلود و دیور هوم پارفوم در این دسته قرار می‌گیرند.

۴. عطرهای مردانه بالای ۶ میلیون تومان

در بین عطرهای معرفی شده، عطرهای اورتو پاریسی مگاماره و تام فورد عود وود در دسته عطرهای گران قیمت قرار دارند. البته شما می‌توانید دستریز این عطرها را با هزینه بسیار کمتری از فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن خلیفه‌چی تهیه کنید.

سخن پایانی

انتخاب عطر مردانه مناسب مسئله‌ای بسیار مهم است که برخی از افراد توجه کافی را به آن نشان نمی‌دهند. استفاده از عطر نامناسب در فصل و یا موقعیت اجتماعی، می‌تواند برای شما و اطرافیانتان آزاردهنده باشد و حتی از نظر جسمی به شما آسیب بزند و موجب سردرد (آشنایی با عطرهایی که موجب سردرد می‌شوند) و حساسیت پوستی بشود. از این جهت به شما توصیه می‌شود که حتما قبل از خرید عطر، در مورد گزینه‌های پیش رو اطلاعات کافی کسب کنید. ما نیز در این مقاله سعی کردیم راهنمای انتخاب عطر مردانه مناسب را ارائه دهیم و به این پرسش که چه عطر مردانه ای بخرم پاسخ دهیم.

از شما تشکر می‌کنیم که تا پایان این مقاله همراه خلیفه‌چی بودید. اگر هنوز سوالی درباره اینکه ادکلن مردانه خوب چی بخرم در ذهن شما باقی مانده، در قسمت نظرات مطرح کنید تا پاسخگوی شما عزیزان باشیم.

اشتراک‌گذاری در :

دسته‌بندی‌ها

مطالب پربازدید

دیدگاهتان را بنویسید

عطر مردانه چی بخرم؟ راهنمای خرید ادکلن مردانه + معرفی ۱۰ عطر