عطر مناسب دورهمی ها

عطری مناسب دورهمی‌ها

  • همه ما قبل از رفتن به دورهمی‌ها، مدت زمان نسبتاً طولانی‌ای را به فکر کردن در مورد انتخاب مناسب‌ترین لباس، زیورآلات، کفش و کیف برای آن مهمانی و مجلس اختصاص می‌دهیم. برای همه ما بسیار مهم است که در دورهمی‌های دوستانه، خانوادگی و یا دورهمی با همکارها، آراسته و مرتب به نظر برسیم؛ از همین جهت، جالب است بدانید که حتی انتخاب عطر مناسب نیز برای یک دورهمی، می‌تواند از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار باشد. عطرهایی وجود دارند که با رایحه گرم، سبک و دلنشین خود، می‌توانند احساس امنیت و صمیمیت بیشتری را نسبت به شما، در افراد مختلف ایجاد کنند و همچنین باعث سرزندگی و نشاط بیشتر شما، در یک جمع خاص باشند؛ از این جهت است که این عطرها، عطری مناسب دورهمی‌ها هستند. در این مطلب از خلیفه چی، قصد داریم به معرفی یک نمونه بسیار پرطرفدار از این عطر‌ها بپردازیم.
  • فهرست مقاله :
  • 212 وی آی پی بلک مناسبترین عطر برای دورهمی ها
  • برند کارولینا هررا
  • گروه بویایی آروماتیک
  • گروه بویایی آروماتیک فوژه
  • عطر مردانه کارولینا هررا: 212 وی آی پی بلک
  • گروه بویایی
  • نت های پایه
  • حس و حال و فضای مناسب استفاده
  • پخش بو و ماندگاری

212 وی‌آی‌پی بلک مناسبترین عطر برای دورهمی ها 

یکی از پرطرفدارترین عطرهای لاین 212 برند کارولینا هررا، عطر 212 وی‌آی‌پی بلک می‌باشد، که در سال 2017 به بازار عرضه شده است و گروه بویایی آن آروماتیک فوژه است. قبل از معرفی این عطر، بهتر است کمی با برند معتبر آن – یعنی کارولینا هررا – و گروه‌های بویایی مربوط به آن آشنا شویم.

Carolina Herrera 212 VIP Black
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه بالا بزنید

برند کارولینا هررا 

کارولینا هررا، طراح لباسی آمریکایی می‌باشد که خانه مد خود را برای اولین بار، در سال 1980 افتتاح کرد. او در ابتدا با لباس‌های بسیار شیک و خوش‌ طرح خود، به معروفیت رسید و سپس اولین عطر خود را با نام کارولینا هررا برای خانم‌ها، در سال 1988 به بازار عرضه کرد و در ادامه فعالیت کاری خود، صدها عطر زنانه و مردانه را با رایحه‌های گوناگون و بسیار دلنشین تولید کرد. پس از کسب موفقیت‌های بسیار، این کمپانی در سال 2008 پیشنهادات خود با نام تجاری CH گسترش داد و علاوه بر مد و لباس، به تولید زیورآلات و عطرها مشغول شد.



گروه بویایی آروماتیک 

اصطلاح آروماتیک در لغت به معنای معطر و خوشبو است. گروه عطرهای آروماتیک از قدیمی‌ترین و صد البته محبوب‌ترین گروه‌های بویایی هستند و در واقع واژه ” آروماتیک ” به دسته‌ای از نُت‌های بویایی نسبت داده می‌شود، که منشاءی گیاهی، معطر و سبز دارند. لازم به ذکر است که یکی دیگر از دلایل محبوب بودن این گروه بویایی، خواص درمانی و شفابخشی گیاهانی است که در این گروه بویایی به کار می‌روند. رایحه درمانی علمی قدیمی و کهن است و انسان از گذشته‌های بسیار دور، خواص دارویی گیاهان و رایحه آن‌ها را کشف کرده بوده و تا کنون، سعی می‌کند تا از آن نهایت استفاده مفید و موثر را ببرند. جهت بررسی عطر خنک مردانه به سایت خلیفه چی مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید : معرفی چند عطر خنک و تند

گروه بویایی آروماتیک فوژه 

واژه‌ی فرانسوی Fougere به معنای سرخس می‌باشد و گروه بویایی آروماتیک فوژه نیز، شامل نت‌هایی از گیاهان اسطوخودوس، گل شمعدانی، خزه و چوب است. عطرهایی که در گروه بویایی آروماتیک فوژه قرار می‌گیرند، دارای ترکیباتی از کومارین هستند. کومارین طبیعی در گیاهانی همچون تونکا یافت می‌شود و بویی شبیه به علف و یا کاه تازه دارد.

عطرهای قرار گرفته در گروه آروماتیک فوژه، درست مثل عطرهای آروماتیک، ترکیباتی با محوریت آروماتیک دارند. اما عموما در ساخت آن‌ها از گیاهان اسطوخودوس و دانه تونکا یا همان کومارین استفاده می‌شوند. به دلیل این‌که عطرهای آروماتیک فوژه و ترکیبات کومارین دارایی رایحه‌ای غلیظ، تند با حالتی گرم و تا حدودی تلخ و کلاسیک هستند، این دسته از عطرها به طور عمده مردانه تلقی می‌شوند و در حالاتی، بویی شبیه به خاک نیز دارند.

بیشتر بخوانید : جذاب ترین عطر برای خانم ها

عطر مناسب دورهمی ها

عطر مردانه کارولینا هررا: 212 وی‌آی‌پی بلک 

  • گروه بویایی 

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، عطر 212 وی‌آی‌پی بلک برند کارولینا هررا، مردانه است و در گروه بویایی آروماتیک فوژه قرار می‌گیرد. این مسئله به این معنا نیست که این عطر دارای رایحه گیاهی بسیار تند، مثل بوی رزماری، اسطوخودوس و یا ریحان است. بلکه به این معنا است که یکی از نت‌های این عطر، آروماتیک بوده و آن نت به عنوان شاخص‌ترین نت این عطر معرفی می‌شود. 


  • نت‌های پایه 

این عطر بسیار شیرین بوده و رایحه رازیانه و وانیل در آن قالب است. شیرینی آن علی‌رغم واضح و مشخص بودن آن، اصلاً زننده نیست و بیشتر باعث القا کردن حس نشاط و طراوت به هر شخصی می‌شود که آن را می‌بوید! 

 

نت‌های پایه این عطر شامل گیاه رازیانه می‌شود، که در این عطر بسیار پررنگ بوده و بوی آن به خوبی در عطر وی‌آی‌پی بلک حس می‌شود؛ در واقع شیرینی این عطر، به خاطر حضور این نت پایه در ترکیبات آن می‌باشد. همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، یکی از نت‌های میانی در این عطر، گیاه وانیل می‌باشد و در واقع بوی وانیل، کمی جلوتر از بوی رازیانه پیش می‌آید و فضای شیرین آن را تعدیل می‌کند. رایحه وانیل کمی عطر را گرم‌تر می‌کند و فضا را به سمت و سویی تازه می‌برد. در نتیجه، این عطر در دسته عطرهای شیرین و گرم مردانه قرار می‌گیرد. برای خرید عطرهای شیرین مردانه، می‌توانید به وب سایت خلیفه چی مراجعه فرمایید.

 

در لایه‌های پایین‌تر، نت‌های ماسک وجود دارد و وجود این نت‌ها در این عطر، موجب این می‌شود که پس از گذشت چند ساعت از نشستن عطر وی‌آی‌پی بلک روی لباس شما، شما هیچ بویی را از آن احساس نکنید؛ این به این دلیل است که ماسک‌ها از سایر نت‌های این عطر، فشار بخار کمتری دارند و برای تبخیر شدن، به زمان بیشتری نیاز دارند! البته در همان زمان هم اگر کسی به شما نزدیک بشود، قطعا بوی عطر شما را احساس خواهد کرد. 



  • حس و حال و فضای مناسب استفاده 

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، این عطر احساس سرزندگی و نشاط خاصی را به شما القا کرده و می‌تواند باعث القای حس شادی و خوشحالی در شما باشد. از این جهت است که عطر وی‌آی‌پی بلک می‌تواند عطری مناسب برای دورهمی‌ها و مهمانی‌ها تلقی شود! لازم به ذکر است که با وجود این‌که این عطر رگه‌هایی از رایحه‌های کلاسیک دارد، شما مجبور نیستید برای استفاده از آن در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها، استایل لباس پوشیدن خود را به سمت لباس‌های رسمی‌تر ببرید. شما می‌توانید با همان استایل‌های کژوال معمولی نیز این عطر را استفاده کنید، تا بتوانید با آن جنب و جوش داشته و شادی و نشاط آن را به دیگران نیز منتقل کنید!

این عطر عطری چهار فصل است، هرچند که ممکن است برای روزهای بسیار گرم تابستان، چندان مناسب نباشد؛ چرا که همان‌طور که گفته شد، این عطر به خودی خود رایحه‌ای بسیار گرم داشته و ممکن است در روزهای گرم، کمی اذیت‌ کننده باشد. با این حال، عطر وی‌آی‌پی بلک به طور کلی عطری منعطف است که در اکثر موقعیت‌ها و آب و هواها قابل استفاده است. 


  • پخش بو و ماندگاری 

پخش بو و ماندگاری عطر 212 وی‌آی‌پی بلک، نمره‌ای حدود 6 الی 6.5 می‌گیرد؛ هر چند که ماندگاری آن از پخش بوی آن بیشتر می‌باشد.
برای بالا بردن پخش بو و ماندگاری آن، شما می‌توانید تعداد پاف‌های بیشتری را در هر نوبت استفاده از این عطر اسپری کنید.

بیشتر بخوانید : آیا عطر های اورجینال روی لباس لکه باقی می گذارند

سخن پایانی

اگر به دنبال استفاده از عطری متفاوت، با فضایی منعطف و قابل استفاده در چهار فصل هستید، پیشنهاد خلیفه چی به شما عطر 212 وی‌آی‌پی بلک برند کارولینا هررا می‌باشد. همچنین اگر به عطرهای شیرین مردانه علاقه دارید، این عطر می‌تواند برای شما مناسب واقع شود. برای استعلام قیمت عطرهای شیرین زنانه و کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید به وب سایت خلیفه چی مراجعه نمایید.

اشتراک‌گذاری در :

دسته‌بندی‌ها

مطالب پربازدید

دیدگاهتان را بنویسید

چگونه عطری مناسب دورهمی انتخاب کنیم ؟ ( + نکات مشاوره ای خرید )