بهترین عطرها با رایحه عود

معرفی بهترین عطرها با نت عود برای آقایان و خانم های باسلیقه

عود یک ماده معطر زیستی می‌­باشد که با سوختن، دود معطر از خود آزاد می‌­کند. اگرچه عطرهای رایحه عودی در خاورمیانه و آسیای شرقی محبوبیت بیشتری دارند؛ ولی امروزه انواع عطر و ادکلن با رایحه عود در بقیه جهان نیز توجه مردم را جلب کرده­ است.

عود از آگار، که یک درخت گرمسیری است، به‌­دست می‌­آید. هنگامی که این درخت توسط یک نوع کپک آلوده شود، نوعی صمغ برای حفاظت از خود در برابر این انگل می­‌سازد که از بوی خوشی برخوردار است و رنگی تیره و حالتی غلیظ دارد. کارخانه‌­های عود سازی از همین صمغ برای تولید انواع عطر با نت عود استفاده می‌کنند.

عطر عودی زنانه و مردانه دارای رایحه‌­ای چوبی و گرم و تند است. بوی عود از بوهای منحصر به ­فرد در جهان به‌­شمار می‌­آید و در فضا رایحه‌­ای گرم و دلچسب را پخش می‌کند. امروزه در جهان عطرهای مردانه و زنانه که در فرمولاسیون آن­‌ها از رایحه عود استفاده می­‌شود، توجهات بسیاری را به خود جلب کرده و تقاضای زیادی نیز دارد.
در این مطلب از فروشگاه آنلاین عطر و ادکلن خلیفه‌چی، قصد داریم به معرفی و بررسی بهترین عطرهای عودی مردانه و زنانه بپردازیم.

 

فهرست مقاله

  • فراگامو پور هوم عود
  • آمواج اینترلود مردانه و زنانه
  • ورساچه پور هوم عود نویر
  • تام فورد عود وود
  • آمواج اینترلود بلک آیریس
  • مرسدس بنز له پارفوم
  • دانهیل آیکون ابسولوت
  • اتکینسونز هیز مجستی د عود

 

اولین عطر با فضای عودی : فراگامو پور هوم عود

ادوپرفیوم پور هوم عود، عطری ساخته شده توسط برند ایتالیایی سالواتوره فراگامو می‌­باشد و جزو عطر و ادکلن مردانه به‌شمار می‌­آید. این عطر سرشار از رایحه­ چوبی است و در همین گروه بویایی قرار می‌­گیرد. هنگام اسپری کردن این عطر عودی مردانه، در نت‌­های ابتدایی، رایحه­ تنباکو و ادویه­‌جات معطر و نوشیدنی رام به مشام می‌­رسد. پس از مدت زمان کوتاهی، بوی خوش گل‌­های مریم و زنبق و سپس بوی چرم حس می‌­شود که تشکیل دهنده­ نت‌­های میانی این عطر هستند. در آخر، از اسانس پایه، روایح ماندگار دانه تونکا، لوبان و چوب گایاک باقی می‌­ماند. این عطر مناسب برای فصل زمستان است و با رایحه گرم و تلخ خود، فضایی دلپذیر و آرام‌بخش به‌وجود می‌آورد.

Salvatore Ferragamo Pour Homme Oud
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه بالا بزنید

دومین عطر با رایحه عود : آمواج اینترلود

ادوپرفیوم اینترلود که توسط شرکت عمانی آمواج ساخته شده است، با رایحه گرم و طبع شیرینش، در هر دو نسخه زنانه و مردانه موجود است.

اینترلود زنانه

این عطر از خانواده عطری چایپر گلی می­‌باشد و دارای طبعی گرم است. ادکلن آمواج اینترلود زنانه بویی بسیار ماندگار داشته و در ابتدا، رایحه‌ای تند دارد. در نت­ پایه این عطر از دانه تونکا، لوبان، مشک، کهربا، وانیل، خزه درخت بلوط، چوب صندل سفید، چرم و عود استفاده شده که حس گرما را به این عطر عودی زنانه اضافه کرده است. سپس در نت میانی آن، رایحه‌های دلپذیر گل‌هایی نظیر رز، یاس، شکوفه پرتقال و گل جاوید و همچنین روایح چوب صندل سفید، عسل، روایح دودی، اوپوپوناکس، قهوه، کیوی و گردو را می‌توان حس کرد. ترنج، گریپ فروت، زنجبیل و گل جعفری، از اسانس­‌های اولیه این عطر خوشبو و باشکوه هستند. برای تجربه رایحه‌ای پیچیده، گرم و بسیار تند، این عطر به شما توصیه می‌شود.

اینترلود مردانه

نسخه مردانه آمواج اینترلود نیز همچون ادکلن زنانه آن، از طبعی گرم برخوردار است و مناسب‌ترین فصل استفاده از آن، زمستان و در هوای سرد می‌باشد تا گرمایش، حس شیرین و دلچسبی را به‌وجود آورد. این عطر با فضای عودی خود در گروه بویایی شرقی چوبی قرار دارد. نت‌های بالایی اینترلود مردانه با رایحه‌های هیجان‌انگیز ترنج، فلفل و پونه کوهی آغاز می‌شود. با گذشت اندک زمانی، این روایح جای خود را به ترکیبی از رایحه‌های کهربا، لابدانیوم، روایح دودی و اوپوپوناکس داده و شکوهی خاص به نت میانی این عطر گرم مردانه می‌بخشند. در نهایت در اسانس پایه، با رایحه‌های گرم نعناع هندی، چوب صندل سفید، چرم و عود حس و حالی رسمی و شیک را تجربه خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: معرفی ۱۲ عطر خنک و تند

Amouage Interlude For Men
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه بالا بزنید
Amouage Interlude For Women
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه بالا بزنید

سومین عطر عودی : ورساچه پور هوم عود نویر

در سال ۲۰۱۳ برند شناخته شده ایتالیایی ورساچه، ادوتویلت پورهوم عود نویر را راهی بازار عطر کرد. این عطر که طبعی گرم دارد، در خانواده عطری شرقی چوبی قرار می‌گیرد و عطری مناسب برای آقایان است. در نت ابتدایی، بوی بهارنارنج و نارنج آمیخته با رایحه گرم فلفل استفاده شده است. ادویه‌هایی همچون هل و زعفران در کنار صمغ کندر، تشکیل دهنده نت میانی و قلب ادکلن ورساچه پور هوم عود نویر است. در نهایت پایانی گرم و خاص را با رایحه‌هایی همچون نعناع هندی، لدروود و عود در نت پایه رقم می‌زند. اگر استایلی رسمی دارید و طرفدار رنگ‌های تیره هستید، به‌خصوص در یک شب سرد، این عطر مردانه با رایحه عود می‌تواند جذابیت شما را دوچندان کند.

Versace Pour Homme Oud Noir
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه بالا بزنید

چهارمین عطر رایحه عود : تام فورد عود وود

ادوپرفیوم عود وود از برند آمریکایی تام ­فورد یکی از بهترین عطرها با رایحه عود می‌باشد که توجه علاقه‌مندان به انواع عطرهای عودی را به خود جلب کرده است. این عطر از خانواده شرقی چوبی است و یک عطر معتدل محسوب می‌شود. تام فورد عود وود جزو عطرهای یونیسکس می‌باشد؛ بنابراین هم برای آقایان و هم خانم‌ها قابل استفاده است. دانه تونکا، کهربا، وانیل، خس خس، چوب صندل سفید، دارچین، روایح چوبی، عود و فلفل سیچوان روایح این ادکلن عودی خوشبو هستند. این عطر گرم رایحه‌ای بی‌نظیر و باشکوه دارد و بیشتر مناسب هوای سرد است. با یک استایل رسمی، کلاسیک و تیره و ترکیب آن با این ادکلن، استایلی فوق‌العاده شیک خواهید داشت.

Tom Ford Oud Wood
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه بالا بزنید

پنجمین عطر عودی مردانه : آمواج اینترلود بلک آیریس

در سال 2020 برند عمانی آمواج (آمواژ) شاهکاری دیگر را روانه بازار عطر و ادکلن کرد. ادوپرفیوم اینترلود بلک آیریس نیز در گروه بویایی شرقی چوبی قرار دارد. این عطر نت بالایی خود را با رایحه ناب ترنج آمیخته با رزماری و برگ گل بنفشه آغاز می‌کند. نت میانی و قلب بلک آیریس را روایح خوشبوی کهربا، وانیل، صمغ درختچه مر، لابدانیوم، صمغ کندر و پونه کوهی تشکیل داده است. در نهایت و در نت پایه، نعناع هندی، سدر، چوب صندل سفید، چرم و عود، رایحه‌های گرم و دلپذیر خود را برجای می‌گذارند. این عطر شیرین مردانه توسط عطرسازی به نام پیر نگرین خلق شده­ است.

«اینترلود بلک آیریس، با ساخت رنگی لایه‌لایه، از پالتی ناب استفاده می‌کند تا وجوه این محصول اورجینال را تلطیف کند. اثر متقابل پیچیده آرامش رواقی تاریک و قدرت زنده دفن شده که به بالا و به سمت نور می‌جهد.»
– برند آمواج –

Amouage Interlude Black Iris
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه بزنید

ششمین عطر با رایحه عود : مرسدس بنز له پارفوم

در سال ۲۰۱۵ گروه آلمانی و نام آشنای عطر برند مرسدس بنز، ادوپرفیوم له پارفوم را معرفی کرد. این ادکلن تلخ مردانه در گروه بویایی چوبی چایپر قرار دارد. به دلیل طبع گرم و رایحه عودی که دارد، یک عطر مناسب فصل زمستان محسوب می‌شود. اسانس پایه مرسدس بنز له پارفوم، تشکیل شده از روایح کهربا، نعناع هندی، خس خس و عود است. در ادامه بوی جذاب بنفشه همراه با صمغ گالبانیوم و با خطی از زعفران، نت میانی عطر را می‌سازد. در نت­های بالایی نیز رایحه‌های ترنج و فلفل صورتی قرار دارد که آغاز کننده بوی عطر هستند.

Mercedes Benz Le Parfum
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه بالا بزنید

هفتمین ادکلن رایحه عود : دانهیل آیکون ابسولوت

ادکلن آیکون ابسولوت از برند عطر دانهیل در خانواده چوبی ادویه‌ای قرار می‌گیرد. این ادکلن با رایحه عود مناسب آقایان می‌باشد. آیکون ابسولوت در کنار رایحه‌های ادویه‌ای خود و ترکیب آن با عود و تنباکو، تداعی کننده فضایی سنتی و شرقی در ذهن‌هاست. در نت بالایی این عطر از ترنج و ترکیب آن با بوی فلفل استفاده شده. بوی خوش گل­های یاس و رز آمیخته با زعفران، نت‌های میانی را ساخته و در نت پایه از رایحه‌ها­ی شیک و مردانه چرم، تنباکو و عود استفاده شده است. این عطر بویی (نسبتا) همه‌پسند دارد و در مقایسه با برخی از بهترین عطرهای عودی مردانه رایحه‌ای نسبتا سبک‌تر و خنک‌تر دارد.

بیشتر بخوانید : بالاترین ماندگاری بین عطرها متعلق به کدام ادکلن است؟

Dunhill Icon Absolute
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه بالا بزنید

هشتمین عطر با فضای عودی : اتکینسونز هیز مجستی د عود

اتکینسونز هیز مجستی د عود، ادوپرفیومی در گروه بویایی چوبی ادویه‌ای است. یک عطر گرم و شیرین مردانه که رایحه‌ای نافذ دارد. در نت اولیه این عطر مردانه با فضای عودی، ادویه گل میخک و چای وجود دارد و قلب این عطر را سدر، چوب صندل سفید و چرم تشکیل داده است. در نت پایه، شیرینی بوی وانیل و ترکیب آن با بوته وحشی جاوی، عود لائوس و عنبر سائل به مشام می‌رسد. هرچند که در ابتدا تلخی این عطر غالب، است ولی در نهایت بوی شیرینی از خود به جای می‌گذارد. جلوه عود و وانیل در ادکلن His Majesty The Oud آن­ را به عطری بسیار جذاب و خاص تبدیل کرده و حس و حالی بسیار شرقی دارد.

Atkinsons His Majesty The Oud
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه بالا بزنید

سخن پایانی

همانطور که گفته­ شد، عطر با نت عود، گرم و تند و قوی است و سلایق خاصی را راضی می‌کند؛ پس اگر برای اولین بار تصمیم به خرید عطر و ادکلن با رایحه عود دارید، باید دقت کافی به خرج دهید و از خوشایند بودن رایحه عطرها در نظرتان، مطمئن شوید. هر چند ادکلن مردانه یا زنانه با رایحه عود بسیار آرامش‌­بخش است و حس خوبی را به دنبال دارد، به همین دلیل خوب است که حداقل یک بار از انواع عطر با فضای دودی استفاده کنید.

به همین جهت پیشنهاد ویژه خلیفه‌چی به شما این است که نسبت به خرید دکانت عطر اقدام کنید. دکانت و دستریز عطر، همان عطر اصلی اما در حجم‌های کمتر (مثلا ۲، ۵ یا ۱۰ میل) می‌باشد. در این صورت اگر قصد دارید یکی از عطرهای عودی را برای اولین بار خریداری و تست کنید، نیازی نیست هزینه زیادی پرداخت کنید. بلکه می‌توانید یک یا چندتا از ادکلن‌هایی که در این مقاله معرفی شد را به‌صورت دکانت تهیه کرده و پس از تست کردن آن‌ها، عطری که بازخورد بهتری از آن گرفته بودید را در حجم بالاتری تهیه کنید.

اشتراک‌گذاری در :

دسته‌بندی‌ها

مطالب پربازدید

دیدگاهتان را بنویسید

عطر و ادکلن با رایحه عود مردانه و زنانه | معرفی ۸ عطر عودی