روش تشخیص عطر و ادکلن مردانه

بیش­تر مردم دوست دارند که در همه مواقع خوشبو و مرتب باشند و به همین منظور از عطر و ادکلن استفاده می‌کنند. عطرها اعتماد به نفس افراد را بالاتر می‌برند و به جذابیت آن‌ها می‌افزایند. بنابراین می‌توان گفت که عطرها از لوازم مهم و ضروری می‌باشند که هر فردی باید از آن‌ها استفاده کند. یکی از اساسی‌ترین دسته بندی‌های رایج برای عطر و ادکلن‌ها، تقسیم آن‌ها به عطر زنانه و عطر مردانه است. هر کدام از این دو دسته ویژگی‌های خاص خود را دارند. برای بسیاری از افراد ممکن است این سوال پیش آمده باشد که چگونه بفهمیم عطر مردانه است یا زنانه و چه ویژگی‌ها و خصوصیاتی باعث می­‌شود که روی برچسب یک عطر، کلمه مردانه نوشته شده باشد. در این مقاله از خلیفه‌چی، می‌خواهیم درباره ویژگی های عطر مردانه توضیحاتی در اختیار شما قرار دهیم. البته قبلا درباره تفاوت ادکلن زنانه و مردانه صحبت کرده بودیم که پیشنهاد می‌کنیم آن مقاله را نیز مطالعه کنید.

فهرست مقاله :

  • گروه بویایی چیست؟
  • خانواده عطری در عطرهای مردانه
  • نت‌های عطرهای مردانه
  • بسته بندی عطرهای مردانه
  • برچسب روی عطر
  • رایحه عطرهای مردانه
  • آیای می‌توان از عطرهایی که برای جنسیت دیگر در نظر گرفته شده استفاده کرد؟

گروه بویایی عطر چیست؟

اولین معیاری که برای تشخیص ادکلن مردانه بررسی می‌کنیم، توجه به گروه بویایی عطر است. گروه‌های بویایی، در حقیقت نام‌هایی هستند که به دسته‌های مختلف عطرها داده می‌شوند و این نام­گذاری بر اساس مواردی نظیر مواد اولیه استفاده شده در عطر یا به عبارتی نت‌های عطر، انجام می‌شود. تعداد خانواده­ عطری یا همان گروه بویایی در عطرها بسیار زیاد می‌باشد. اما ۷ گروه مهم و اصلی وجود دارد که بیش­تر از همه در صنعت عطرسازی از آن‌ها استفاده می‌شود. این گروه‌های بویایی شامل:

  • گروه بویایی آروماتیک

  • گروه بویایی دریایی یا آبزی

  • گروه بویایی مرکباتی

  • گروه بویایی گلدار

  • گروه بویایی چرمی

  • گروه بویایی شرقی

  • گروه بویایی چوبی

گروه‌های بویایی ذکر شده، پرکاربردترین گروه‌ها هستند و هرکدام دارای زیرگروه‌هایی می‌باشند. اما بپردازیم به سوال اصلی، یعنی با توجه به گروه بویایی، از کجا بفهمیم عطر مردانه است یا زنانه؟

خانواده عطری در عطرهای مردانه

به طور کلی، یکی از ویژگی های عطرهای مردانه این است که بیش­تر در گروه‌های بویایی آروماتیک قرار دارند و تمایل عطر و ادکلن‌های مردانه بیش­تر به سمت رایحه‌های قوی‌تر، چوبی، گیاهی و خاکی می‌باشد. دقیقا برخلاف عطرهای زنانه که بیش­تر از خانواده عطری گلی یا شرقی هستند.
البته این مسئله به این معنا نیست که از روایح گلی به هیچ عنوان در عطر مردانه استفاده نمی‌شود؛ بلکه به این معناست که در عطرهایی که برای آقایان ساخته می‌شود، شاهد استفاده کم­تری از نت‌های گلی، در مقایسه با عطرهای زنانه هستیم.

ده ها نوع دکانت اورجینال در گالری خلیفه چی

نت‌های عطرهای مردانه

عطرهایی که روی آن‌ها برچسب مردانه خورده، معمولا از نت‌های چوبی، روایح  ادویه ای یا چرمی بهره می‌گیرند. نت‌های سنگینی همچون توتون، بنزین و عود در ساخت این عطرها بیش­تر مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌توان روایح انواع فلفل‌ها را نیز جزو خصوصیات عطر مردانه به شمار آورد. برعکس عطرهای زنانه که در اکثر مواقع نت‌های ملایم و شیرین‌تری دارند و چنانچه گفتیم، بیشتر حاوی نت‌های گلی هستند.

پیشنهاد خلیفه‌چی برای مطالعه: معرفی بهترین عطرهای چرمی مردانه

بسته بندی عطرهای مردانه

در بسته بندی‌های عطرهای دیزاینری، عموما عطرهایی که بسته بندی تیره رنگ، مانند سرمه‌ای یا مشکی دارند، مردانه بوده و عطرهای دارای بسته بندی‌هایی با رنگ روشن‌تر،به طور معمول زنانه‌اند. البته در بسته‌بندی عطرهای نیش، به این دلیل که اکثرا ادکلن یونیسکس می‌باشند، این شکل دسته بندی رنگ‌ها بسیار کم­تر مشاهده می‌شود.

برچسب روی عطر

بر روی برچسب عطرها، هرگاه عباراتی همچون For him و  pour homme دیدید، آن عطرها مردانه هستند و این عبارات نشان می‌دهند که شرکت، آن عطر را برای آقایان طراحی و تولید کرده است.

پیشنهاد خلیفه‌چی برای مطالعه: دکانت عطر چیست؟

ده ها نوع عطر مردانه اورجینال در گالری خلیفه چی

رایجه عطرهای مردانه

همانطور که پیش­تر گفته شد، در عطرهای مردانه معمولا از رایحه­ گل‌ها استفاده نمی‌شود و از بین میوه‌ها نیز فقط از روایح مرکبات (نظیر رایحه جیوانجی موسیو) بهره می‌گیرند.

آیا می‌توان از عطرهایی که برای جنسیت دیگر در نظر گرفته شده استفاده کرد؟

این سوال، سوالی است که احتملا برای بسیاری از افراد ایجاد شده باشد که آیا برای مثال بانوان می‌توانند از عطرهای مردانه استفاده کنند؟ (و برعکس) برای جواب این سوال باید بگوییم که دسته بندی عطرها به مردانه و زنانه، تکنیکی از طرف برندها و شرکت‌های عطرسازی می‌باشد. بنابراین هیچ مشکلی ندارد اگر از عطرهایی استفاده کنید که به گفته برند، برای جنس مخالف ساخته و طراحی شده است. برای مثال بسیاری از خانم‌ها از روایح و نت‌های موجود در عطرهای زنانه لذت نمی‌برند و با استایل و سلیقه آن‌ها هماهنگی ندارد. به همین خاطر بیش­­تر مایل به استفاده از عطرهای مردانه هستند که دارای نت‌­های چوبی و چرمی و نت‌های سنگین دیگر می‌باشند که گفتیم از خصوصیات عطرهای مردانه هستند. و بالعکس، آقایان بسیاری از رایحه عطرهای مردانه خوششان نمی‌آید. بنابراین از عطرهایی که برچسب زنانه به آن‌ها خورده است استفاده می‌کنند. به یاد داشته باشید که این مسئله صرفا به سلیقه شما بستگی دارد و به طور کلی رایحه عطر ربطی به جنسیت شما ندارد.

ده ها نوع عطر زنانه اورجینال در گالری خلیفه چی

سخن پایانی

دسته بندی عطرها به مردانه و زنانه، از طرف برندهای عطر اتفاق می‌افتد و بر اساس تفاوت‌های بین نت‌های مورد استفاده، غلظت و اسانس عطر و… ایجاد می‌شود. در این مقاله از خلیفه‌چی، به این موضوع پرداختیم که چگونه بفهمیم عطر مردانه است و چند ویژگی عطر مردانه را مورد بررسی قرار دادیم. برای مثال گفتیم در عطر و ادکلن‌های مردانه، برخلاف عطرهای زنانه، غالبا از نت‌های چرمی، چوبی و به طور کلی روایح غنی و قوی‌تری استفاده می‌شود. اما در آخر باید به این نکته توجه داشته باشید که در انتخاب عطر، مهم‌ترین نکته انتخاب عطری‌ست که بیش­ترین نزدیکی را به سلیقه شما داشته باشد و بهترین بازخورد را از آن دریافت کنید. در ادامه پیشنهاد می‌کنیم راهنمای خرید عطر مردانه را مطالعه کنید.

اشتراک‌گذاری در :

دسته‌بندی‌ها

مطالب پربازدید

دیدگاهتان را بنویسید

۵ ویژگی عطر مردانه | چگونه بفهمیم عطر مردانه است؟ خلیفه چی