بالاترین ماندگاری در بین عطرها

بالاترین ماندگاری در بین عطرها

تعریف ماندگاری عطر از لحاظ استاندارد جهانی، مدت زمانی است که عطر روی پوست شما دوام می‌آورد. در واقع ماندگاری عطر به فاصله زمانی بین اسپری کردن عطر روی پوست و زمانی گفته می‌شود که رایحه عطر کاملا از روی پوست رفته و محو شده باشد. برای بسیاری از افراد پیش آمده که هزینه زیادی را برای یک عطر خاص و خوشبو پرداخت کنند، اما آن عطر ماندگاری کافی نداشته و پس از استفاده از آن، بوی آن خیلی زود از روی لباس و پوست پاک شود. تصور کنید که درست وقتی به مهمانی و دورهمی برسید، دیگر خبری از آن عطر خوشبو نباشد!! این اتفاق تلخ روزانه برای بسیاری از افراد می‌افتد و دلیل آن یا تقلبی بودن عطر است و یا عطر مورد استفاده این افراد، به طور پیش‌فرض ترکیبات رقیق‌تری داشته و نت‌های آن ماندگاری کمتری دارند.
برای جلوگیری از رخ دادن این اتفاق، بهتر است که هر کسی با عطرهایی که بالاترین ماندگاری‌ها را دارند، آشنا باشد. برای استعلام قیمت ماندگارترین عطرها به وب سایت خلیفه چی مراجعه فرمایید.

فهرست مقاله :

  • الکساندر گوالتیری
  • بالاترین ماندگاری در بین عطرها : عطر مگاماره
  • بررسی عطری با بالاترین ماندگاری ( مگاماره ) از چند منظر
    • گروه بویایی
    • نت های پایه
    • حس و حال
    • فضای مناسب برای استفاده
    • پخش بو و ماندگاری

الکساندر گوالتیری 

الکساندر گوالتیری عطرسازی معروف است که از همان ابتدای فعالیتش در زمینه ساختن عطر و ادکلن، به رایحه‌های عجیب و خاص مشهور شده و لقب عطرساز دیوانه را به خود اختصاص داده است. گوالتیری به طور معمول، ترکیباتی غیر معمول را برای عطرهای خود انتخاب کرده و حتی از نت‌های رادیکال نیز در عطرهایش استفاده می‌کند.
در این مطلب از خلیفه چی قصد داریم به معرفی ادکلن خوشبو با ماندگاری بالا توسط این عطرساز عجیب بپردازیم.

بالاترین ماندگاری در بین عطرها

بالاترین ماندگاری در بین عطرها : عطر مگاماره

عطر مگاماره در سال 2019 توسط برند اورتو پاریسی عرضه شده و به عنوان یک عطر یونیسکس – که هم خانم‌ها و هم آقایان می‌توانند از آن استفاده کنند – به بازار آمده است.

بیشتر بخوانید : معرفی چند عطر خنک و تند

اورتو پاریسی مگاماره
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه بالا بزنید

بررسی عطری با بالاترین ماندگاری ( مگاماره ) از چند منظر

گروه بویایی 

این عطر زیر مجموعه گروه بویایی چوبی – دریایی قرار می‌گیرد. گروه بویایی چوبی – دریایی یا Wood Aquatic، رایحه‌ای شبیه به آب شور دریاها و گیاهان دریایی دارد، که با نت چوبی ترکیب شده و حسی شبیه به لحظه استشمام محیطی چوبی و نمناک را به شما القا می‌کند. رایحه این گروه بویایی ملایم، خنک و معمولا اسپرت و بی‌جنسیت است و رایحه آب در آن به وضوح احساس می‌شود.

همان‌طور که گفته شد، عطر مگاماره در گروه بویایی چوبی – دریایی قرار می‌گیرد؛ ادکلن مردانه با ماندگاری طولانی ارزان مناسب چهارفصل، که رایحه‌ای خنک، تا حدی شیرین و تازه و باطراوت دارد. به دلیل رایحه دریایی آن، کمی حس شوری داشته و همچنین حس چوبی و مرکباتی را نیز همراه خود دارد.  اگر به دنبال خرید عطر شیرین مردانه  هستید، از انواع عطرهای وب سایت خلیفه چی حتما بازدید کنید.

نت‌های پایه 

با این‌که در هیچ منبع موثقی از نت‌های مهم و پایه عطر مگاماره یاد نشده، طبق نظر متخصصان، از نت‌های مهم بهترین عطر مردانه خنک و شیرین روزمره به  شرح زیر هستند :

  1. برگاموت : برگاموت یک میوه کوچک است، که به عنوان ترنج شناخته می شود. این میوه میوه‌ای شبیه به لیمو و پرتقال یا گریپ فروت می‌باشد و رایحه‌ای ترکیبی از این میوه‌ها دارد. رایحه آن تلخ، ملایم، همراه با عطر مرکبات می‌باشد.
  2. جلبک دریایی و آب دریا : این نت‌ها رایحه‌ای از شوری و خنکی و طراوت را به عطر مگاماره می‌دهند.
  3.  چوب سدر : این نت رایحه‌ای جالب و عجیب و غریب دارد. رایحه سدر انواع مختلفی داشته، که ترکیب آن‌ها با یکدیگر رایحه‌ای رویایی و خیال‌انگیز می‌سازد.
  4.  امبروکسان : منشاء گیاهی این ماده گل لادن است و ماده‌ای مُشکی، چوبی و شیرین می‌باشد، که ماندگاری بسیار بالایی داره. حس و حال این نت، فضایی چوبی و فضایی نمکی شبیه بوی پوست را ایجاد می‌کند.

همچنین نت‌های تیمبرسیلک و مشک‌هایی مثل مشک کتون نیز در این عطر احساس می‌شود.

بیشتر بخوانید : چند عطر مناسب استایل های رسمی

حس و حال 

در ابتدای استفاده از این عطر، شما با فضایی شلوغ و پر ازدحام رایحه‌ها مواجه می‌شوید، اما تشخیص شوری آب دریا و همچنین نت‌های مرکباتی بسیار کار راحتی است و در همان ثانیه‌های اول استشمام این عطر، شما می‌توانید حس خنکی و مرکباتی آن را دریافت کنید.

اما در ادامه بوییدن رایحه این عطر، درست زمانی که نت‌های میانی آن آشکار می‌شوند، شما می‌توانید بوی مشک‌های به کار رفته در این عطر را احساس کنید. دو مشک بسیار آشکار به کار رفته در عطر مگاماره، مشک کتون و مشک اتیلن براسیلات می‌باشند. این دو نت به قدری قوی هستند، که اگر به تنهایی آن‌ها را ببویید، احساس می‌کنید که هر یک به تنهایی نیز می‌توانند یک عطر کامل باشند! حال ترکیب این دو در عطری مانند عطر مگاماره، فضایی قدرتمند به رایحه این عطر بخشیده و از همین رو، علاوه بر این‌که بوی خوش و خاصی به آن داده‌، ماندگاری آن را نیز بسیار بالا برده است.

پس از بوییدن مشک‌های قدرتمندی که پیش‌تر ذکر شد، زمانی که شما به نت‌های پایانی عطر مگاماره می‌رسید، می‌توانید همچنان رگه‌هایی از دو مشک گفته شده را احساس کنید و در کنار آن، فضای چوبی رایحه عطر کمی پررنگ‌تر شده و همچنین، شما ممکن است هنوز بتوانید کمی از حس سبزی و دریایی جلبک را نیز احساس کنید. 

بالاترین ماندگاری در بین عطرها

فضای مناسب برای استفاده 

عطر مگاماره چندان فضای رسمی نداشته و با استایل‌های غیر رسمی و اسپرت، هماهنگی بیشتری را ایجاد می‌کند. البته به دلیل غلظت و ماندگاری بسیار بالای این عطر، شما می‌توانید در هر زمانی که نیاز به عطری با ماندگاری بالا داشتید، با هر پوشش و استایلی، از این عطر استفاده کنید!

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، این عطر عطری چهار فصل بوده و در هر شرایط اقلیمی و آب و هوایی مورد استفاده است. هر چند که به دلیل خنکی زیاد آن، ممکن است استفاده از آن در روزهای بسیار سرد زمستانی انتخاب مناسبی نباشد. با این حال، به دلیل غالب بودن فضای مشکی آن به کل رایحه عطر، می‌توان گفت که این عطر حتی در روزهای سرد زمستانی هم می‌تواند جوابگوی نیاز شما بوده و ماندگاری خود را حفظ کند.

بیشتر بخوانید : معرفی ۱۰ عطر پرفروش در سال ۱۴۰۰

پخش بو و ماندگاری 

مسئله‌ای که عطر مگاماره را بسیار خاص و پرطرفدار می‌کند، پخش بو و ماندگاری آن است که می‌توان نمره 9.5 را به هر دوی آن‌ها اختصاص داد! پخش بو و ماندگاری این عطر چنان بالا است، که حتی با یک پاف اسپری هم برای ساعت‌ها وقت گذراندن بیرون از خانه و یا ساعت‌ها حضور در یک مهمانی، می‌تواند جوابگو باشد! با این‌که به طور معمول ماندگاری عطرهای خنک، به نسبت‌ عطرهای گرم و شیرین کمتر می‌باشد، عطر مگاماره با وجود رایحه خنک و تازه خود، دارای بالاترین ماندگاری‌ها است.

سخن پایانی 

اگر قیمت ادکلن زنانه با ماندگاری بالا و تازگی و خنکی آن براتون مهم است عطر مگاماره اورتو پاریسی به شدت به شما پیشنهاد می‌شود، چرا که در بین عطرهای تازه و خنک، بالاترین ماندگاری و مناسب‌ترین قیمت را دارد و همچنین، رایحه آن در این سبک عطرها، بسیار متفاوت می‌باشد. فضای چوبی – دریایی و همچنین غالب بودن رایحه مشک‌های آن، از این عطر یک عطر خنک و تازه، با رایحه‌ای عجیب و کمیاب ساخته است. برای مقایسه قیمت عطرهای خنک در خلیفه چی و کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید به وب سایت خلیفه چی مراجعه فرمایید.

اشتراک‌گذاری در :

دسته‌بندی‌ها

مطالب پربازدید

دیدگاهتان را بنویسید

بالاترین ماندگاری بین عطرها ویژه کدام عطر است ؟