دکانت

دکانت عطر و ادکلن چیست و چطور آن را تهیه کنیم

دکانت یا دست ریز عطر و ادکلن؛ تا به حال به این عبارت برخورد کرده‌اید؟ عطر دکانت یا ترجمه آن، عطر دست ریز
آیا می‌دانید این دکانت عطر چیست و چگونه ساخته شده است؟
در این مقاله از مجله عطر خلیفه‌چی، قصد داریم پاسخ سوال دکانت ادکلن چیست ؟ را بدهیم؛ لطفا با ما همراه باشید.

در ابتدا با پاسخ به این پرسش کار خود را آغاز می‌کنیم؛ رایحه دکانت چیست و چرا باید آن را امتحان کنید؟ به عمل ریختن یا انتقال مایعات از یک ظرف به ظرف دیگر، دکانت گفته می‌شود. مفهوم عطر دست ریز یا دکانت، در واقع به فرآیندی اشاره دارد که در آن عطر یا ادکلن از بطری طرح اصلی خود به یک ظرف نمونه استریل منتقل می‌شود. هنگام تهیه دکانت از عطر اصلی، فقط از تکنیک‌های استریل و آسپتیک استفاده می‌شود.

بنابراین دکانت و یا دست ریز عطر، نمونه‌ای از عطر اصل اما در مقدار کم می‌باشد. دکانت عطر و ادکلن در بسته‌بندی‌های کوچک و با اندازه دلخواه به فروش می‌رسد و از ۱ میل بالاتر است. امکان دارد دکانت، محصولات رسمی و عرضه شده توسط کارخانه نباشد، ولی این محصولات تقلبی نیستند و دقیقا همان عطر اصل در حجم کمتر (مثلا ۲ یا ۵ یا ۱۰ میل) و با قیمت پایین‌تر می‌باشند.

مزایای دکانت عطر چیست؟

اصلی‌ترین ویژگی و مزیت عطرهای دكانت این است که مصرف كنندگان با خرید دکانت عطر اصل می‌توانند انواع روایح اصلی را با قیمتی مقرون به صرفه امتحان كنند. هنگام انتخاب و خرید عطر و ادکلن به‌طور معمول با طیف وسیعی از انواع ادکلن‌ها که به‌طور مداوم در حال گسترش هستند مواجهیم؛ عطرهای دست ریز نمونه‌هایی در حجم کم و در ظر‌وف کوچک هستند تا به شما کمک کنند عطر و بوی مناسب خود را ابتدا در حجم کم امتحان کرده و رایحه دلخواه خود را پیدا کنید. خواه یک مسافر فصلی باشید که به چند نمونه عطر خوشبو برای سفر نیاز دارید، یا یک کلکسیونر عطر مشتاق و یا کسی که تازه شروع به عطر زدن کرده و به دنیای عطرها وارد شده است، تضمین می‌کنیم انتظارات شما در دنیای دکانت‌ها فراتر می‌رود؛ چرا که شما با طیف گسترده‌ای از روایح در حجم و زمان کوتاهی آشنا می‌شوید.

علاوه بر اینکه استفاده از ادکلن دستریز به شما کمک می‌کند روایح گوناگون را امتحان کنید، دیگر ویژگی دکانت ها قیمت پایین آن‌هاست. ممکن است پیش آمده باشد که بخواهید از عطرهای لوکس و ساخته شده توسط برندهای معروف استفاده کنید، ولی از آنجایی که این نوع عطرها هزینه‌های نسبتا بالایی دارند، برخی از افراد توان خرید آن‌­ها را ندارد یا نگران هستند مبادا پس از خرید عطر و استفاده از آن، رایحه‌اش را نپسندند و از خرید خود پشیمان شوند؛ حتی برخی از افراد برای اینکه بتوانند با هزینه کمتر ادکلن مورد علاقه خود را بخرند، به خرید عطرهای فیک و تقلبی روی می‌­آورند. ولی حقیقت این است که نمونه‌های تقلبی هرگز مانند عطرهای اصل نخواهند بود و شما بازخورد خوبی از این عطرها به‌دست نمی‌آورید. عطرهای تقلبی از ماندگاری خوبی برخوردار نیستند و همچنین پخش بوی بالایی ندارند؛ ضمنا بعضی از آن‌ها ممکن است باعث ایجاد حساسیت پوستی شوند. اما خوشبختانه یک راه بسیار خوب برای تجربه کردن عطرهای گران قیمت و اصل، بدون پرداخت مبالغ بالا وجود دارد. ما در فروشگاه خلیفه‌چی این امکان را برای شما مهیا کرده‌ایم که با خرید دکانت ادکلن اورجینال، از بوی خوش عطرهای مختلف بهره ببرید.

خرید عطر و ادکلن دکانت در خلیفه چی

 

خرید دکانت ادکلن برای افرادی که در زمان کوتاهی پس از خرید عطر، از بوی آن دل‌زده می‌شوند و دوست دارند در فواصل زمانی کوتاه عطر خود را تغییر دهند، مناسب است. شما می‌توانید دو یا چند دست ریز از عطرهای مورد علاقه خود را تهیه کرده و هر بار متناسب با موقعیتی که در آن حضور دارید، از یکی استفاده کنید.

برای آگاهی از لیست قیمت عطرهای دکانت در فروشگاه خلیفه‌چی، صفحه خرید دکانت ادکلن اورجینال را مشاهده بفرمایید.

یکی دیگر از مزایای دکانت عطر بسته‌بندی و ظرف کوچک آن است. بیشتر عطرها، بسته‌بندی‌های بزرگ و شیشه‌های نسبتا سنگین دارند؛ ولی دکانت ادکلن به راحتی قابل حمل بوده و جای زیادی را اشغال نمی‌کند. حمل بطری عطر اورجینال در هنگام مسافرت می‌تواند آن را به دردسر بزرگی تبدیل کند. به خصوص که بعضی برندهای معتبر عطر، بطری‌های بسیار بزرگی (با زواید و برجستگی‌ها و تراش خوردگی‌های بسیار) دارند که فضای زیادی را در چمدان یا کوله مسافرتی شما اشغال می‌کنند؛ دکانت عطر و ادکلن برای حمل و نقل و استفاده در مسافرت‌ها ایده‌آل هستند و برای جابه‌جایی آن‌ها مشکلی نخواهید داشت. محفظه نگهداری عطر دکانت معمولا طراحی مناسب و نفوذ ناپذیری دارد که عطر از آن‌ها نشت نمی‌کند و به اندازه کافی کوچک است. به طوری که به راحتی در کیف دستی شما جای می‌گیرد و می‌توانید تعدادی از آن‌ها را به تناسب استایل و نوع پوشش خود برای استفاده روزانه حمل کنید.

بیشتر بخوانید: چند ادکلن مناسب استایل های رسمی که باید بشناسید

هنگامی که در دنیای عطر غوطه ور می‌شوید متوجه کاربردهای گسترده دکانت‌ها خواهید شد. به‌عنوان مثال، می‌توان آن‌ها را به راحتی برای تعویض عطر با سایر عطاری‌ها، تقسیم بطری‌ها یا فقط به اشتراک گذاشتن عطر با دوستان و خانواده استفاده کرد. بسیاری از فروشگا‌ها، ظروف و کیت‌های نمونه خالی را برای تهیه عطر دکانت به فروش می‌رسانند تا مخازن خود را ایجاد کنید.

کم مصرف بودن دکانت عطر و ادکلن نیز یکی دیگر از مزایای آن است. پس از باز شدن بطری عطر، باید از آن استفاده کرد و بعد از حدود ۶ ماه، قدرت و ماندگاری نت‌های روایح رو به زوال می‌رود. بیشتر ما به داشتن حداقل ۳ ادکلن در کلکسیون عطرهای خودمان فکر می‌کنیم. بنابراین احتمال هدر رفتن آن‌ها زیاد است. رایحه‌های خوشبو و بدون هرگونه هدر رفت دست ریزها، کیفیت یکسان را برای شما تضمین می‌کنند! در این صورت شما نگران استفاده نشدن از عطرها و هدر رفتن آن‌ها یا از دست رفتن کیفیتشان در مدت زمان طولانی نخواهید بود.

چرا دکانت ها بهترین شکل نمونه های عطر را می سازند؟

بازارها با کالاهای تقلبی و برندهای بزرگ و سرسختی که در زمینه تولید عطرهای فیک فعالیت دارند، پر شده‌اند و برندهای معتبر عطر و ادکلن بابت این نسخه‌های اولیه و عطرهای ساختگی و فیک در بطری‌هایی با حجم‌های مختلف تحت عنوان برندهای تجاری معتبر، هزینه بسیاری می‌پردازند. کسانی که دوست دارند عطر خود را روی آستین اسپری کنند و ماندگاری آن را از این طریق امتحان کنند، می‌دانند که نوسان در ظرافتی که انتقال از نت‌های اولیه به نت‌های لایه‌های بعدی (میانی و پایه).

یا مثلا بسیاری از افراد علاقه‌مند به عطر هستند که تمایل به امتحان کردن و بوییدن عطرهای لوکس دارند؛ اما قیمت بالای این عطرها برای عده‌ای مقرون به صرفه نیست. در این صورت می‌توانند چاره را در داشتن حجمی کمتر در ظروف کوچک‌تر با قیمت بسیار مناسب‌تر جستجو کنند. بدین ترتیب می‌توانند صاحب عطرهای لوکس با هزینه‌ای ناچیز باشند: عطرهای دکانت
به‌طور کلی، دست ریز عطر و ادکلن به شما کمک می‌کند نمونه‌ای از کالکشن‌ روایح اورجینال را با قیمت مناسب و مقرون به صرفه تهیه کنید.

نکات مهم که قبل از تهیه عطر دست ریز باید بدانید

حالا که با معنی دکانت عطر آشنا شدیم، قبل از تهیه دکانت عطر و ادکلن لازم است به یک‌سری از مسائل مهم دقت کنید. برای مثال، حتما عطر دست ریز را از بهترین و معتبرترین فروشگاه‌ها بخرید؛ چون ممکن است تقلبی یا فیک باشد. به همین دلیل معمولا نمی‌توان به دست­ فروش‌ها اعتماد کرد. در ادامه به مهم‌ترین نکات برای تهیه دکانت اشاره می‌کنیم:

  • از خرده فروشی‌های معتبر با شهرت خوب خرید کنید.
  • مطمئن شوید که عطر اورجینال را تهیه کرده‌اید.
  • برای تهیه عطر اورجینال در قالب عطر دکانت یا سمپل‌ها، به فروشندگان خیابانی و خرده فروشان بی‌نام و نشان اطمینان نکنید.
  • هنگام خرید آنلاین عطر به یاد داشته باشید که جزئیات و شرح مفصلی از عطر دست ریز به معنای وثاقت و اورجینال بودن صد در صد عطر نیست؛ نظرات را بخوانید و از معتبر بودن فروشگاه آنلاین مورد نظر اطمینان حاصل کنید.

 

چند توصیه برای استفاده بهتر از دکانت ادکلن

تست روایح: از آنجا که خرید دکانت ادکلن را با هزینه بسیار کمتری انجام می‌دهید، شما می‌توانید انواع عطرهای گوناگون از برندهای مختلف را به دفعات دلخواه انتخاب و آزمایش کنید. مثلا اگر هم به عطر شیرین زنانه علاقه دارید و هم به عطر خنک زنانه، می‌توانید از هر رایحه یک عطر دست ریز انتخاب کنید و هر بار از یک رایحه متفاوت استفاده کنید. عطرهای دکانت را بیشتر بخرید و بیشتر نمونه بگیرید و درباره عطرها و برندهای تجاری بیشتر بدانید. شما با تست طیف گسترده‌ای از عطرهای دکانت می‌توانید از عطرهای کمیاب، ترندهای روز، عطرهایی که مدتی‌ست از رونق افتاده اما شما همچنان به رایحه آن‌ها علاقه‌مندید، روایح غیرمتعارف‌‌تر و یا رایحه‌های مشهور که در بازار عرضه می‌شوند لذت ببرید.

نقاط هدف: هنگام استفاده از شیشه عطر، حتما از مقدار اضافی استفاده خواهید کرد. اما با استفاده از شیشه‌های کوچک دکانت و دست ریز همراه با گلوله‌های غلتکی، می‌توانید عطر را فقط روی نقاط نبض پخش کنید؛ جایی که گرمای بدن شما رایحه بیشتری را فعال و آزاد می‌کند.

طرز تهیه دکانت عطر

در ادامه به معرفی ۳ روش متداول برای ساخت دکانت یا دست ریز عطر می‌پردازیم. اما پیش از آن، توجه داشته باشید تهیه دکانت عطر کار ساده‌ای نیست و نیاز به تخصص و تجربه دارد. در صورتی که این اقدام در شرایط مناسب و توسط فرد متخصص و باتجربه بالا انجام نشود، عطر ما رایحه و کیفیت اصلی خود را تا حدی از دست می‌دهد.

بنابراین روش‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم صرفا جنبه اطلاع رسانی داشته و استفاده از این روش‌ها برای تهیه عطر دست ریز را به افراد غیرمتخصص توصیه نمی‌کنیم.

۱. استفاده از سرنگ: در این روش باید از چند وسیله کمک بگیرید که شامل نوار تفلون، میخ، سرنگ و بطری دلخواه برای انتقال عطر می‌باشد.
در ابتدا سوزن سرنگ را برداشته و سر آن را با میخ داغ­ شده بازتر کنید تا انتقال عطر آسان‌تر شود. سپس سرنگ را داخل عطر کنید و آن را بکشید تا عطر واردش شود. پس از آن توسط سرنگ، عطر را به شیشه دلخواه خود انتقال دهید. بعد از تکرار این کار، وقتی بطری پر شد با استفاده از نوار تفلن سر بطری را ببندید. حتما شیشه عطر خود را قبل از انتقال عطر استریل کنید تا بوی عطر تغییر نکند.

۲. اسپری کردن: در این روش فقط کافی‌ست نازل بطری اصلی را در دهانه بطری کوچک دلخواه خود قرار دهید و عطر را در آن اسپری کنید تا پر شود. سپس خوب در بطری کوچک را ببندید. این راه ساده‌ترین روش ساخت دکانت عطر است.

۳. استفاده از قیف: مهم‌ترین فایده استفاده از قیف برای تهیه دست ریز عطر این است که به جز آسانی، احتمال هدر رفتن عطر و اتفاقاتی نظیر پاشیدن عطر به اطراف را بسیار کاهش می‌دهد. با استفاده از یک قیف فلزی یا شیشه‌ای، به راحتی عطر را به شیشه مورد نظر انتقال دهید.

سخن پایانی

در خرید دکانت عطر مزایای بسیاری وجود دارد که شما می‌توانید از آن بهره‌مند شوید و ما در این مقاله از مجله عطر خلیفه‌چی به بررسی مفهوم دکانت عطر به چه معناست پرداختیم و مزایای استفاده از عطر و ادکلن دست ریز را بیان کردیم.

از شما سپاسگزاریم که تا پایان همراه ما بودید.

اشتراک‌گذاری در :

دسته‌بندی‌ها

مطالب پربازدید

دیدگاهتان را بنویسید

دکانت عطر چیست؟ ۵ مزیت دست ریز عطر و ادکلن | خلیفه چی