پخش و ماندگاری عطر اصلی و شرکتی

تفاوت عطر اصلی با شرکتی از لحاظ پخش و ماندگاری

پخش و ماندگاری عطر اصلی و شرکتی؛ تفاوتی که محسوس است!

بسیاری از عطربازان نام عطرهای شرکتی را شنیده‌اند. این نوع عطرها نسخه‌های های کپی عطرهای اورجینال یا اصلی به‌شمار می‌آیند. پخش و ماندگاری عطر اصلی و شرکتی متفاوت است اما بسیاری از افراد جزئیات و دلایل این تفاوت را نمی‌دانند. عطرهای اصلی و شرکتی از نظر بسیاری از مولفه‌ها ماند ظاهر، رایحه و ماندگاری متفاوت هستند. به همین خاطر قیمت نسخه‌های های کپی عطرها با نسخه‌های اورجینال آن‌ها بسیار متفاوت است. در ادامه با تفاوت‌های این دو نوع عطر آشنا می‌شویم و بررسی می‌کنیم که کدام گزینه‌های بهتری برای خرید هستند.

پخش و ماندگاری عطر اصلی و شرکتی

عطر شرکتی چیست و چه تفاوتی با عطر اصلی دارد؟

اولین و اصلی ترین تفاوت عطرهای اصلی با شرکتی در مواد به کار رفته در داخل آنهاست. در عطر های شرکتی از اسانس های بی کیفیت استفاده شده که این اسانس ها عموما برای عطر طراحی نشده اند و جهت خشبو کردن فضا از آنها استفاده میشود و از آنجایی که این اسانس ها با شامپو و یا حتی صابون ترکیب میشود در طولانی مدت میتوانند برای سلامتی انسان بسیار مضر باشند اما در عطر های اصلی از مواد با کیفیت که برای عطر طراحی شده اند استفاده میشود و هیچ گونه ضرری برای سلامت انسان ندارند.

عطر شرکتی یا عطر های کپی توسط چندین کارخانه معتبر مانند کالکشن، روونا، هوس آف سیلیج، اسمارت، اجمل، پالدرون، فراگرنس و جانوین تولید می‌شوند. این عطرها از نظر ظاهری بسیار به عطرهای اصلی شباهت دارند اما از نظر رایحه، رایحه‌ای نسبتا مشابه با نسخه‌های اورجینال خود دارند. همان‌طور که عنوان شد، پخش و ماندگاری عطر اصلی و شرکتی نیز با یکدیگر متفاوت است. چرا که این عطرها را یک شرکت مشابه نمی‌سازند و به همین خاطر رایحه آن‌ها فقط کمی شباهت دارد.

به‌طور کلی عطرهای شرکتی، عطر تقلبی به‌شمار نمی‌آیند. چرا که این عطرها توسط شرکت‌های معتبر ساخته می‌شوند و فقط از نظر اسمی و ظاهری با عطرهای اصلی شباهت دارند. باید اشاره داشت که برای جلوگیری از مشکل کپی‌رایت، عطرهای شرکتی با غلط املایی تولید می‌شوند. برای مثال عطر Lamour که یکی از عطرهای مشهور برند لالیک است با نام Lamor توسط کمپانی روونا و به عنوان یک عطر شرکتی یا های کپی به بازار عرضه می‌شود.

این شرکت‌ها فرمول این عطرها را خریداری کرده و تلاش می‌کنند شبیه‌ترین نسخه عطرهای اورجینال را تولید کنند. باید اشاره داشت که جعبه و شیشه این عطرها نیز از نظر ظاهری بسیار به نسخه‌های اورجینال شباهت دارند ولی در جزئیات با آن‌ها متفاوت هستند.

یکی دیگر از مهم‌ترین تفاوت‌ها، علاوه‌بر تفاوت در پخش و ماندگاری عطر اصلی و شرکتی، تفاوت در قیمت آن‌ها است. عطرهای شرکتی قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به عطرهای اصلی دارند و به همین خاطر در میان مردم بسیار محبوب هستند. افراد بسته به بودجه خود می‌توانند این عطرها را خریداری کنند اما باید اشاره داشت که کیفیت، ماندگاری، پخش و اصالت آن‌ها هیچ‌گونه شباهتی با عطرهای اصلی ندارند.

پخش و ماندگاری عطر اصلی و شرکتی

تفاوت‌های پخش و ماندگاری عطر اصلی و شرکتی را بشناسید

از آن‌جایی که بسیاری از عطرفروش‌ها، نسخه‌های عطر شرکتی را به مشتریان پیشنهاد می‌دهند و باتوجه به قیمت بسیار مناسب این عطرهای های کپی، بسیاری از افراد ممکن است تصمیم به خرید این عطرها بگیرند. به همین خاطر این افراد باید با تفاوت‌های پخش و ماندگاری عطر اصلی و شرکتی آشنایی داشته باشند. همچنین افراد باید دیگر تفاوت‌های این عطرها مانند تفاوت‌های ظاهری و رایحه را نیز بشناسند. مهم‌ترین مولفه‌هایی که عطرهای اصلی و شرکتی در آن‌ها متفاوت هستند عبارت‌اند از:

  • تفاوت از نظر رایحه
  • تفاوت از نظر طراحی شیشه
  • پخش و ماندگاری عطر اصلی و شرکتی
  • تفاوت‌ از نظر قیمت

 

تفاوت‌های عطر اصلی و شرکتی از نظر رایحه

رایحه عطر مهم‌ترین مولفه آن است و تمام افراد از رایحه عطر مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند. به همین خاطر یکی از مهم‌ترین مولفه‌هایی که در مقایسه عطرهای شرکتی و اصلی باید آن را بررسی کنیم، تفاوت رایحه این دو نوع عطر است. همان‌طور که عنوان شد شرکت‌های تولیدکننده عطرهای های کپی، فرمول رایحه عطرهای اورجینال را می‌خرند و عطرهای خود را رایحه‌ای مشابه با عطرهای اصلی تولید می‌کنند. باید اشاره داشت که داشتن فرمول رایحه یک عطر خوشبو برای ساخت مشابه آن کافی نیست و عوامل تاثیرگذار زیادی بر کیفیت یک عطر وجود دارند که رایحه آن را جادویی می‌کنند.

به همین خاطر نمی‌توان گفت چون این شرکت‌ها از فرمول اورجینال استفاده می‌کنند، عطرهای آن‌ها از نظر رایحه با عطرهای اصلی شباهت زیادی دارد. به‌طورکلی عطرهای های کپی فقط یک شباهت جزئی از نظر رایحه با عطرهای اصلی دارند اما از نظر کیفیت به‌هیچ‌عنوان قابل مقایسه نیستند.

پخش و ماندگاری عطر اصلی و شرکتی

تفاوت‌های عطر اصلی و شر‌کتی از نظر پخش و ماند‌گاری

پخش و ماندگاری عطر اصلی و شرکتی یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها در مقایسه این عطرها برای مشتریان و عطربازان است. به همین خاطر باید در این مبحث دقت زیادی به خرج دارد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید برخی عطرهای شرکتی یا عطرهای کپی، ماندگاری و پخش بوی بیشتری دارند. این امر به علت کیفیت بالای این عطرها نیست. کارشناسان صنعت عطر معتقد هستند که در ساخت عطرهای شرکتی از عناصر اضافه زیادی استفاده می‌شود و به همین خاطر این عطرها پخش و ماندگاری بهتری دارند.

باید توجه داشت که پخش و ماندگاری بهتر به معنای کیفیت بالاتر عطر نیست. چرا که ممکن است عطر های کپی شما ماندگاری بالایی داشته باشد اما رایحه آن جذاب نبوده و نمی‌تواند نظر دیگران را به بوی تن شما جذب کند. البته باید اشاره کرد که بهتر بودن پخش و ماندگاری عطرهای شرکتی از عطرهای اصلی بسیار نادر است اما برخی از این عطرها از نظر پخش و ماندگاری می‌توانند با عطرهای اورجینال رقابت کنند.

تفاوت‌های عطر اصلی و شرکتی از نظر ظاهری

خوشبختانه شرکت‌های تولیدکننده عطرهای های کپی، عطرهای خود را با نشانه‌هایی تولید می‌کنند تا افراد بتوانند به‌راحتی تفاوت عطرهای شرکتی را از عطرهای اورجینال تشخیص دهند. برای مثال رنگ برخی المان‌های روی جعبه عطرهای شرکتی با رنگ المان‌های عطرهای اورجینال متفاوت است. از طرف دیگر همان‌طور که عنوان شد شرکت‌های تولیدکننده عطرهای های کپی، عطرهای خود را تغییر در حروف عطرهای اصلی تولید می‌کنند. همچنین باید اشاره داشت که این عطرها از نظر ساختار بطری نیز با هم متفاوت هستند.

عطر اصلی یا شر‌کتی؛ کدام گزینه بهتری برای خرید است؟

انتخاب از میان عطر اصلی یا شرکتی به بودجه و سلیقه شما بستگی دارد. اگر بودجه زیادی برای خرید عطرهای اصل گران‌قیمت ندارید، عطرهای شرکتی یا های‌ کپی گزینه مناسبی برای شما هستند. از طرف دیگر با کمی هزینه بیشتر می‌توانید بهترین عطرهای اورجینال را خریداری کرده و از رایحه اصیل آن‌ها لذت ببرید.

پخش و ماندگاری عطر اصلی و شرکتی

در نتیجه ماندگاری عطر شرکتی بیشتر است یا عطر اصلی

از آنجایی که در عطر های شرکتی از مواد بی کیفیت استفاده میشود، جهت افزایش زمان ماندگاری عطر از موادی که باعث افزایش مدت زمان ماندگاری میشود با دوز بالا استفاده می کنند که به شدت به سلامت افراد آسیب میرساند اما در عطر های اصلی به علت استفاده از مواد با کیفیت دیگر نیازی به استفاه از چنین موادی جهت افزایش زمان ماندگاری نداریم.

بهترین عطرها را از خلیفه چی بخرید!

بسیار از عطربازان برای خرید عطرهای خود نگرانی‌های زیادی درباره اصالت عطرها دارند. مجموعه خلیفه چی عطرهای خود را ضمانت اصالت به مشتریان می‌فروشد و افراد درصورت اثبات عدم اصل بودن عطر، می‌توانند آن را مرجوع کنند. شما می‌توانید انواع ادکلن ارزان با پخش بوی بالا از عطرهای اورجینال برندهای مطرح دنیا را با قیمتی مناسب و تضمین اصالت خریداری کنید. چرا که تمام این عطرها دارای انواع حجم دکانت می‌باشد.

اشتراک‌گذاری در :

دیدگاهتان را بنویسید

تفاوت عطر اصلی با شرکتی از لحاظ پخش و ماندگاری; راهنمای جامع