معرفی گروه بویایی گلی

معرفی گروه بویایی گلی

 

پرجمعیت ترین گروه بویایی با ۶ زیرمجموعه هستند؛همانطور که از اسم این گروه بویایی هم مشخص است مهمترین نت‌های آن،گلی هستند؛

گروه بویایی  گلی مجموعه ای است که تم اصلی آنها گل‌های: گل رز ، یاسمن ، بنفشه ، یاس بنفش ، گل سوسن ، گل نرگس ، توبرز ، و غیره است. رایحه آنها  حسی شبیه به بوییدن یک دسته گل واقعی دارد که مخصوصاً در عطرهای زنانه بسیار مورد استقبال قرار می گیرد.معرفی گروه بویایی گلی

طرفداران آن غالبا خانم ها هستند اما اگر نت‌ها رز، بنفشه و زنبق هم در ترکیب روایح این گروه بویایی باشد،عطر تم مردانه هم میگیرد.بسته به مدل ترکیب نت ها عطر میتواند، طیفی از روایح گرم و شیرین و سنگین و غلیظ باشد تا سبک و سرحال و فرش را شامل شود

نت های گلی را نمی توان در یک دسته بندی کلی   تعریف کرد ، زیرا بسیار زیاد و متنوع هستند. طبیعت تنوع قابل توجهی از این مواد شاخص را با رایحه هایی کاملاً متفاوت از یک گل به گل دیگر به ما ارائه می دهد. برای طبقه بندی آنها ، عطرساز ها آنها را به دسته هایی تقسیم می كنند كه نت ها كم و بیش به هم شباهت دارند.

 

نت‌های گل سرخ

معرفی گروه بویایی گلی گل رز. هرید عطر و ادکلن گل رز

 

از آنجایی  ، گل سرخ یک ماده

 اساسی در  صنعت عطر سازی است و برای هزاران سال ، آنها سعی کرده اند تا با هر جنبه ای از

 آن آشنا شوند.  در این گروه گل صدتومانی از مثالهای شاخص با ویژگی خاص خود است چنان که این گل عطر و بوی خود را به طور طبیعی آزاد نمی کند ، اما تولید مثل نت های ظریف و پودری و سبز

 آن از طریق سنتز امکان پذیر است. شما همچنین می توانید به لطف مونتاژ مولکولهای مختلف بو از گل رز و تمشک ، آردی گل صد تومانی را دوباره بسازید. از میان این نت های گلگون ، گل شمعدانی رزات ، بومی آفریقا را نیز می یابیم. رایحه آن بسیار شبیه به گل رز است ، اما دارای وجه معطر تری است که اغلب از آن در گروه بویایی سرخس استفاده می شود.

 

 گلهای پودری

 برخی از گونه نت های گلدار را به شکل پودری  ترکیب میکنند . گلهای پودری همچنین شامل گل میموزا ، درختچه ای از جنوب فرانسه است. کار با این ماده اولیه کاملاً پیچیده است ، اما ذات آن رایحه ای پودری با ته رنگ بادام ارائه می دهد. از هلیوتروپ و بنفشه ، هر دو گل ، در تطابق گل و پودر نیز استفاده می شود. گل های سفید این دسته گونه های زیادی را شامل می شود و از این گل ها که “مواد مخدر” نیز نامیده می شوند ، به طور گسترده ای در عطر سازی استفاده می شود. از جمله گلهای سفید شناخته شده ، گل یاسمن ، شکوفه پرتقال ، نرولی ، گل فرانگیپانی ، یلانگ-یلانگ ، اوسمانتوس ، سوسن گل یا گل انگور شمردیم. بسیاری از آنها “گل آزمایشگاهی” هستند زیرا استخراج رایحه آنها به طور طبیعی غیرممکن است. برای مدت طولانی ، نت های گل بر پایه گلهای سفید نمادی از پاکی ، زنانگی و بی گناهی بودند. اما چند سالی است که بینی ها با بازی در دوزها باعث سرگرمی ما می شوند تا حس  جنسی بیشتری منتقل شود. خلاصه ای از انواع گونه های گل در این دسته ها غیرممکن است. آنها ممکن است از عطر سازی به عطر ساز دیگر متفاوت باشند ، اما به طور کلی رایج ترین نت ها را بررسی کرده ایم.

زیرمجموعه‌های گروه بویایی گلی

۱- (گروه بویایی گلی آبزی) : عطرهای این گروه بویایی تم روایح گیاهان دریایی، بوی نسیمی که از دریا و گیاهان ساحلی می گذرد را دارد و حس سرحالی و نشاط را برایتان به ارمغان می‌اورد.

مثال: ادکلن آن جاقدن مدیترانه هرمس

۲-  (گروه بویایی گلی آلدهیدی) : نت‌های متانال یا اتانال که رایحه خوشی دارند و ترکیب آنها با نت‌های گلی،رایحه جالبی بوجود میآورد؛ شاید نت‌های پودری از این ترکیب بوجود آیند، یا نت‌هایی که بوی گلهای سفید میدهند.

مثال: شنل شماره ۵ _ کاترین از برند رساسی

۳- (گروه بویایی گلی میوه‌ای) : رایحه جذاب و سرحال و باطراوتی را بوجود میآورد و تم عطرهای این‌گروه ،همه پسند و روزمره به حشاب میآید.

مثال:لاوین مری می _ ویکتوریا سکرت بامب شل

۴- (گروه بویای گلی میوه‌ای خوراکی/شیرین) :نسبت به گروه قبلی،شیرین تر و به اصطلاح خوردنی تر هستند

مثال:تامی گرل سامر ۲۰۱۵_ ولنتینو پینک

۵- (گروه بویایی گلی سبزی ) : بوی چمن تازه بریده شده یا برگ درخت را به شامه میرساند،بسته به میزان نت‌های سبز موجود در ترکیب رایحه این گروه بویایی، این‌نت‌های گلی را تغییر میدهند؛ مثلا اگر نت‌های سبز غالب باشند، آموآژ میکس زنانه، اگر نت‌های گلی غلبه داشته باشند، اِکلت زنانه

۶- (گروه بویایی گلی چوبی مُشکی) : همانطور که از اسم مشخص است، انتظار این سه نت را باید داشته باشیم،گلی، چوبی و مشک؛ چوب و مُشک،نت‌های گلی را گرم تر و سنگین تر میکنند،به اصطلاح نت‌های غلیظ تری را در این ترکیب شاهد  هستیم.

مثال:نیناریچی مادمازل ریچی_ اوراین تیزیانا ترنزی

در استفاده از عطر های این گروه بویایی، این موارد رو در نظر داشته باشید:

 ۱-اگر دنبال یک رایحه همه پسند ، عطر روزانه و خوش ارتباط و در بعضی موارد،چهار فصل می‌گردید، سراغ عطرهای گلی میوه‌ای برید.

۲-اگر دنبال رایحه گلی هستید که خیلی شما را سرحال کند و حس پاکی به شما بدهد،گلی آبزی رو انتخاب کنید.

۳-اگر می خواهید هدیه بدهید عطرهای گروه گلی چوبی مُشکی و گلی میوه‌ای مناسب هستند.

 

برای دیدن عطر و ادکلن های مرتبط با هر کدام از این گروه ها کلیک کنید.

اشتراک‌گذاری در :

دسته‌بندی‌ها

مطالب پربازدید

دیدگاهتان را بنویسید

معرفی گروه بویایی گلی به طور کامل | خلیفه چی