آیا عطرهای اورجینال لک باقی میگذارند

آیا عطر های اورجینال روی لباس لکه باقی می گذارند

عطر به افراد هویت و شخصیت می‌بخشد و این موضوع از چنان اهمیتی برخوردار است که بسیاری از ما حتما قبل از خارج شدن از خانه خود را خوشبو می کنیم. اما با وجود تمامی اعتماد به نفس و حس خوبی که در نتیجه ی استفاده از عطرها به ما دست می‌دهد، این مایعات خوشبو گاهی هم دردسرساز می‌شوند. عطرها روش‌های استفاده گوناگونی دارند و می‌توانید آن‌ها را روی بدن، لباس‌ها و حتی روی موها اسپری کنید. اما اتفاق ناخوشایندی که ممکن است هنگام اسپری عطر رخ دهد، این است که می‌تواند لکه‌هایی از خود باقی بگذارد.

در این مطلب خلیفه چی قصد داریم دلایل ایجاد لکه روی لباستان و نحوه جلوگیری از آن را بیان کنیم.در ادامه با ما همراه باشید.

فهرست مقاله :

  • استفاده از عطر بر روی لباس
  • دلایل ایجاد لکه توسط عطرهای اورجینال
  • خانواده بویایی سبک مرکبات
  • رایحه سنگین ادویه جات
  • رایحه شیرینی ها و خوراکی ها
  • گروه بویایی چرمی
  • از نظر رنگ عطر
  • عطرهایی با رنگ روشن
  • عطرهایی با رنگ های تیره

 

استفاده از عطر بر روی لباس

گاهی احساس می کنید که پوستتان با اسپری عطر دچار آسیب دیدگی شده است و ترجیح می دهید آن را بر روی لباسی که می‌پوشید، اسپری کنید. زیرا عطر به آسانی از روی لباس تبخیر نمی شود و گاهی ممکن است ماندگاری عطر بر روی لباس با توجه به جنس آن، نسبت به پوست بیشتر باشد. در کل ماندگاری آن بستگی به عوامل مختلفی دارد. اگرچه پارچه ها ترکیبات عطر را به خوبی بر روی خود حفظ می کنند، اما ممکن است پارچه دارای ساختاری باشد که باعث تغییر بوی عطر شود و دیگر رایحه مورد علاقه شما را ندهد . از طرفی برخی از عطر ها، دارای موادی می باشند که ممکن است به بافت لباس آسیب رسانده و به خصوص پارچه هایی که دارای رنگ روشن هست را لکه دار کنند.

در ابتدا نمی توانیم تقسیم بندی کنیم که عطر های اورجینال روی لباس لکه نمی گذارند، ولی عطر های فیک لکه می گذارند. در واقع بستگی دارد که چه نت هایی داخل آن عطر وجود دارد، ولی احتمال اینکه عطر های فیک لکه بجا بگذارند بیشتر است. عطر های اورجینال،که سبک نت های مرکباتی و با طراوت دارند و رنگ مایع عطر روشن است اکثرا مشکلی ایجاد نمی کنند و روی لباس لکه باقی نمی گذارند . 

اما برای عطر هایی که رنگ مایع تیره تری دارند یا فضای سنگین تر و ادویه ای و چرمی دارند روی لباس ها روشن باید با احتیاط بیشتری اسپری شوند .مقداری عطر را می توانید پشت لبه آستین تست کنید تا از ایجاد نشدن لکه اطمینان داشته باشید و در استفاده ی بعدی دچار مشکل نشوید و با خیال راحت اسپری کنید. با این حال اسپری عطر روی لباس های تیره راحت تر است و درصد کمی ممکن است لکه باقی بگذارند. در ادامه لکه گذاری عطر ها را از نظر رنگ آن، روایح سبک، مرکباتی و میوه ای و سبک فضای ادویه ای و سنگین بررسی می کنیم . 

بیشتر بخوانید : جذاب ترین عطر ویژه خانم ها

دلایل ایجاد لکه توسط عطرهای اورجینال

عطرهایی با غلظت پرفیوم و ادوپرفیوم، دارای غلظت بالاتری نسبت به عطر های دیگر می باشند و غلظت بالای اسانس موجود در آن ها، سبب می شود که روی لباس های نخی به خصوص اگر دارای رنگی روشن باشند، لکه باقی بگذارند. 

 نکته قابل توجه این است که عطر هایی که با غلظت ادو پرفیوم و ادوپرفیوم هستند، روی پارچه های نخی لکه ایجاد می کنند و حتی اگر در ساخت آن ها از الکل بیشتری استفاده شده باشد، باز هم لکه های مشخصی از خود برجای می‌گذارند و به همین سبب پیشنهاد می‌شود تا حد ممکن اینگونه عطرها را بر روی لباس های روشن اسپری نکنید. همچنین اگر می‌خواهید عطر را بر روی لباس خود اسپری کنید بهتر است آن را در فاصله ۲۰ سانتی متر از لباستان ،به اندازه یک الی دو پاف اسپری کنید.

خانواده بویایی سبک مرکبات 

عطر مرکبات نشاط آور ، تازه و دارای فضای سبک می باشد. در واقع این خانواده بویایی شامل عطرهایی است که از رایحه مرکبات ساخته شده اند. عطرهای ساخته شده با نت مرکباتی مانند پرتقال، گریپ فروت و لیمو هستند که رایحه تازه، سبک و نیروبخش آن ها از اسانس این میوه ها است. ویژگی های این عطرها طراوت و نشاط آور است. عطر  Azzaro Chrome دارای رایحه خنک و مرکباتی می باشد،معمولا این عطر ها از خود لکه ای روی لباس باقی نمی گذارند. جهت استعلام قیمت عطر شیرین مردانه Azzaro Chrome می توانید به سایت خلیفه چی مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید : عطر را کجا اسپری کنیم ؟

Azzaro Chrome Legend
جهت مشاهده قیمت و بررسی این عطر روی دکمه بزنید

رایحه های سنگین ادویه جات

عطرهایی با رایحه ادویه‌ای، از ادویه‌جات گوناگون گرفته می‌شوند. این رایحه ها بوی تند و گرمی دارند و فصل زمستان و روزهای سرد مناسب اسپری اینگونه عطر است. برای ساخت این رایحه از موادی مانند دارچین، فلفل، میخک و سایر ادویه‌های معطر بهره می برند. این عطر ها دارای فضای سنگینی هست و ممکن است لباستان را لکه دار کنند.

رایحه شیرینی‌ها و خوراکی‌ها

رایحه‌های شیرین و خوراکی در عطرها بسیار محبوب بوده و خواهان زیادی دارد. نت وانیل ،در ساخت این گونه عطرها نقش پررنگی دارد. در عطرهای با رایحه شیرینی و خوراکی علاوه بر وانیل از رایحه شکلات ساده و خامه تازه هم استفاده می‌شود. به عنوان مثال چون وانیل به تنهایی فضای سنگینی دارد، پس درصد لکه گذاری آن کمی بیشتر است.

 گروه بویایی چرمی (Leather)

 عطر های این گروه را از منابع طبیعی و حیوانی ، به شیوه صنعتی به دست می آورند. برای تولید رایحه چرم ، آن را با نت هایی مانند نت گل  و یا نت میوه های دیگر ترکیب می کنند و به این صورت رایحه ای خوشایند ساخته می شود. عطر های این دسته به سبب تلخی و رایحه خاصی که دارند،اغلب از خود لکه به جا می گذارند.

از نظر رنگ عطر

به طور کلی مایع عطر هایی که دارای رنگ روشن هستند را می توانید با خیال راحت تری اسپری کنید. ولی مایع عطر هایی که دارای رنگ تیره می باشند را با احتیاط بیشتری باید اسپری کنید .

عطر های اورجینال لک باقی می گذارند 2

عطرهایی با رنگ روشن 

تشخیص بوی عطر از روی رنگ آن می تواند نشانه ترکیبات مختلفی باشد. در مایع عطر، رنگ روشن به عنوان مثال رنگ آبی را می خواهیم بیان کنیم. عطرهایی که دارای رنگ آبی روشن می باشند، دارای ترکیباتی از روایح دریایی و اقیانوسی هستند. همچنین به نوعی خنک و شیرین است که نشانه تازگی و هوای معطر است و احتمال ایجاد لکه در این نوع عطر کمتر است. جهت خرید عطر شیرین مردانه به سایت خلیفه چی مراجعه کنید.
اما هر چقدر از طیف رنگی روشن ،دور می شویم و به آبی تیره نزدیک تر می‌شویم ترکیبات تلخ و سنگینی به آن اضافه می‌شود که ادویه‌ای است. حال اگر این آبی، تیره‌تر شود حتما از زعفران و وانیل در ترکیبات آن بهره گرفته شده که دارای فضای سنگین است و احتمال ایجاد لکه بالا می رود. 

عطرهایی با رنگ تیره 

رایحه‌های به کار رفته در مایع عطر تیره، نیز سنگین است. معمولا در ادکلن‌هایی به رنگ تیره یا مشکی ترکیبات چوب و یا ادویه به کار رفته است که عموما رایحه‌ای تلخ از آن به دست می‌ آید. اگر ادکلن‌های مشکی ، مناسب خانم ها باشند، دارای ترکیبات گلی مانند یاس است. ولی در ادکلن‌های مردانه ،مشکی ترکیب جدایی ناپذیر ادویه‌ ای می باشند. ادکلن‌هایی که کاملا مشکی هستند، دارای رایحه‌ای تلخ در کنار ترکیبات گلی شیرین هستند. اما ادکلن‌هایی که بخشی از آن‌ها رنگ دیگری دارد عطر آن‌ها به شدت تازه اما تلخ می باشد. عطر Dunhill Icon Elite  با رایحه تلخ و از گروه بویایی چوبی ادویه ای می باشد که فضای سنگین عطر و نت های آن در اینگونه عطر ها سبب می شود که با احتیاط بیشتری آن را اسپری کنید. جهت قیمت عطر تلخ زنانه به این سایت مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید : هر عطر را چند پاف اسپری کنیم ؟

سخن نهایی

عطرها از مایعات معطر ساخته می شوند و دارای روغن هایی هستند که از ادویه‌ها و دیگر مواد معطر استخراج می‌شوند تا بوی مطبوعی به بدن بدهند. این محصولات از دو منبع طبیعی و سینتتیک ساخته می شوند و میزان غلظت روغن در آن‌ها، می تواند تعیین ‌کند که تاثیر لکه روی لباس شما به چه شکل است. همچنین احتمال ایجاد لکه بر روی لباس های تیره نیز کمتر می باشد. ولی ممکن است لکه های براق و چرب بر روی لباس شما ایجاد کنند. بنابراین بهتر است قبل از اسپری کردن عطر از غلظت عطر خود و نوع روغن به کار رفته،فضای سبک و سنگین در ساخت آن آگاه باشید تا دچار این مشکل نشوید.

عطرها همیشه امضای نهایی برای استایل‌های خاص و زیبا می باشند؛ اما گاهی این عطر های خوشبو استایل شما را به هم می‌ریزد. بسته به این‌ که چگونه از عطرها استفاده می‌کنید، اسپری آن‌ها ممکن است روی لباس لکه ایجاد کند. اما دیگر نگران نباشید؛ با کمک نکاتی که در خلیفه چی ارائه کرده ایم از ایجاد لکه عطر جلوگیری کنید.

اشتراک‌گذاری در :

دسته‌بندی‌ها

مطالب پربازدید

دیدگاهتان را بنویسید

عطرهای اورجینالی که روی لباس لکی باقی نمیگذارند؟ [ راهنمای جامع و کاملا کاربردی ]