هر عطر را چند پاف اسپری کنیم

هر عطر را چند پاف اسپری کنیم؟

مقدار پاف عطر یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی است که هر مصرف کننده عطر و ادکلن با آن مواجه خواهد شد. معمولا افراد، وقتی برای خرید عطر به فروشگاه مراجعه می‌کنند، به حجم عطر توجه می‌کنند و اینکه هر عطر را باید چند پاف اسپری کنند. آیا اصلا روش و معیار خاصی وجود دارد که خودمان بتوانیم تشخیص دهیم که کدام عطر رو چند پاف اسپری کنیم. بسیاری از افراد استرس نحوه مصرف عطرشان را دارند.

 در این مطلب می خواهیم یک سری توضیحات ارائه دهیم تا خودتان به تنهایی بتوانید تشخیص دهید که چه عطر و چه سبک رایحه ای را چند پاف اسپری کنید تا بتوانید بهترین عملکرد را از عطرتان بگیرید. پس با خلیفه چی همراه باشید.

فهرست مطالب :

  • هر عطر را چند پاف اسپری کنیم
  • عوامل تاثیرگذار بر تعداد پاف های اسپری هر عطر
    • رایحه عطر
      • رایحه سنگین
      • رایحه سبک
  • نکات مهم بر تعداد پاف های اسپری هر عطر
    • تغییر تعداد پاف با توجه به موقعیت
    • نبود محدودیت در تعداد پاف های اسپری عطرهای سبک
    • غلظت عطر

هر عطر را چند پاف باید اسپری کرد

بسیاری از افراد نگران این هستند، عطر و ادکلن هایی که خریده اند پخش، ماندگاری و دوام خوبی نداشته باشد. اغلب در مورد تعداد پاف نمودن عطر و تجدید آن در طول روز دغدغه دارند.همچنین عطر را به اندازه ۲ تا ۳ پاف اسپری می کنند و تا پایان روز هم تجدیدی در کار نیست. اگر مایل هستید که ماندگاری و دوام عطر شما زیاد باشد، حتما باید تجدید آن و تعداد پاف مناسب را در نظر بگیرید. 

بیشتر بخوانید : تفاوت عطر اصلی با شرکتی از لحاظ پخش و ماندگاری

به طور کلی اشخاص در ۳ گروه گوناگون قرار می گیرند، کسانی که در اسپری کردن عطر زیاده روی می کنند، افرادی که به اندازه کافی اسپری نمی کنند و اشخاصی که به اندازه کافی اسپری می کنند. 

به احتمال زیاد شما دوست دارید که همه متوجه رایحه عطرتان بشوند ولی علاقه ای ندارید که دوستان و همکاران را آزرده کنید و آن ها را از خود دور کنید. پس با تشخیص چند نکته اساسی، انتخاب و تعداد پاف کردن عطر را جدی بگیرید.

عوامل تاثیر گذار بر تعداد پاف های اسپری هر عطر

رایحه عطر

مقدار پاف عطر، به چندین عامل بستگی دارد که مهم ترین آن بحث رایحه عطر مورد نظر می باشد. چندین سبک رایحه مختلف، از جمله رایحه های چرمی، چوبی، مرکباتی، ادویه ای، آروماتیک، سبز، میوه ای و گلی وجود دارد. این سبک رایحه ها را به دو گروه تقسیم بندی می کنیم. گروه اول روایح سنگین تر و گروه دوم روایح سبک می باشند.

  • رایحه سنگین 

روایح سنگین از جمله روایح چوبی، چربی، ادویه ای و گلی می باشند.  برای استعلام قیمت ادکلن مردانه تلخ می‌توانید به سایت خلیفه‌چی مراجعه کنید.

به عنوان مثال عطر ادویه ای را باید عطری در نظر بگیریم که فضای غالب آن ادویه ای می باشد . عطر ادویه ای Spicebomb و عطر چرمی Tom ford Ombre leather  از جمله عطر های دارای فضای سنگین هستند. در این گروه که رایحه آن ها فضای سنگین تری دارند، باید در مقدار پاف اسپری دقت کنید زیرا که اگر این مقدار کمی زیادتر شود، ممکن است بازخورد مناسبی از عطر نگیرید.

اینگونه عطر هایی را که فضای گلی یا ادویه ای پررنگ و فضای چرمی پرقدرتی دارند، سعی کنید بین ۱ تا ۵ پاف اسپری کنید. همچنین عطر هایی که فضای خیلی سنگینی را دارا می باشند ۱ یا ۲ پاف اسپری کنید. عطر هایی که فضای ادویه ای سبک تری دارند را می توانید تا 5 پاف اسپری کنید. این رنج ها برای افرادی می باشد که عطر هایی با روایح سنگین دارند.


Lalique White in Black

جهت مشاهده قیمت و بررسی این عطر روی دکمه زیر بزنید
  • رایحه سبک

روایح سبک، از جمله روایح مرکباتی، میوه ای، آروماتیک، سبز و دریایی می باشند.

عطر هایی با روایح سبک مانند Gio profumo را می توانید بین ۵ تا ۱۰ پاف که مقدار قابل قبولی است اسپری کنید. حتی شما با توجه به سلیقه خود می توانید حتی چند پاف بیشتر استفاده کنید .عموما عطر های مرکباتی ، میوه ای، آروماتیک یا حتی سبز که رایحه سبک تری دارند مقدار پاف بیشتری اسپری می شوند. عطر های دریایی مانند Megamare، حتی با یک پاف می تواند شما را راضی نگه دارد و بازخورد خوبی داشته باشد. همچنین سایت خلیفه‌چی ارائه دهنده انواع عطرهای شیرین و خنک می‌باشد. برای خرید اینترنتی عطر شیرین مردانه می‌توانید به این سایت مراجعه کنید.

هر عطر را چند پاف اسپری کنیم

نکات مهم بر تعداد پاف های اسپری هر عطر

تغییر تعداد پاف با توجه به موقعیت

اول اینکه شما می توانید با توجه به موقعیتی که میخواهید از عطر استفاده کنید، مقدار پاف را کم یا زیاد کنید. عطر ها از نظر مکان استفاده، ۳ دسته بندی اصلی را در بر میگیرند : رسمی – نیمه رسمی و روزانه. همچنین در یک دسته بندی کلی دیگر مثل، محیط باز و محیط بسته قرار میگیرند . 

با در نظر گرفتن این فاکتور ها می توانید بهترین عطر را خریداری کنید . بهترین عطر مردانه و زنانه برای محیط های کاری و بسته عطری است که ملایم و همه پسند باشند تا موجب اذیت شدن دیگران نشود. در مهمانی ها و مجالس دوستانه، بهتر است عطرهای همه پسند و قوی استفاده کنید. برای مجالس رسمی و جدی، عطرهای قوی و خاص را انتخاب کنید تا قدرت و خاص بودن خود را نشان دهید.

بنابراین در محیط های کوچک یا اداری یا اتاق ها مسلما باید عطرتان را مقدار کمتری اسپری کنید تا رایحه مطبوعی داشته باشد و افراد رو اذیت نکند. در مقابل زمانی که در مهمانی و مجالس دیگر حضور دارید می توانید تعداد پاف بیشتر از حد مجاز عطر را اسپری کنید تا بازخورد مطلوبی بگیرید. 

بیشتر بخوانید : معرفی بهترین عطر مرکباتی تاریخ

نبود محدودیت در تعداد پاف های اسپری عطرهای سبک

شما محدودیتی در تعداد پاف اسپری عطر هایی که سبک و با طراوت اند ندارید. حتی می توانید عطر هایی مانند Gio profumo و Versace pour homme را که خیلی سبک هستند بالای ۱۰ الی ۱۵ پاف اسپری کنید، زیرا تاپ نت آن ها بسیار سبک است. همچنین تاپ نت اینگونه عطر ها بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه همراه شما می باشد و بسیار زود تبخیر می شود. 

غلظت عطر

عده ای میزان غلظت را ملاک تعداد پاف عطر قرار می دهند که کاملا موضوع درستی است. اما اگر مقداری جزئی تر به ملاک میزان غلظت عطر نگاه کنید متوجه می شوید که اگر غلظت عطری بیشتری باشد دارای نت های سنگین می باشد و فضای سنگین تری دارد، پس در زیر مجموعه روایح که درباره آن صحبت کردیم قرار می گیرند. به عنوان مثال برای عطر Red Tabacco نهایتا ۳ پاف کافی می باشد.

سخن نهایی

بنابراین شناخت روایح، موضوع بسیار مهمی است. به عنوان مثال اگر بتوانید فضای غالب هر عطر را شناسایی کنید، خیلی راحت تر می توانید عملکرد خوبی از عطرتان بگیرید. در نتیجه عطری که غلظت بالایی دارد، قطعا دارای رایحه سنگینی می باشد. همچنین رایحه های سنگین باید تعداد پاف کمتری اسپری شوند تا بتوانید بهترین بازخورد را از عطرتان بگیرید.

در نهایت توصیه خلیفه چی به شما این است که با در نظر گرفتن موقعیت و تبصره های مطرح شده درباره مقدار پاف عطر و ادکلن، در صورت نیاز با فروشنده عطر مشورت کرده و سپس اقدام به خرید کنید و از رایحه عطرتان لذت ببرید.

اشتراک‌گذاری در :

دیدگاهتان را بنویسید

هر عطر را چند پاف اسپری کنیم ؟ [ عوامل ۱ و ۲ را جدی بگیرید ]