عطر رالف لورن پولو بلو ادو پرفیوم

معرفی 10 عطر مردانه مناسب فصل تابستان

برای داشتن یک استایل شیک و باکلاس، علاوه بر استفاده از لباس­‌های مخصوص به هر فصل، استفاده از عطر متناسب با هر فصل نیز امری ضروری است. با فرارسیدن فصل گرما و تابستان، مهم است عطری تهیه کنید که از طبع خنک و یا معتدل برخوردار باشد. عطرهای تابستانی رایحه­‌های سنگین و قوی ندارند و عموما سبک و ملایم هستند و طراحی آن­‌ها به گونه­‌ای است که در هوای گرم پخش‌بو و ماندگاری خوبی داشته باشند. این عطرها به طور معمول از آکوردهای مرکباتی، آبزی، گلی و میوه‌­ای بهره می­‌برند و حس تازگی و طراوت را برای شما و اطرافیانتان به ارمغان می‌­آورند. در این مطلب از خلیفه‌­چی، به معرفی و بررسی ۱۰ نمونه از بهترین عطرهای مناسب فصل تابستان می‌­پردازیم.

برای آنکه دریابید کدام‌ یک از محصولات موجود در دنیای عطر و ادکلن‌ها، از چنین ویژگی‌هایی برخوردارند، از شما دعوت می‌کنیم تا ابتدا ویدئو زیر را مشاهده کنید و سپس با مطالعه ادامه این مطلب با ما همراه شوید. برای تست هر یک از این عطرها پیشنهاد ما  خرید دکانت عطر در حجم‌های ۲، ۵ و ۱۰ میل است و پس از تست کامل عطر در منزل و بررسی رایحه و ماندگاری آن، نسبت به خرید حجم بیشتر عطر اقدام فرمایید.

سرفصل­‌های مقاله :

  • کرید گرین آیریش
  • مون بلان استارواکر
  • تام فورد نرولی پورتوفینو
  • فراماگو اربن فیل
  • دیویدوف کول واتر ویو
  • مارلی پرسیوال
  • دانهیل آیکون
  • شنل الور ادیشن بلانش ادو پرفیوم
  • تیزیانا ترنزی اوراین
  • جورجیو آرمانی جیو ابسولو

1. کرید گرین آیریش توید (Green Irish Tweed Creed)

ادکلن خوشبو برای تابستان با غلظت ادو پرفیوم، عطری عضو گروه بویایی گلی چوبی مشکی می‌­باشد و از طبع خنک برخوردار است. عطری کلاسیک با رایحه‌­ای محبوب و باشکوه که برای استفاده در فصل بهار انتخاب مناسبی‌ست. عطر کرید گرین آیریش را روایح گل­‌های زنبق و به لیمو در نت نخستین آغاز می­‌کنند. برگ بنفشه، نت میانی را به وجود می‌­آورد و در آخر، کهربا و چوب صندل سفید، نت پایه این عطر سلطتنی و جذاب را می‌سازند. عطر فرانسوی از برند کرید، ساخته اولیویه کرید سیکس جنریشن که در سال 1985 وارد بازار عطرها شد.

کرید گرین آیریش
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر کلیک کنید

2. مون بلان استارواکر (Mont Blanc Starwalker)

مون بلان استارواکر MONT BLANC – Starwalker، عطری از نوع ادو تویلت و از خانواده بویایی چوبی ادویه­‌ای می­‌باشد. این عطر از طبعی خنک برخوردار است با رایحه با طراواتی که دارد، برای استفاده روزانه در فصل گرم مناسب است. عطر مون بلان استارواکر با روایح ترنج، نارنگی ماندارین، چوب خیزران در نت اولیه آغاز می‌­شود و دیری نمی‌­پاید که نت میانی با رایحه­‌های مشک، سدر و چوب صندل سفید، جای نت نخست را در فضا می‌­گیرد. آخرین روایحی که از این عطر تلخ مردانه باقی می­‌مانند، رایحه‌­های کهربا، جوز، درخت نراد و زنجبیل در اسانس پایه هستند.

استارواکر محصول برند فرانسوی عطر مون بلان است که در سال 2005 وارد دنیای عطرها شد. این عطر جذاب آفریده عطار هنرمندی به نام میشل آلمیراک می­‌باشد.

یک ویدئو اختصاصی با کلی نقد و بررسی نت‌ها توسط تیم خلیفه‌چی، جهت مشاهده ویدئو محصول وارد صفحه محصول شوید.

مون بلان استارواکر
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه زیر بزنید

3. تام فورد نرولی پورتوفینو(Tom Ford Neroli Portofino)

عطر تام فورد نرولی پورتوفینو، عطری از گروه بویایی مرکباتی معطر می­‌باشد و دارای طبعی خنک است. این ادو پرفیوم جذاب، از رایحه‌­ای استثنائی و ماندگار برخوردار است به علت استفاده از برخی مواد در نت‌هایش، علاوه بر بوی خوش دارای خواص درمانی نیز هست. آغازگر این عطر روایح ترنج، نارنگی ماندارین، لیمو ترش، اسطوخودوس، رزماری و نارنج در نت نخست می‌­­باشند. کم کم رایحه­‌های بهار نارنج، یاس و شکوفه پرتقال در نت میانی فضا را پر می‌­کنند و جای نت اولیه را می­‌گیرند. کهربا با روایح گل ختی و سنبل ختایی در آمیخته می­‌شود و نت پایه را به وجود می­‌آورد.

نرولی پورتوفینو از برند آمریکایی عطر تام فورد، توسط عطار هنرمندی به نام رودریگو فلورز روی، ساخته شد و در سال 2011 به بازار راه یافت.

پیشنهاد مطالعه: بهترین عطرهای تلخ و خنک مردانه

تام فورد نرولی پورتوفینو
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه زیر بزنید

4. سالواتوره فراگامو اومو اربن فیل (Salvatore Ferragamo Uomo Urban Feel)

فراماگو اربن فیل Salvatore Ferragamo – Uomo Salvatore Ferragamo Urban Feel، ادو تویلتی از خانواده عطری رایحه­‌های چوبی است. این عطر پرانرژی، از رایحه­‌ای شیک و ملایم برخوردار می‌­باشد. نت اولیه را رایحه­‌های ترنج، سالویا اسکلاریا، قهوه و ترکیبات اوزونیک به وجود می‌­آورند و ترکیب سدر با زیره سبز و چوب خیس سواحل نت میانی را می‌­­سازد. در نهایت روایح نعناع هندی، لابدانیوم، روایح دودی و آمبروکسان در نت پایه این عطر مردانه را به پایان می‌­برند.

عطر فراماگو اربن فیل آفریده دو عطار به نام­‌های آلبرتو موریلاس و مری سالمگنه که در سال 2019 توسط برند ایتالیایی سالواتوره فراگامو وارد بازار گردید.

سالواتوره فراگامو اومو اربن فیل
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکه زیر کلیک کنید

5. دیویدف کول واتر ویو (Davidoff Cool Water Wave)

این ادو تویلت یک عطر مردانه مناسب فصل تابستان است که در گروه بویایی چوبی آبزی قرار می­‌گیرد. عطری خنک طبع و انرژی‌­بخش است و احساس شادابی و سرزندگی را به فرد هدیه می­‌کند. با اولین اسپری، روایح آب دریا، گریپ فروت و فلفل سیچوان در اسانس اولیه به مشام می­‌رسند. ترکیب دو رایحه چوب درخت قان و سرو کوهی، قلب این عطر خنک مردانه را به وجود می‌­آورند و در نهایت، روایح نعناع هندی و چوب صندل سفید از نت پایه، آخرین رایحه­‌هایی هستند که از این عطر تابستانی مردانه به مشام می­‌رسد.

عطر دویویدف کول واتر ویو، در سال 2017 توسط برند سوئیسی عطر دیویدوف به بازار معرفی شد. عطاران این محصول، آنتوان لی، فرانسیس کرکجان و ژان ژاک بودند.

در تیم خلیفه‌چی یک ویدئو اختصاصی تدوین کرده ایم تا روایح عطر Cool Water Wave را بشناسید برای مشاهده وارد صفحه محصول شوید.

دیویدف کول واتر ویو
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه زیر بزنید

6. پارفومز د مارلی پرسیوال (Parfums de Marly Percival)

مارلی پرسیوال PARFUMS de MARLY – Percival، ادو پرفیومی معتدل و تابستانه است. این عطر در خانواده بویایی مرکباتی معطر قرار داشته و دارای رایحه­‌ای خاص و قدرتمند می­‌باشد. با روایح ترنج، نارنگی ماندارین، اسطوخودوس و شمعدانی در نت پایه آغاز می‌­شود و نت میانی با رایحه­‌های بنفشه، یاس، گشنیز، دارچین و متیل دی‌هیدروجاسمونات ادامه پیدا می‌­کند. آخرین روایحی که از عطر مارلی پرسیوال خاص و جذاب استشمام می­‌شوند، مشک، درخت نراد، آمبروکسان، چوب عنبر و کلیروود در نت پایه می‌­باشند.

مارلی پرسیوال یکی از خوشبوترین عطرهای تابستانه برند عطر مارلی است که عطرساز هنرمندی به نام حمید مراتی کاشانی طراحی و در سال 2018 روانه بازار شد.

پیشنهاد مطالعه: عطرهای بی‌نظیر با رایحه مرکباتی

مارلی پرسیوال
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه زیر بزنید

7. دانهیل آیکون (Dunhill Icon) 

عطر دانهیل آیکون، یکی از عطرهای مناسب فصل تابستان مردانه با غلظت ادو پرفیوم بوده و عضو خانواده بویایی چوبی معطر است. دارای طبعی معتدل و ترکیبی پیچیده و خاص است و برای آقایان باشخصیت و شیک­‌پسند انتخاب مناسبی است. شروع این عطر شیرین مردانه را رایحه­‌های ترنج، بهار نارنج و فلفل در نت نخستین رقم می‌­زنند. روایح اسطوخودوس، سالویا، هل، فلفل و دانه سرو کوهی در نت میانی ادامه‌دهنده این عطر هستند و خزه درخت بلوط، خس خس، زنبق، چرم و عود در نت پایه، دانهیل آیکون را به پایان می‌­برند.

دانهیل آیکون توسط برند انگلیسی دانهیل در سال 2015 به بازار معرفی شد. عطار این عطر هنرمندی به نام کارلوس بنایم بوده است.

دانهیل آیکون
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه زیر بزنید

8. شنل الور هوم ادیشن بلانش ادو پرفیوم (Chanel Allure Homme Edition Blanche EDP)

یک عطر مردانه مناسب فصل تابستان با گروه بویایی شرقی چوبی است. این عطر طبعی معتدل دارد و از رایحه­‌ای ملایم و در عین حال کمی تلخ برخوردار است. نت اولیه این محصول را روایح ترنج و لیمو ترش می‌­سازند. رایحه چوب صندل سفید با روایح چوبی در می‌­آمیزند و نت میانی یا قلب عطر را به وجود می­‌آورند و در اخر، وانیل با خس­‌خس در نت پایه ترکیب شده و عطر شنل را به پایان می‌­برند.

عطر شنل الور ادیشن بلانش ادوپرفیوم ، عطری از برند نام ­آشنای فرانسوی شنل است که در 2014 وارد بازار گردید.

شنل الور هوم ادیشن بلانش ادو پرفیوم
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر کلیک کنید

9. تیزیانا ترنزی اوراین (Tiziana Terenzi Orion)

عطر Tiziana Terenzi – Orion، از نوع اکستریت د پرفیوم است و طبعی خنک دارد. این عطر عضو گروه بویایی گلی چوبی مشکی می‌­باشد. رایحه­‌ای ظریف و قوی و در عین حال تند دارد و پر از احساس نشاط و سرزندگی است. شروع عطر تیزیانا ترنزی اوراین با روایح ترنج، سیب، آناناس و انگور فرنگی سرخ در نت اولیه اتفاق می‌­افتد. با گذشت زمان کمی نت میانی با روایح نعناع هندی، یاس، آویشن و چوب درخت قان، در فضا پدیدار شده و جای نت نخست را اشغال می­‌کنند. رایحه­‌های مشک، کهربا، سدر، روایح دودی و عود، نت پایه را تشکیل می‌­دهند.

تیزیانا ترنزی اوراین، در سال 2015 توسط برند ایتالیایی تیزیانا ترنزی به دنیای عطرها معرفی شد. پائولو ترنزی، عطرساز این عطر جذاب بود.

پیشنهاد مطالعه: عطرهای زنانه و مردانه با رایحه گل رز

تیزیانا ترنزی اوراین
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه زیر بزنید

10. جورجیو آرمانی آکوا دی جیو ابسولو (Giorgio Armani Acqua Di Gio Absolu)

ادو پرفیوم جورجیو آرمانی جیو ابسولو GIORGIO ARMANI – Acqua Di Gio Absolu، در گروه بویایی چوبی معطر قرار می‌­گیرد و دارای طبعی معتدل است. رایحه­‌ای عامه­‌پسند و جسورانه داشته و حس دلپذیری را به افراد القا می­کند. روایح میوه­‌جات در نت نخستین، آغازکننده  عطر جورجیو آرمانی آکوا دی جیو ابسولو می­‌باشند. ترکیب جذاب و جالب رایحه‌­های آب دریا و روایح چوبی، نت میانی را به وجود می­‌آورد و رایحه نعناع هندی در نت پایه، پایان‌بخش این عطر می‌­باشد.

جیو ابسولو از برند ایتالیایی عطر جورجیو آرمانی، توسط عطرسازی به نام آلبرتو موریلاس ساخته و در سال 2018 به بازار وارد شد.

جورجیو آرمانی آکوا دی جیو ابسولو
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه زیر بزنید

سخن پایانی

عطرها تحت تاثیر فصول قرار می­گیرند و ممکن است بسیاری از عطرها در شرایط گرما و حرارت عملکرد مناسبی نداشته باشند و شرایط گرما، لذت بردن از رایحه عطر را برای شما سخت کند. به همین خاطر است که شما برای بهره­‌گیری کامل از عطر بهتر است آن را متناسب با فصل تغییر دهید و در تابستان از عطرهای مخصوص این فصل استفاده نمایید. در این مقاله ما سعی کردیم چند نمونه از بهترین عطرهای تابستان را به شما معرفی کنیم. برای استعلام قیمت و یافتن اطلاعات بیشتر از عطرهای تابستانی مردانه، می‌­توانید به وب‌سایت خلیفه‌­چی مراجعه فرمایید.

اشتراک‌گذاری در :

دسته‌بندی‌ها

مطالب پربازدید

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین عطرهای تابستانی مردانه | 10 ادکلن برای تابستان ۱۴۰۲