عطرهایی که باعث سردرد میشود

عطرهایی که باعث سردرد می‌شوند

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که پس از استفاده کردن از یک عطر خاص، دچار سردرد شوید. گاهی برخی افراد ممکن است به دلیل استفاده از بعضی عطرها، دچار حساسیت پوستی نیز بشوند! البته این موارد، مسائلی نیستند که بتوان برای آن نسخه‌ای واحد و ثابت پیچید و لیستی از عطرهایی که به طور صددرصدی، باعث حساسیت و سردرد همه افراد می‌شوند، تهیه کرد. اما می‌توان به طور کلی گفت که معمولاً استفاده از چه مدل عطرهایی، با چه نوع نت و گروه بویایی، بیشترین سردرد و حساسیت پوستی را به دنبال دارد. در این مطلب از خلیفه چی قصد داریم در مورد عطرهای سنگینی که ممکن است باعث سردرد شوند و راه‌های کاهش این احتمال، صحبت کنیم.

برای خرید دکانت از خلیفه چی می‌توانید به وب سایت خلیفه چی مراجعه نمایید.

فهرست مقاله :

  • عواملی در عطرها که احتمال دچار شدن به سردرد و حساسیت را افزایش می دهند
  • اورجینال و اصل نبودن عطر
  • استفاده از عطر در فصل نامناسب آن
  • عطرهایی با فضای ادویه ای سنگین
  • عطرهایی با نت های چرمی
  • عطرهایی که امکان ایجاد سردرد در آنها بیشتر است
  • اولین عطری که منجر به سردرد میشود : عطر interlude از برند amouage
  • دومین عطری که منجر به سردرد میشود : عطر black afgano از برند nasomatto
  • سومین عطری که منجر به سردرد میشود : عطر pegasus از برند parfums de marly
  • چهارمین عطری که منجر به سردرد میشود : عطر red tobacco از برند mancera
  • پنجمین عطری که منجر به سردرد میشود : عطر gentleman eau de parfum از برند givenchy
  • ششمین عطری که منجر به سردرد میشود : عطر la panthere از برند cartier
  • هفتمین عطری که منجر به سردرد میشود : عطر ombre noire از برند lalique
  • هشتمین عطری که منجر به سردرد میشود : عطر kenzo flower از برند kenzo

عواملی در عطرها که احتمال دچار شدن به سردرد و حساسیت را افزایش می‌دهند 

عوامل و ویژگی‌هایی در عطرها وجود دارند که احتمال دچار شدن به سردرد و حساسیت پوستی را افزایش می‌دهند. بهتر است که هر فرد قبل از خرید عطر، در مورد این عوامل و ویژگی‌ها اطلاعات و آگاهی داشته باشد، تا مدتی بعد، به مشکل برنخورد و بتواند عطر خود را بدون ایجاد هر گونه ناراحتی استفاده کند. برخی از این عوامل را در ادامه مقاله بررسی خواهیم کرد.

اورجینال و اصل نبودن عطر 

شرکت اصلی تولید کننده عطرها، از مواد و متریال مخصوص برای ساخت هر عطر استفاده می‌کند، که در واقع، بهترین مواد و متریال هر عطر بوده و همچنین، دارای مجوز از سمت سازمان بهداشت جهانی، سازمان ایفرا ) IFRA ) و سازمان‌های مربوطه می‌باشد. از این جهت، عطرهای اورجینال با کیفیت بسیار بالایی ساخته می‌شوند و امکان این‌که در حالت عادی، باعث سردرد و حساسیت پوستی بشوند، کمتر است. این در حالی است که عطرهای فیک و بی‌کیفیت، از نت‌ها و مواد بی‌کیفیت‌تر و نامرغوب‌تری ساخته شده‌اند و همین امر می‌تواند عامل ایجاد سردردهای میگرنی مکرر و حساسیت‌های پوستی غیر قابل جبران در افراد مختلف بشود.

با این وجود، باز هم باید تاکید کرد که تاثیر هر عطر روی افراد مختلف، متفاوت است و نمی‌توان موضوع عطرهایی که باعث سردرد می‌شوند را با یک نسخه یکسان، برای همه افراد تجویز کرد!

بیشتر بخوانید : بررسی بهترین عطرهای بهاری ویژه آقایان و خانم ها

استفاده از عطر در فصل نامناسب آن

در بسیاری از مواقع، افراد به دلیل ناآگاهی از طبع عطر خود، آن را در فصل نامناسب استفاده کرده و دچار سردرد می‌شوند. به عنوان مثال، عطرهایی با طبع گرم، مناسب فصل تابستان نیستند و استفاده از عطرهای گرم در فصل تابستان، مشکلاتی از این قبیل را نتیجه می‌دهد.

برای خرید عطر خنک یونیسکس می‌توانید به وب سایت خلیفه چی مراجعه فرمایید.

 

عطرهایی با فضای ادویه‌ای سنگین

رایحه ادویه‌ای خیلی گرم و سنگین، ممکن است افراد را به سردرد دچار کند. روایحی مثل دارچین، فلفل سیاه، رازیانه، میخک و … در گروه بویایی ادویه‌ای قرار می‌گیرند و ممکن است به دلیل گرمای زیاد، برای افرادی که کمی حساس هستند، سردرد به همراه داشته باشد.

برای استعلام قیمت عطر خنک مردانه از سایت خلیفه چی می‌توانید به وب سایت خلیفه چی مراجعه نمایید.

 

عطرهایی با نت‌های چرمی

نت‌های چرمی تند و تیز نیز در صورتی که در فصل مناسب استفاده نشوند، ممکن است که سردرد را به همراه داشته باشند.

بیشتر بخوانید : بالاترین ماندگاری در بین عطرها

عطرهایی که امکان ایجاد سردرد در آنها بیشتر است

حال که با برخی عوامل موثر بر احتمال دچار شدن به سردرد در هنگام استفاده از عطرهای مختلف آشنا شدیم، می‌خواهیم چند نمونه‌ از عطرهایی را که باید با احتیاط و با علم به گروه بویایی، طبع و روایح آن آن‌ها را خریداری کرد، به شما معرفی کنیم. به خاطر داشته باشید که این استفاده از این عطرها در فصل مناسبشان، امکان هر گونه آسیب را به حداقل می‌رساند، اما اگر شما سابقه سردردهای پیاپی و یا حساسیت‌ به روایح خاص و حساسیت‌های پوستی دارید، بهتر است که در خرید این عطرها دقت فرمایید.

اولین عطری که منجر به سردرد میشود : عطر Interlude از برند Amouage

عطر interlude در دو نسخه مردانه و زنانه تولید شده است. هر دو نسخه این عطر، دارای طبعی گرم بوده و استفاده از آن‌ها در فصل تابستان توصیه نمی‌شود. نسخه زنانه این عطر در گروه بویایی چایپر گلی قرار گرفته و به دلیل وجود نت‌های بسیار شیرین و گرم در آن، احتمال سردرد بعد از استفاده از آن وجود دارد. نسخه مردانه این عطر نیز جزو گروه بویایی شرقی جوبی قرار می‌گیرد و وجود نت‌های فلفل، پونه کوهی، نعنا هندی و چرم، آن را مستعد ایجاد سردرد ساخته است.

Amouage Interlude For Men
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه بالا بزنید
Amouage Interlude For Women
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه بالا بزنید

دومین عطر سردرد میشود : عطر Black Afgano از برند NASOMATTO

این عطر که برای استفاده هر دو جنسیت طراحی شده، دارایی طبع گرم می‌باشد. وجود نت‌های شاهدانه، تنباکو، صمغ گیاهی و تنباکو در عطر black afghano، باعث تحریک حواس شده و می‌تواند در برخی افراد باعث ایجاد سردرد شود.

بیشتر بخوانید : چند عطر مناسب استایل های رسمی

Nasomatto Black Afgano
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه بالا بزنید

سومین عطری که منجر به سردرد میشود : عطر Pegasus از برند Parfums de Marly

این عطر مردانه، در گروه بویایی شرقی فوژه قرار می‌گیرد و طبع آن بسیار گرم است. برخی از نت‌های موجود در این عطر ترنج، زیره سبز، استوخودوس، بادام و کهربا می‌باشند و به همین دلیل، پیشنهاد می‌شود که اگر سابقه سردرد دارید، قبل از تهیه سایز اصلی عطر pegasus، حتما تستر آن را امتحان کنید.

Parfums de Marly Pegasus
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه بزنید

چهارمین عطری که منجر به سردرد میشود : عطر Red Tobacco از برند Mancera

عطر tobacco برای استفاده آقایان و خانم‌ها طراحی شده و دارای طبعی گرم و گروه بویایی چوبی ادویه‌ای می‌باشد. به دلیل وجود نت دارچین، چوب، تنباکو و فضای دودی، مستعد ایجاد سردرد می‌باشد.

مانسرا رد توباکو
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه بزنید​​​​
عطرهایی که باعث سردرد میشود

پنجمین عطری که منجر به سردرد میشود : عطر Gentleman Eau de Parfum از برند GIVENCHY

این عطر gentleman eau de parfum، دارای طبعی نسبتا گرم است و در گروه بویایی چوبی ادویه‌ای قرار می‌گیرد. ادویه‌ای بودن رایحه آن و وجود نت‌های اسطوخودوس، فلفل، ادویه گل میخک، ریشه زنبق و دانه تونکا می‌تواند آن را تبدیل به عطری کند که حواس و سینوس‌ها را تحریک می‌کند.

Givenchy Gentleman EDP
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه بالا بزنید

ششمین عطری که منجر به سردرد میشود : عطر La Panthere از برند Cartier

طبع این عطر کارتیر لا پانتر ادو پرفیوم معتدل است، اما به دلیل این‌که گروه بویایی آن چایپر گلی بوده و روایح موجود در آن بسیار شیرین هستند، بهتر است در خرید آن دقت کنید.

بیشتر بخوانید : عطر را کجا اسپری کنیم تا ماندگار شود ؟

Cartier La Panthere EDP
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه بالا بزنید

هفتمین عطری که منجر به سردرد میشود : عطر Ombre Noire از برند LALIQUE

این عطر مردانه‌ گرم، در گروه بویایی شرقی ادویه‌ای قرار می‌گیرد و افراد حساس به دلیل وجود نت‌های نعنا، دارچین، تنباکو و پاپیروس در این عطر ombre noire، باید قبل از خرید آن دقت کافی داشته باشند.

Lalique Ombre Noire
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه بزنید

هشتمین عطری که منجر به سردرد میشود : عطر Kenzo Flower از برند Kenzo

این عطر kenzo flower در گروه بویایی شرقی گلی قرار می‌گیرد و طبعی گرم دارد. از نت‌های موجود در آن می‌توان به نارنگی ماندارین، رز، انگور فرنگی سیاه، زالزالک و روایح دودی اشاره کرد، که می‌توانند ایجاد سردرد و حساسیت کنند.

Kenzo Flower
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه بالا بزنید

تمامی عطرهایی که در این مقاله ذکر شد، اگر در فصل و آب و هوای مناسب استفاده شوند، می‌توانند بدون هیچ خطر و آسیبی، برای شما به عطری خاطره‌انگیز و خاص تبدیل شوند. اما اگر فردی حساس، با سابقه سردردهای مکرر میگرنی و عوامل دیگر هستید، حتما به شما پیشنهاد می‌شود که قبل از تهیه هر عطر، اطلاعات کافی را نسبت به آن داشته باشید و قبل از خرید، آن را تست کنید.

اشتراک‌گذاری در :

دیدگاهتان را بنویسید

معرفی جامع ۸ عطر که باعث سردرد میشود