عطرهایی که منجر به حساسیت میشوند

عطرهایی که منجر به حساسیت می‌شوند

همه افراد در هنگام خرید عطر، به رایحه و طبع آن توجه می‌کنند. عطرهای برای این ساخته شده‌اند، که تمام لحظات زندگی‌ شما را با بویی خوش، تازه نگه دارند! به همین دلیل بدیهی است که برای خرید عطر، رایحه عطر مورد نظر برای خریدار، از بالاترین اولویت برخوردار باشد. با این حال، برای برخی از افراد توجه به رایحه و طبع عطر کافی نیست. برخی افراد ممکن است در هنگام بوییدن برخی عطرهای خاص، علائمی مثل خارش پوستی، التهاب، عطسه‌کردن و یا واکنش‌های حساسیتی دیگر  از خود نشان می‌دهند. این افراد باید در هنگام خرید عطر، به عواملی که باعث بروز و یا تشدید حساسیتشان می‌شود، توجه بیشتری نشان دهند. در این مقاله از خلیفه چی قصد داریم به بررسی عوامل حساسیت زا در عطرها و عطرهایی که منجر به حساسیت می‌شوند، بپردازیم.

برای خرید عطر گرم مردانه از طریق وبسایت خلیفه چی می‌توانید به فروشگاه اینترنتی ما مراجعه فرمایید.

فهرست مقاله :

  • انواع واکنش های بدن به حساسیت های عطری
  • اولین نشانه آلرژی به عطر : عطسه و سرفه
  • دومین نشانه آلرژی به عطر : حمله مولکول های مواد حساسیت زا
  • حساسیت به عطر
  • علائم حساسیت و آلرژی به عطرها
  • عطرهایی که موجب حساسیت میشوند
  • راه های تشخیص عطر اورجینال از عطر فیک
  • دقت به بسته بندی
  • دقت به طراحی شیشه عطر
  • دقت به رنگ مایع عطر

انواع واکنش‌های بدن حساسیت های عطری

بدن انسان در مواجهه با مواد و ترکیبات مختلفی که باعث آسیب‌های جزئی و یا جدی می‌شوند، روش‌های گوناگونی برای محافظت از خود دارد. یکی از روش‌های محافظت بدن از خود این است که بدن برای جلوگیری از وقوع آسیب‌های جدی و شدید، واکنش‌های دفاعی از خود نشان می‌دهد. این واکنش‌های دفاعی ممکن است به شکل‌های مختلفی بروز کنند و حتی کمی به بدن آسیب برسانند، اما این آسیب در مقایسه با آسیبی که آن مهاجم خارجی به بدن وارد می‌کند، واقعاً ناچیز است!

از انواع واکنش بدن به حساسیت‌های مختلف، می‌توان به این موارد اشاره کرد :

اولین نشانه آلرژی به عطر : عطسه و سرفه

بدن در مواجهه با مواد و ترکیبات آسیب زننده، تلاش می‌کند با ایجاد عطسه و یا سرفه، مولکول‌های خارجی آسیب‌ زننده را از خود دور کرده و آسیب آن‌ها را خنثی کند. عطسه و سرفه یکی از معمول‌ترین واکنش‌های بدن به حساسیت نسبت به عطر است.

دومین نشانه آلرژی به عطر : حمله به مولکول‌های مواد حساسیت زا 

یکی دیگر از روش‌های معمول بدن برای دفاع و محافظت از خود در برابر مواد خارجی، حمله به ملکول‌های مواد و ترکیبات حساسیت‌زا است. در همچین مواقعی بدن مولکول‌های عطر و یا مواد خارجی دیگر -که احتمال حساسیت زا بودن را در آن‌ها شناسایی می‌کند- را به‌عنوان باکتری مهاجم می‌شناسد و پس از آن، با ترشح پادتن‌های مختلف نسبت به از بین بردن آن ماده مهاجم و تاثیر آن اقدام می‌کند.

بیشتر بخوانید : عطرهایی که باعث سردرد میشوند

حساسیت به عطر 

حساسیت به عطر یکی از شایع‌ترین حساسیت‌ها بین عموم مردم است، که برای افراد زیادی پیش می‌آید. به دلیل این‌که عطرها از ترکیبات شیمیایی و اسانس‌های فراوان ساخته می‌شوند، ممکن است برای پوست‌های حساس، بدن‌هایی با سیستم دفاعی ضعیف، افرادی که دارای مشکلات تنفس مثل آسم و حساسیت‌های مختلف پوستی و حتی چشمی هستند، ایجاد حساسیت و آلرژی بکند.

علائم حساسیت و آلرژی به عطرها

بدن در مواجهه با مواد شیمیایی مضر و آسیب زای موجود در عطرها، واکنش‌های مختلفی نشان می‌دهد. دسته‌ای از این واکنش‌ها که در دسته انواع علائم حساسیت قرار می‌گیرند، شامل این موارد می‌شوند : عطسه ‌کردن در هنگام بوییدن رایحه عطر از فاصله خیلی نزدیک، خارش و آبریزش بینی و یا کیپ شدن مجرای تنفسی، تحریک مخاط گلو، سردرد، حالت تهوع و …

دسته دیگری از واکنش‌ها هستند که در دسته انواع علائم آلرژی طبقه بندی می‌شوند. علائم آلرژی از حساسیت شدیدتر بوده و ارگان‌های داخلی را بیشتر از علائم حساسیت درگیر می‌کند. علائم آلرژی به عطرها شامل این موارد هستند : خارش پوستی، خارش چشم‌ها، بینی، گوش و گلو، خشکی، ترک خوردن و پوسته‌ پوسته‌ شدن پوست، التهاب و سوزش شدید پوست و …

عطرهایی که موجب حساسیت میشوند

حقیقت این است که امکان این‌که بتوان لیستی از ویژگی‌های یک عطر حساسیت‌ زا نوشت، وجود ندارد. حساسیت هر فرد نسبت به هر چیزی را شرایط بدنی او تعیین می‌کند و علائم حساسیت و آسیب نسبت به هر ماده و ترکیبی، از فردی به فرد دیگر متفاوت است. اما نکته‌ای که در مورد عطرهایی که موجب حساسیت می‌شوند، می‌توان از آن مطمئن بود، این است که عطرهای اورجینال و اصل، به طور معمول افراد کمتری را درگیر حساسیت‌ها و آلرژی‌های مختلف می‌کنند و عطرهای فیک و تقلبی، به دلیل این‌که از مواد مرغوب و درست ساخته نشده و مواد به کار رفته در آن‌ها ارزان قیمت و تقلبی است، در موارد بسیاری باعث حساسیت و آلرژی‌های بسیار شدید شده‌اند.

از طرفی این روزها، عطرهای فیک روز به روز بیشتر در بازار پخش شده و در مواقع زیادی، به جای عطر اصل فروخته می‌شوند و افراد مختلف را به دام حساسیت‌های پوستی و مشکلات تنفسی می‌اندازند. برای جلوگیری از این که افراد بیشتری قربانی این تجارت خطرناک شوند، در ادامه این مقاله از خلیفه چی چند راه برای تشخیص عطر فیک از عطر اورجینال را شرح می‌دهیم. جهت  مقایسه قیمت عطر تلخ یونیسکس می‌توانید به وب سایت خلیفه چی مراجعه فرمایید.

بیشتر بخوانید : عطری مناسب دورهمی ها

عطرهایی که منجر به حساسیت میشوند

راه‌های تشخیص عطر اورجینال از عطر فیک

با این‌که به طور عمده تشخیص عطر فیک از نسخه اورجینال آن بسیار کار سختی می‌باشد و بهترین راه این است که شما همواره از فروشگاهی مطمئن عطرهای خود را خریداری فرمایید، اما راه‌هایی وجود دارند که می‌توان با استفاده از آن‌ها عطر فیک و تقلبی را تشخیص داد.

دقت به بسته بندی

سازنده عطرهای فیک هر چقدر هم در طراحی و ساخت جعبه و بسته بندی عطر دقت کنند، باز هم نمی‌توانند آن را صد در صد، شبیه به بسته بندی اورجینال در بیاورند. بسته بندی عطرهای فیک ممکن است کمی نامرتب‌تر باشد، علائم و نشانه‌های روی جعبه سر جای معین خود نباشد و سلفن پیچی کمی بی‌دقت انجام شده باشد. اگر به این موارد توجه کنید، ممکن است بتوانید عطر فیک را از اورجینال آن تشخیص دهید. برای استعلام قیمت عطر خنک زنانه می‌توانید به وب سایت خلیفه چی مراجعه کنید.

دقت به طراحی شیشه عطر

شیشه عطرهای فیک نیز همانند بسته بندی جعبه آن‌ها، با دقت کافی انجام نمی‌شود و اگر شما به شیشه عطرها دقت کنید، می‌توانید متوجه عدم تقارن و مسائلی از این دست شوید که فیک بودن عطر را آشکار می‌سازد.

دقت به رنگ مایع عطر

اگر شما عطر اورجینال را در دسترس داشته باشید، به راحتی می‌توانید با مقایسه رنگ مایع آن با نسخه فیک همان عطر، عطر فیک را از اورجینال آن تشخیص دهید.

برای اطمینان از اصالت عطر و خریدی مطمئن همیشه از فروشگاههای معتبر اقدام به خرید کنید.

سخن پایانی

بروز حساسیت‌های مختلف به عطر اتفاقی شایع است، که برای برخی از افراد، بیشتر رخ می‌دهد. اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که دارای پوست و سیستم تنفسی حساس هستند، حتماً توجه داشته باشید که قبل از خرید عطر و ادکلن، اول از همه از فروشگاه مورد نظر و اورجینال بودن عطرهای آن و در وهله دوم از موادی که برای شما حساسیت ایجاد می‌کنند آگاه باشید و در هنگام خرید، در مورد وجود و یا عدم وجود آن مواد درون ترکیبات عطر مورد نظرتان، از فروشنده عطر سوال بپرسید.

اشتراک‌گذاری در :

دیدگاهتان را بنویسید

معرفی بیش از حد کامل عطرهایی که منجر به حساسیت میشوند !!!