عطر مارلی لیتون اکسکلوسیف

۸ ادکلن با بوی چوب صندل زنانه و مردانه

از قدیمی­‌ترین روایح مورد استفاده انسان­ها، رایحه چوب صندل می‌­باشد. روغن معطر این چوب با استفاده از روش تقطیر از آن استخراج می­‌شود و در مراسمات مذهبی بخصوص در هند و شرق آسیا، ساخت عطر، پزشکی و… به دلیل خاصیت‌­های فراوانش مورد استفاده قرار می­‌گیرد. انواع گونه­‌های درخت صندل در جنوب هند، نپال، هاوایی، سریلانکا و استرالیا پراکنده شده‌اند و به جز بهره­ای که از خاصیت معطر بودن آن برده می‌­شود، در صنعت نجاری نیز قابل استفاده می‌­باشد و به دلیل ماندگاری بسیار طولانی­‌ای که در حفظ رایحه خود دارد، جزو ارزشمندترین و گران ­قیمت­‌ترین چوب­‌ها در جهان به شمار می­‌آید.
چوب صندل از رایحه‌­ای شیرین و ملایم برخوردار است و از خواص قابل توجه این رایحه بی‌­نظیر، خاصیت آرامش‌­بخشی آن می‌­باشد؛ به همین خاطر نیز روی کاهش استرس و همچنین داشتن خوابی آرام تاثیر بسزایی دارد. در این مطلب از خلیفه­‌چی به معرفی بهترین عطرها با رایحه چوب صندل می­‌پردازیم.

شما می‌توانید با خرید دکانت عطر ابتدا با پرداخت هزینه بسیار کم‌تر، عطرهای مورد نظر را در حجم‌های 2 میل، 5 میل و 10 میل تست کنید و پس از اطمینان از بازخورد مثبت رایحه، حجم اصلی را خریداری کنید. تمام عطرهایی که در ادامه معرفی می‌شوند، دارای دستریز یا همان دکانت عطر می‌باشند.

فهرست مقاله:

  • لیتون اکسکلوسیف
  • دیور ساواج الکسیر
  • دانهیل سنچری
  • کازاموراتی بوکت آیدیل
  • تام فورد لاست چری
  • لالیک پور هوم
  • بنتلی ابسولوت
  • دیور فارنهایت پارفوم

۱. مارلی لیتون اکسکلوسیف (Marly Layton Exclusif)

عطر پارفومز د مارلی لیتون اکسکلوسیف PARFUMS de MARLY Layton Exclusif، ادوپرفیومی عضو خانواده عطری رایحه‌­های شرقی است و از طبعی گرم برخوردار است. آغازگر این عطر گرم مردانه چشمگیر، روایح ترنج ، نارنگی ماندارین، بادام و آب در نت اولیه هستند و با بوی گل رز به همراه شمعدانی، گاردنیای یاسمنی، مشک زباد و گل سوسن در نت میانی ادامه پیدا می­‌کند. در نهایت رایحه چوب صندل سفید با کهربا، وانیل، نعناع هندی، خزه درخت بلوط، فلفل صورتی، چوب گایاک، قهوه و عود لائوس در آمیخته و نت پایانی عطر با رایحه چوب صندل باشکوه را به وجود می‌­آورد.

عطر مارلی لیتون اکسکلوسیف از برند فرانسوی پارفومز د مارلی، توسط دستان هنرمند عطاری به نام حمید مراتی کاشانی طراحی شده است. این عطر یونیسکس می­‌باشد و در سال 2017 به بازار عرضه شد.

مارلی لیتون اکسکلوسیف
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه زیر بزنید

2. دیور ساواج الکسیر (Dior Sauvage Elixir)

عطر Dior Sauvage Elixir، از برند محبوب و نام­‌ آشنای دیور، یک ادکلن فرانسوی با گروه بویایی رایحه‌­های معطر می­‌باشد. این شاهکار توسط فرانسوا دماشی طراحی و در سال 2021 وارد دنیای عطرها شد. این عطر منحصربه‌فرد و خاص، آمیزه‌­ای از روایح چوبی و ادویه‌­ای است. این ادکلن با رایحه چوب صندل سفید، اسطوخودوس، و ادویه جات معطر یک عطر بی‌نظیر می‌باشد. عطر دیور ساواج الکسیر عطری مردانه است و حس فریبندگی باشکوه را به افراد القا می­‌کند.

پیشنهاد خلیفه‌چی برای مطالعه: معرفی گروه بویایی چوبی 

دیور ساواج الیکسیر
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه زیر بزنید​​​

3. دانهیل سنچری (dunhill Century)

عطر دانهیل سنچری ، ادوپرفیومی با طبعی خنک و عضو گروه بویایی معطر ادویه‌­ای است.دانهیل سنچری عطری پر از حس طراوت و پاکیزگی است. با اولین اسپری این عطر جذاب، روایح ترنج، نارنگی ماندارین و گریپ فروت به مشام می­‌رسد و پس از مدت زمان کوتاهی رایحه­‌های بهار نارنج، هل و صمغ کندر در نت میانی قابل استشمام است. عطر مردانه با بوی چوب صندل، مشک و گیاه ناگارموتا در نت پایه، آخرین روایح را می‌سازد.

آفریدگار عطر سنچری از برند دانهیل محصول کشور انگلستان، هنرمندی به نام کارلوس بنهایم است. این عطر خنک مردانه در سال 2018 روانه بازار گردید.

تیم خلیفه‌چی یک ویدئو اختصاصی در راستای معرفی و بررسی نت‌های عطر dunhill Century تهیه کرده شما می‌توانید در صفحه محصول این ویدئو را مشاهده کنید.

دانهیل سنچری
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه زیر بزنید

4. کازاموراتی زرجف بوکت آیدیل (Casamorati Xerjoff Bouquet Ideale)

ادوپرفیوم زرجوف بوکت آیدیل، محصول برند عطر زرجوف در سال 2010 وارد بازار عطرها شد. بوکت آیدیل عطری اغواگر و با طبعی گرم می­‌باشد و با بوی مستی‌­آورش در گروه بویایی شرقی گلی قرار گرفته است. این عطر گرم زنانه با روایح دارچین و جوز آغاز می­‌شود و نت­‌های میانی آن را بوی آرامش‌بخش چوب صندل سفید به همراه سدر، چوب گایاک و پاپیروس به وجود می‌­آورند. پایان بخش این عطر رویایی، رایحه­‌های دانه تونکا، مشک، وانیل، شکوفه تنباکو و لابدانیوم در نت پایه هستند.

عطر کازاموراتی زرجف بوکت آیدیل، با بوی چوب صندل و مناسب برای فصل زمستان می‌­باشد. ژاک فلوری، خالق این عطر زنانه جذاب است.

کازاموراتی زرجف بوکت آیدیل
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه زیر بزنید

5. تام فورد لاست چری (Tom Ford Lost Cherry)

ادوپرفیوم لاست چری Tom Ford Lost Cherry، عطری روح­‌بخش و اغواگر در خانواده بویایی شرقی گلی است. نت‌های آغازین این عطر باشکوه، رایحه­‌ی بادام به همراه آلبالو است. دیری نمی­‌پاید که روایح رز، یاس و آلبالو از نت‌ میانی فضا را پر می‌­کند. و در آخر دانه تونکا، خس‌خس، سدر، چوب صندل سفید و بلسان پرویی، نت پایانی این عطر فوق­‌العاده را می­‌سازند.

عطر تام فورد لاست چری در سال 2018 از برند آمریکایی عطر تام فورد وارد بازار شده و برای بانوان و آقایان قابل استفاده می‌­باشد.

پیشنهاد خلیفه چی برای مطالعه: معرفی گروه بویایی بی‌نظیر شرقی 

تام فورد لاست چری
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر کلیک کنید

6. لالیک پور هوم (Lalique Pour Homme EDP)

در سال 1997 توسط برند فرانسوی لالیک، عطر شگفت­‌انگیز Lalique Pour Homme EDP منتشر شد. ادوپرفیوم لالیک پور هوم یک عطر تلخ مردانه با طبع گرم می‌­باشد و عضو گروه بویایی چوبی معطر می­‌باشد. با اولین اسپری، رایحه­‌های ترنج، نارنگی ماندارین، اسطوخودوس، گریپ فروت، رزماری، نارنگی و دارابی در نت اولیه به مشام می­‌رسند. پس از مدت کوتاهی روایح سدر، زنبق، یاس و گل برف در نت میانی جایگزین نت اولیه می‌­شوند.
در نهایت، کهربا، وانیل، نعناع هندی، خزه درخت بلوط و چوب صندل سفید در نت پایه، عطر لالیک پور هوم پیچیده و کلاسیک را به پایان می­‌رسانند. یک عطر شیرین مردانه و مناسب فصل زمستان می‌باشد.

 

لالیک پور هوم
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه زیر بزنید

7. بنتلی ابسولوت (Bentley Absolute)

عطر بنتلی ابسولوت، ادوپرفیومی با رایحه صمغی،­ چوبی و تلخ، از گروه بویایی شرقی چوبی است. عطر بنتلی با طبع گرم برای فصول سرد بخصوص فصل زمستان انتخاب مناسبی می‌­باشد. نت اولیه این عطر را زنجبیل و فلفل صورتی تشکیل می­دهند. در قلب این عطر جذاب، روایح چوب صندل سفید، پاپیروس و صمغ کندر قرار می­‌گیرند و رایحه اسرارآمیز عود در کنار کهربا، خزه درخت بلوط و سدر در نت پایانی خودنمایی می‌­کند. بنتلی ابسولوت یک عطر با بوی چوب صندل در سال 2014 از شرکت انگلیسی بنتلی می­‌باشد.

بنتلی ابسلوت ادو پرفیوم
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه زیر بزنید

8. دیور فارنهایت پارفوم (Dior Fahrenheit Parfum)

اثری دیگر از عطار هنرمند، فرانسوا دماشی، دیور فارنهایت پارفوم Dior Fahrenheit Parfum می­‌باشد. ادکلن دیور با رایحه گرم و شیرین، در گروه بویایی شرقی ادویه‌­ای قرار دارد و به دلیل رایحه تند و گرمش، برای فصول زمستان و پاییز انتخاب بسیار مناسبی است. ترکیب این عطر اغواگر، با روایح شیرین بیان، پرتقال ماندارین و جیر آغاز می‌­شود. رایحه میانی آن را رایحه‌­های برگ بنفشه، زیره، و گشنیز می­‌سازند و در نت پایه، وانیل قرار گرفته که با رایحه شیرین و خوشمزه خود، این عطر را به پایان می‌­برد. عطر دیور فارنهایت پارفوم عطری مردانه است که در سال 2014 توسط برند فرانسوی دیور، وارد بازار عطرها شد.

پیشنهاد خلیفه‌چی برای مطالعه: 12 عطر شگفت‌انگیز زمستانه برای آقایون و خانم‌ها

دیور فارنهایت پارفوم
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه زیر بزنید

سخن پایانی

چوب صندل از روایح چوبی در عطرها می‌­باشد. این رایحه جذاب به دلیل خواص بسیارش بسیار ارزشمند و محبوب است. در این مقاله به چند نمونه از عطرهایی که در ترکیب خود از این رایحه آرامش­‌بخش بهره برده‌­اند اشاره نمودیم. برای استعلام قیمت عطرهای دارای رایحه چوب صندل، می­‌توانید به وب­سایت خلیفه­‌چی مراجعه فرمایید

اشتراک‌گذاری در :

دسته‌بندی‌ها

مطالب پربازدید

دیدگاهتان را بنویسید

معرفی 8 مورد عطر زنانه و مردانه با رایحه کلاسیک چوب صندل