معرفی گروه بویایی مرکبات

معرفی گروه بویایی مرکبات

 

معرفی گروه بویایی مرکبات citrus olfactory family

 یک عطر زمانی به خانواده مرکبات تعلق دارد که وجه مرکبات به شکل غالب در این عطر ارائه شود ، بنابراین آکورد اصلی یا نت رایحه را تعریف می کند. علاوه بر این ، رایحه  مرکبات بسیار  تازه  و پویا هستند و رایحه  “لبخند” به عطر می دهند ، به این معنی که به همان سرعتی که در هوا اسپری میشوند و سپس به مشام میرسند، با همان سرعت فرار و ناپایدارند.

 

خانواده مرکبات

  مرکبات اصلی مورد استفاده در عطرسازی: ترنج نت مورد علاقه عطرسازان است، ترنج رایحه ای منحصر به فرد دارد؛ همچنین به عنوان “گل خوب” مرکبات توصیف می شود. میوه گروه مرکبات یک نت بسیار تصفیه و  دستکاری شده ارائه می دهد. رایحه آن نیز سبز ، کمی گلی و اسیدی ، حتی تلخ ، اما شیرین و مدور نیز می باشد. با این حال ، کیفیت ترنج در رایحه به نحوه رشد ، پردازش و مونتاژ آن بستگی دارد ، مانند هر ماده اولیه طبیعی. فقط از پوست ترنج در عطر سازی استفاده می شود (تفاله آن خیلی تلخ است که نمی توان از آن استفاده کرد). در مرحله دوم باید با سرد کردن میوه، فرایند عصاره گیری را ادامه داد، و سپس با استفاده از پرسهای بزرگ فرآوری شود ، که باعث آزاد شدن روغن اساسی ترنج می شود.

 

کمونل

در عطرسازی ، کمونل یک ترکیب همگون از چندین اسانس طبیعی است که “استاندارد” یک رایحه خاص را ایجاد می کند. این ترکیب بویی به عطرها می بخشد تا در طول مدت استفاده از آنها کیفیت یکسان را تضمین کند. در خانواده مرکبات ، کمونل می تواند مرکبات سبز یا مرکبات کم و بیش رسیده دیگری باشد. همچنین کمونل برای گل یاس هم استفاده شده است.

orange fruit

پرتقال شیرین

 رایحه پرتقال شیرین دقیقاً همان رایحه آب پرتقال است. امروزه این مرکبات از فلوریدا و برزیل می آید ، اما اصل آن از چین است.

 

 

نارنجی بیگارد

 بسیار تلخ است؛ رایحه این مرکبات بیشتر به جای تفاله از پوست آن عصاره گیری  می شود. نارنجی تلخ از درخت پرتقال تلخ ، بومی تونس و ایتالیا (که همچنین دانه های ریز ، نرولی و شکوفه نارنج را کاملاً تولید می کند) می آید.

 

برای دانستن اطلاعاتی مختصر و کامل از ” معرفی گروه های بویایی ” کلیک کنید

 

ماندارین

 این مرکبات لبخند بزرگی به رایحه های مرکبات می بخشد: رایحه آن بسیار سبز و به نوعی تلخ است ، زیرا به پوست مرکبات آغشته است. از اسانس ماندارین در عطرها استفاده می شود. عصاره آن از پوستش که توس، دستگاههایی که شهد را برداشت می کنند خرد می شود، بدست می‌آید.

 

یافا

رایحه ای نزدیک به رایحه ماندارین را به رایحه های خانواده مرکبات می بخشد (در واقع یک ماندارین بدون دانه است که رایحه آن آبدارتر است).

یافا

 

یوزو

این لیمو کوچک ژاپنی بوی  بسیار پیچیده ای دارد ، زیرا وجوه بسیاری دارد  ، مثل اینکه از مرکبات مختلفی تشکیل شده باشد. با این حال ، این محصول حتی به صورت محلی بسیار گران است زیرا تولید آن بسیار کم است. غالباً باید توسط عطر ساز ، تولید و یا از مواد اولیه دیگر بازسازی شود.

یوزو

 

لیمو ترش

یک لیمو سبز کوچک که با ظرافت و بسیار انتزاعی عطرهای خانواده مرکبات را شامل میشود. همچنین به عطرها شخصیت و تسکین زیادی می بخشد. رایحه آن به نوعی شبیه طعم کوکاکولا است. برای استفاده در عطرسازی ، لیمو ترش باید با تقطیر (تنها روش  استخراج عصاره از مرکبات) ، یا با فرآوری شود. برای عطرهای مردانه بسیار مناسب است ، همچنین بسیار خوب با وتیور مطابقت دارد ، همانطور که در Guerlain Homme این کار را می کند.

لیمو

 عصاره لیمو ترش توسط سیلوین دلاکورت در لیلیانگ وجود دارد ، به آرامش رایحه گلهای سفید خورشیدی (یاس ، یلانگ-یلانگ ، فرانگیپانی) کمک می کند.

 

لیمو

لیمو یک نت بسیار پویا ، اسیدی و نشاط آور ارائه می دهد. این در Helicriss از مجموعه Muscs سیلوین دلاکورت ارائه شده است. این عطر بر اساس یک نت معطر ساخته شده است که کار با آن نام گل نامیرا بسیار دشوار است.

 

سیترون(لیمو)

این مرکباتی که از درختی به نام “درخت سرو” تهیه می شود ، بسیار اسیدی است. با این حال ، رایحه آن لطیف تر است. این ماده عمدتا از کشورهای مدیترانه ای و چین می آید و بیشتر در مواد آرایشی بیشتر از عطر استفاده می شود. وربنا با رایحه ای لیمویی ، سبک و لطیف ، از عطر و بوی بد در عطرهای خانواده مرکبات استفاده می شود. با این حال این یک میوه از گروه مرکبات نیست ، بلکه یک گیاه معطر است.

 

 گریپ فروت

گریپ فروت که از نظر ساختار ترکیب مرکبات ، بین پوملو و پرتقال شیرین قرار دارد ، بندرت به عنوان یک محصول طبیعی در رایحه های مرکبات استفاده می شود. سازندگان عطر اغلب گریپ فروت را با وتیور یا توت سیاه مرتبط می کنند. گریپ فروت به عنوان نت لبخند در عطر Sylvaine Delacourte’s Vanori حضور دارد.

 

 عطرهای خانواده مرکبات بسیار مقوی ، گازدار و آفتابی است. علاوه بر این ، مرکبات بسیاری از خانواده های بویایی دیگر مانند خانواده های گل ، شرقی و معطر را تقویت می کند. در عطر سازی ، مرکبات را می توان در تمام مضامین بویایی یافت. عطرهای مرکبات توسط Sylvaine Delacourte ارائه شد؛ در ترکیبات سیلوین دلاکورت ، بسیاری از نت های مرکبات وجود دارد.

 

 

 

معرفی گروه بویایی آروماتیک 

اشتراک‌گذاری در :

دسته‌بندی‌ها

مطالب پربازدید

دیدگاهتان را بنویسید

معرفی گروه بویایی مرکبات به طور کامل | خلیفه چی