عطر تام فورد توسکان لدر

معرفی بهترین ادکلن های تلخ و گرم مردانه [8 عطر بسیار محبوب]

بهره­‌گیری از ادکلن‌هایی با رایحه تلخ به آقایانی که این نوع رایحه با سلیقه آن‌ها سازگاری دارد، وجه‌ای شیک، جذاب و اثرگذار می­‌دهد. از طرفی عطرهای گرم و تلخ مردانه، این اثرگذاری را دوچندان می‌­کنند و بهترین گزینه برای استفاده در روزهای سرد سال هستند. قبلا در مجله خلیفه‌چی بهترین ادکلن‌های تلخ مردانه را معرفی کرده بودیم که مورد پسند شما عزیزان قرار گرفت. بنابراین تصمیم گرفتیم در این مقاله چند نمونه از برجسته­‌ترین و بهترین ادکلن‌های تلخ و گرم مردانه را گرد هم آورده و به معرفی هر یک از آن­‌ها بپردازیم. چنانچه قصد تهیه‌ عطری از این نوع را دارید، با مطالعه این مطلب می‌توانید موردی را که نت­‌های به کار رفته در آن، بیش از همه با سلیقه شما تطابق دارد، برگزینید.

ضمنا توجه داشته باشید که چنانچه برای انتخاب بین یک یا چند مورد از عطرهایی که در ادامه معرفی می‌کنیم تردید دارید، توصیه می‌کنیم ابتدا دستریز آن‌ها را تهیه و تست کنید. دستریز یا دکانت هطر عطر حجم کمتری (مثلا ۵ یا ۱۰ میل) از عطر اصلی می‌باشد. پس از تست رایحه و اطمینان از بازخورد مثبت آن، می‌توانید حجم اصلی عطر را تهیه کنید.

ویدئو معرفی بهترین ادکلن‌های گرم و تلخ مردانه را برای شما همراهان عزیز خلیفه‌چی تهیه کرده‌ایم. بعد از مشاهده این ویدئو، ادامه مقاله را مطالعه کنید تا با هر یک از این عطرها بیشتر آشنا شوید.

فهرست مقاله :

  • تام فورد عود وود
  • دانهیل آیکون ابسولوت
  • تق هرمس پارفوم
  • دیور ساواج الیکسیر
  • ممو پاریس افریکن لدر
  • بولگاری اونخ
  • بلو شنل پارفوم
  • کارتیر پاشا ادو تویلت
  •  آمواژ ممویر مردانه
  • پارفومز د مارلی لیتون اکسکلوسیف
  • تام فورد فاکینگ فابیولس
  • ایو سن لوران لانویت د لوم ادو تویلت
  • ورساچه پور هوم عود نویر
  • اورتو پاریسی ترونی 
     
     

۱. تام فورد عود وود (Tom Ford Oud Wood)

عطر تام فورد Oud Wood از سری عطرهای تلخ و گرم یونیسکس است، به این معنی که هم برای خانم‌­ها و هم برای آقایان مناسب است. این ادکلن یونیسکس از گروه بویایی شرقی چوبی، با موقعیت­‌هایی همچون جلسات اداری و مهمانی‌­های رسمی ویژه فصول پاییز و زمستان سازگاری و تناسب دارد.

با افشاندن این ادکلن گرم و تلخ مردانه رایحه ادویه‌­جات معطر، برگ توتون و دارچین که نت­‌های آغازین آن را می‌­سازند، در محیط می­‌پیچد. پس از مدتی نت­‌های میانی عطر با رایحه دانه تونکا و وانیل خود را آشکار می‌­کند و در نهایت نیز رایحه چوب صندل سفید، خس‌خس (علف وتیور)، روایح چوبی، عود و کهربا به عنوان نت­‌های پایانی از آن بر جای می‌­ماند.

Tom Ford Oud Wood
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه بالا بزنید

۲. دانهیل آیکون ابسولوت (Dunhill Icon Absolute)

آیکون ابسولوت از برند عطر دانهیل و از گروه بویایی چوبی ادویه‌­ای است. نت‌­های اولیه آن شامل رایحه ترنج و فلفل است و نت­‌های میانی آن را نیز روایح زعفران، گل رز و گل یاس تشکیل می‌­دهند. آنچه در آخر از این ادکلن تلخ مردانه باقی می­‌ماند نت­‌های پایانی با رایحه تنباکو، چرم و عود است.

مجموع عصاره‌هایی که برای ساخت آیکون ابسولوت به کار گرفته شده‌، از آن عطری مناسب برای فضاهای آکادمیک، جلسات اداری و مهمانی­‌های رسمی در فصل پاییز و زمستان ساخته‌ است. ویدئو بررسی تخصصی و جعبه گشایی دانهیل آیکون ابسولوت توسط تیم خلیفه‌چی تهیه شده که می‌توانید در صفحه محصولش مشاهده کنید تا بیشتر با جذابیت‌های آن آشنا شوید.

Dunhill Icon Absolute
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه بالا بزنید

۳. تق هرمس پارفوم (Terre d’Hermes Parfum)

تق هرمس یک عطر فرانسوی مردانه است که رایحه‌­ای تلخ و معتدل دارد. این عطر از گروه بویایی چوبی چایپر (چوبی شیپغ) به دلیل طبع معتدلی که دارد یک عطر چهارفصل مردانه محسوب می‌شود که در تمامی روزهای سال قابل استفاده است. این عطر تلخ مردانه با پخش بوی بالا را می­‌توان برای حضور در موقعیت­‌های آکادمیک، جلسات اداری یا مهمانی­‌های رسمی استفاده کرد.

نت‌­های اولیه عطر تق هرمس پرفیوم دربردارنده رایحه پرتقال و گریپ فروت است که بوییدن آن موجب فرح و انبساط روحی می­‌گردد. این روایح پس از مدتی جای خود را به نت­‌های پایه شامل خزه درخت بلوط، روایح چوبی و لویان می­‌دهند.

Terre d’Hermes Perfume
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه بزنید

۴. دیور ساواج الیکسیر (Dior Sauvage Elixir)

دیور ساواج الکسیر (الیکسیر) عطری مردانه و فرانسوی از محصولات سال ۲۰۲۱ است و رایحه‌­ای تلخ، شیرین و گرم دارد. ساواج الکسیر از گروه بویایی روایح آروماتیک و مناسب فصل­‌های بهار، پاییز و زمستان است. آقایان می‌­توانند این عطر را در موقعیت­‌های آکادمیک، روزانه و کژوال، جلسات اداری، مهمانی­‌های رسمی، قرارهای دوستانه یا عاشقانه مورد استفاده قرار‌ دهند.

با اسپری کردن این عطر تلخ و گرم مردانه در ابتدا با یک فضای پرقدرت ادویه‌­ای مواجه می­‌شوید که ناشی از رایحه جوز هندی، دارچین، گریپ فروت و هل است که به عنوان نت‌­های اولیه­ آن به کار گرفته شده‌­اند. سپس نت میانی با رایحه اسطوخودوس از راه می­‌رسد و در آخر نیز نت­‌های پایانی با عصاره چوب صندل سفید، خس‌خس (علف وتیور)، شیرین بیان، عنبر و نعناع هندی (پچولی) ظاهر می‌­شوند. پیشنهاد می‌کنیم ویدئو بررسی تخصصی عطر دیور ساواج الکسیر را در صفحه محصولش مشاهده بفرمایید تا بیشتر با جذابیت‌های آن آشنا شوید. این عطر یکی از محبوب‌ترین محصولات برند عطر دیور است.

دیور ساواج الیکسیر
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه بزنید​​​

۵. ممو پاریس افریکن لدر (Memo Paris African Leather)

عطر ممو پاریس افریکن لدر یک عطر یونیسکس دیگر با رایحه تلخ، شیرین و گرم است که آقایان علاقه‌مند به عطرهای گرم و تلخ آن را می­‌پسندد. افریکن لدر از گروه بویایی روایح چرمی است و به جلسات اداری، مهمانی­‌های رسمی، قرارهای دوستانه و عاشقانه و سایر دیدارهای شما در موقعیت‌­های آکادمیک، روزانه و کژوال که در فصل پاییز و زمستان اتفاق می‌­افتند، رنگ و بویی از گرما می­‌بخشد.

نت‌­های اولیه این ادکلن گرم مردانه شامل رایحه ترنج، چرم، گل شمعدانی و عطر دل‌­انگیز هل است. نت­‌های میانی آن نیز از عصاره زعفران، زیره سبز و عود تشکیل شده‌ و نت­‌های پایانی از ترکیب روایح خس‌خس (علف وتیور)، مشک و نعناع هندی (پچولی) شکل گرفته‌ است.

پیشنهاد خلیفه‌چی برای مطالعه: معرفی بهترین عطرهای چرمی مردانه

ممو پاریس افریکن لدر
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر کلیک کنید

۶. بولگاری اونخ (Bvlgari Onekh)

یکی دیگر از بهترین عطرهای گرم و تلخ مردانه، ادو پرفیوم بولگاری اونخ (Onekh) است. این عطر ایتالیایی از گروه بویایی روایح چرمی است. بولگاری اونخ از عصاره لابدانیوم، ادویه­‌جات معطر و چرم ساخته شده‌ و حسی از خنکی بوییدن نعناع و نوعی چرم کاملا خنک را القا می­‌کند که مغلوب گرمای روایح ادویه‌­ای می‌­شوند.
به همین دلیل عطر بولگاری اونخ برای استفاده در فصول پاییز و زمستان بسیار مناسب است و می­‌توان آن را در موقعیت‌­های آکادمیک، جلسات اداری، مهمانی­‌های رسمی و قرارهای عاشقانه مورد استفاده قرار داد.

پیشنهاد خلیفه‌چی برای مطالعه: بهترین عطرهای زمستانی مردانه

بولگاری اونخ
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه زیر بزنید

۷. بلو شنل پارفوم (Bleu de Chanel Parfum)

بلو شنل پارفوم (پرفیوم) یک عطر فرانسوی مردانه با رایحه تلخ و معتدل و از گروه بویایی چوبی آروماتیک است. عصاره ترنج، گیاه درمنه، لیمو ترش و نعناع به عنوان نت‌­های اولیه، در کنار رایحه آناناس، اسطوخودوس، ترکیبات سبز و گل شمعدانی که نت­‌های میانی آن را تشکیل می­‌دهند، حس نشاط بوییدن مرکبات سبز و ترش را در کنار گرمای استوایی آناناس القا می­‌نمایند. آنچه به عنوان نت­‌های پایانی این عطر جذاب باقی می­‌ماند، ترکیب ایزو ای سوپر، چوب سدر، چوب صندل سفید، دانه تونکا و عنبر است.

بلو شنل پارفوم یک عطر چهارفصل است و آقایان می‌­توانند آن را در تمامی روزهای سال برای حضور در موقعیت‌­های آکادمیک، روزانه و کژوال، جلسات اداری، مهمانی­‌های رسمی و قرارهای دوستانه و عاشقانه مورد استفاده قرار‌ دهند. ضمن اینکه تیم خلیفه‌چی ویدئو جذاب بررسی عطر بلو شنل پرفیوم را برای شما عزیزان تهیه کرده تا با روایح جذاب آن بیشتر آشنا شوید.

بلو د شنل پارفوم
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه بزنید

۸. کارتیر پاشا ادو تویلت (Pasha de Cartier EDT)

نسخه ادو تویلت عطر کارتیر پاشا مردانه از گروه بویایی چوبی آروماتیک، یکی دیگر از بهترین عطرهای تلخ و گرم مردانه است که معرفی می‌کنیم. ادو تویلت کارتیر پاشا را می‌­توان در فصول بهار، پاییز و زمستان در موقعیت‌­های مختلف آکادمیک، جلسات اداری و مهمانی­‌های رسمی به‌کار برد.

نت­‌های اولیه این عطر فرانسوی از ترکیب رایحه اسطوخودوس، پرتقال ماندارین، رازیانه، زیره و نعناع ساخته شده‌ است. این روایح پس از مدتی جای خود را به نت‌­های میانی می­‌دهند که دربردارنده عصاره اقاقیای برزیلی و گشنیز است. در نهایت نیز نت‌­های پایانی با روایح چوب صندل سفید، خزه درخت بلوط، لابدانیوم و نعناع هندی (پچولی) آشکار می­‌شود.

کارتیر پاشا ادوتویلت
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه زیر بزنید

9. آمواژ ممویر مردانه (Amouage Memoir for Men)

عطر آمواج ممویر با گروه بویایی چرمی با حجم صد میل در سال 2010 به بازار معرفی شد. اما شما بلافاصله بعد از تست این عطر متوجه می‌شوید فضای قالب آن بیشتر به سمت سبک‌های آروماتیک و فوژه می‌رود و با رایحه‌ای غمگین پر رمز‌و‌راز همراه است. و از حال و هوای یک سفر غم‌انگیز به درون انسان الهام گرفته شده است که ریشه آن از یک شاخه‌ی روانشناسی به نام اگزیستانسیالیسم است.

مهم‌ترین نت‌های عطر Amouage Memoir for Men شامل خاراگوش، ریحان، نعناع است. در نت‌های میانی اسطوخدوس، روایح دودی و گل رز استفاده شده است. همچنین نت‌های پایانی این عطر تلخ مردانه را تنباکو، چرم، چوب صندل سفید، چوب گایاک، خزه درخت بلوط، خس خس (علف وتیور)، کهربا، و وانیل تشکیل می‌دهند. وقتی عطر آمواژ ممویر مردانه اورجینال را اسپری کنید، شاید نتوانید با شروع این عطر ارتباط خوبی برقرار کنید، شروع پرقدرت سبز و آروماتیک همراه با رگه های اسطوخدوس است ولی اگر دوست داشته باشید کانسپت این عطر را درک کنید حتما این شروع برایتان بسیار جذاب است.
در نت‌های میانی فضای چوبی و دودی خود را نشان می‌دهد و عطر خوش‌پوش‌تر می‌شود و در نت‌های پایانی فضای شرقی و نت دودی عطرها خوشبوتر می‌کند.

آمواژ ممویر (ممواغ) مردانه
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه بزنید

10. پارفومز د مارلی لیتون اکسکلوسیف (Parfums de Marly Layton Exclusif)

عطر مارلی لیتون اکسکلوسیف علاوه بر رایحه جذابش یک عطرساز خوش‌نام ایرانی به نام حمید مراتی کاشانی دارد. و در سال 2016 با گروه بویایی شرقی آروماتیک و در حجم 125 میل به بازار معرفی شد. این عطر یونیسکس معرفی شده است اما بیشتر با استایل آقایان هم‌خوانی دارد و مناسب آقایان خوش‌تیپ و خوش استایل است. اگر شما شخصیتی کمال‌گرا دارید و طرف‌دار رایحه‌های خاص و شیک هستید. بی‌شک از انتخاب و پوشیدن این عطر لذت می‌برید.

مهم‌ترین نت‌های عطر Parfums de Marly Layton Exclusif شامل شکوفه ترنج، آب و پرتقال ماندارین است. در نت‌های میانی از گاردنیای یاسمنی، گل رز، گل سوسن، گل شمعدانی و ماسک استفاده شده است. همچنین نت‌های پایانی عطر مارلی را چوب صندل سفید، چوب گایاک، خزه درخت بلوط، عود لائوس، فلفل صورتی، قهوه، کهربا، نعناع هندی (پچولی) و وانیل تشکیل می‌دهند.

 

مارلی لیتون اکسکلوسیف
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه زیر بزنید

11. تام فورد فاکینگ فبیولس (Tom Ford Fucking Fabulous)

از توضیحاتی که برند تام فورد برای این عطر گذاشته کاملا مشخص است که خیلی حرف برای گفتن دارد. عطر Tom Ford Fucking Fabulous در سال 2017 با گروه بویایی چرمی به بازار معرفی شد. یک عطر یونیسکس با غلظت ادوپرفیوم،

نت‌های مهم ادکلن تام فورد اماراتی اسطوخودوس، مریم گلی، وانیل، زنبق، بادام تلخ، دانه تونکا و چرم است. وقتی این عطر گرم مردانه و زنانه را اسپری می‌کنید. در نت‌های اولیه یک فضای متفاوت، جدی، تلخ، تند و فضای چرمی و تلخی بادام را حس خواهید کرد. جالبه بدانید مریم گلی و لوندر فضای فرشی را ایجاد نخواهند کرد بله با هدف بالابردن حس نت زنبق و چرمی است. در نت‌های میانی یک مقدار حس رایحه چرمی بیشتر شده و تلخی بادام را عمیق‌تر به همراه یک فضای زنبق داریم که باز اومده تا حسی تلخی را تشدید کند. در نت‌های پایه فضا کاملا چرمی، تلخ، و جدی شده و در کنار دانه تونکا پرحرارت نیز گشته است.

یک ویدئو اختصاصی برای شاهکار تام فورد، شما می‌توانید ویدئو معرفی آن را در صفحه محصول مشاهده کنید.

عطر تام فورد فاکینگ فبیولس
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه زیر بزنید

12. ایو سن لوران لانویت د لوم ادو تویلت (Yves Saint Laurent La Nuit de l’Homme EDT)

عطر لانویت د لوم عطری گرم، محصول برند فرانسوی عطر ایو سن لوران می‌باشد، که در گروه بویایی چوبی تند طبقه بندی می‌شود. این عطر مردانه یکی از پرطرفدارترین عطرهای فرانسوی امروز بوده و برای استفاده در فصول سرد سال، بسیار مناسب می‌باشد. نت‌های اولیه رایحه عطر ایو سن لوران لانویت د لوم حاوی رایحه ترنج و هل بوده و در ادامه با ورود سدر، سرو، اسطوخودوس، زیره سیاه، خس خس تلخی رایحه آن افزایش پیدا کرده و به ماندگاری می‌رسد. پخش‌بو، ماندگاری و طراحی شیشه عطر ایو سن لوران، امتیاز بالایی را از مصرف کنندگان دریافت کرده است

ایو سن لوران لانویت د لوم ادو تویلت
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکه زیر کلیک کنید

13. ورساچه پور هوم عود نویر (Versace Pour Homme Oud Noir)

این عطر ورساچه، عطری بسیار محبوب بوده که در گروه بویایی شرقی چوبی، بسیار خوش می‌درخشد. این عطر تلخ و گرم مردانه، برای استفاده در سرمای زمستان طراحی شده و نت‌های چرمی تندی که در رایحه اولیه آن به کار رفته، از همان ابتدا کاریزما و وقار خاصی را از آن باز می‌تابد. نت‌های پایه‌ای عطر ورساچه پور هوم عود نویر، شامل عود، نت‌های چوب و تداوم نت‌های چرمی می‌باشد. این عطر بسیار باکیفیت، یکی از بهترین و ماندگارترین عطرهای مردانه برای فصل زمستان است.
ورساچه پور هوم عود نویر
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه زیر بزنید

14. اورتو پاریسی ترونی (Orto Parisi Terroni)

عطر اورتو پاریسی ترونی از برند اورتو پاریسی، عطری یونیسکس بوده که برای استفاده هم آقایان و هم بانوان تهیه شده و رایحه‌ای گرم، بسیار مطبوع و دلپذیر دارد. این عطر شرقی چوبی، از نت‌های کهربا، بنزوئین، توس، سدر، تمشک، نعناع هندی، تونکا، وانیل، وتیور و چوب گایاک ساخته شده و با ترکیب شگفت‌انگیز و متفاوت خود، رایحه‌ای گرم و تلخ و تا حدی تند را به مشام شما می‌رساند.

اورتو پاریسی ترونی
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر کلیک کنید

سخن پایانی

ضمن تشکر از همراهی شما، در این مقاله سعی کردیم به معرفی بهترین عطر گرم و تلخ مردانه برای آقایان با سلیقه بپردازیم. چنانچه تجربه استفاده از این عطرها را دارید، در قسمت نظرات پایین صفحه نظر خود را درباره آن‌ها برای ما بنویسید. ضمن اینکه اگر شما علاوه بر رایحه گرم به رایحه سرد و خنک هم علاقه دارید، می‌توانید مقاله ادکلن‌های تلخ و خنک مردانه را مطالعه کنید.

اشتراک‌گذاری در :

دسته‌بندی‌ها

مطالب پربازدید

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین عطرهای گرم و تلخ مردانه [ 14 ادکلن فوق العاده خوشبو ]