عطر تام فورد امبر لدر

معرفی 10 عطر زنانه و مردانه با رایحه چرمی

گروه بویایی چرمی و انواع عطر با نت چرم همانطور که از نام آن مشخص است، یادآور بوی تند و تیز چرم است. رایحه چرمی از روزگار قدیم در تولید عطر استفاده می‌­شده و حال و هوایی اشرافی دارد. از آنجایی که عطر و ادکلن با بوی چرم (به تنهایی) تا حدی می­‌تواند ناخوشایند باشد، در عطرها آن را با نت‌هایی نظیر گلی و میوه‌ای، مشک و نت‌های دودی ترکیب می‌کنند و رایحه چرم را ظریف‌تر و مخملی‌تر می­‌کنند.

در حال حاضر تولید انواع ادکلن با نت چرم مردانه و زنانه نسبت به گذشته پیشرفت بسیاری داشته؛ به طوری که امروزه معروف ترین عطرها با بوی چرم طرفداران بسیاری در میان آقایان و خانم‌ها پیدا کرده است. فضای چرمی بیشتر در نت‌های پایه عطرهای مردانه به کار می‌رود، ولی بسیاری از عطرهایی که مناسب هر دو جنسیت است (عطرهای یونیسکس) نیز از این رایحه استفاده می‌کنند.

از انواع بهترین عطرها با رایحه چرم می‌توانید در محیط‌های رسمی و اداری استفاده کنید؛ چرا که این رایحه بسیار لوکس و فاخر به نظر می‌رسد. در ادامه قصد داریم به معرفی محبوب‌ترین عطرهای مردانه با رایحه چرم بپردازیم. ۸تا از این محصولات در ویدئو زیر معرفی شده‌اند.

ممکن است پس از بررسی عطرهای زیر، برای انتخاب نهایی یک یا چند محصول تردید داشته باشید. در این صورت به شما پیشنهاد می‌کنیم از دکانت عطر استفاده کنید. دکانت یا دستریز، همان عطر اورجینال در حجم کمتر (مثلا ۲ یا ۵ میل) است. با خرید دکانت عطر شما با پرداخت هزینه بسیار کمتری می‌توانید یک یا چندتا از عطرهای دلخواهتان را تست کنید و بعد از اطمینان از بازخورد مثبت رایحه عطرها، برای خرید حجم بیشتر اقدام کنید. تمام ادکلن‌هایی که در ادامه معرفی می‌شوند دارای دکانت هستند که برای اطلاع از قیمت هر یک، می‌توانید صفحه محصولش را مشاهده کنید.

فهرست مقاله

  • تام فورد امبر لدر
  • تام فورد توسکان لدر
  • دیور هوم پارفوم
  • دیور فارنهایت پارفوم
  • باربری لندن مردانه
  • تام فورد نویر
  • جورجیو آرمانی، آرمانی کد
  • مارلی گودالفین
  • بولگاری من این بلک
  • بولگاری اونخ
  • تام فورد امبر لدر پارفوم
  • اورتو پاریسی کویوم

 

۱. تام فورد امبر لدر (Tom Ford Ombre Leather)

امبر لدر محصول سال ۲۰۱۸، از برند عطر تام فورد (ایالات متحده) است. این عطر چرمی معروف و شگفت انگیز با رایحه پیچیده خود، طبعی گرم دارد. روایح استفاده شده در عطر تام فورد امبر لدر شامل ادویه‌جات معطر و رایحه‌های سرمست کننده گلی و البته چرم می‌باشد. Ombre Leather عطری ست هیجان انگیز با بویی سرکش که در جلسات اداری و مهمانی‌های رسمی، می‌تواند مناسب شما باشد. البته قبلا در یک ویدئو اختصاصی، این عطر چرمی مردانه را بررسی و جعبه گشایی کرده‌ایم که می‌توانید در صفحه محصولش (لینک زیر) مشاهده کنید.

تام فورد امبر لدر
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه زیر بزنید

۲. تام فورد توسکان لدر (Tom Ford Tuscan Leather)

دومین عطر با رایحه چرم نیز به برند تام فورد تعلق دارد. این برند آمریکایی در سال ۲۰۰۷، محصولی استثنایی و منحصر به فرد را به بازار عرضه کرد. ادکلن توسکان لدر با رایحه رمزآلودش، در گروه بویایی روایح چرمی قرار دارد و از طبعی گرم برخوردار است. آغاز کننده این عطر مردانه لوکس، بوی خاص آویشن و ترکیب آن با بوی خوشمزه تمشک و رایحه زعفران در نت‌­های بالایی است. در نت میانی از روایح یاس و صمغ کندر بهره گرفته شده. در نهایت، نت پایه این عطر بوی تند چرم آمیخته با روایح چوبی و جیر و بوی اسرارآمیز کهربا را شامل می‌شود. ویدئو بررسی تخصصی توسکان لدر را نیز می‌توانید در صفحه محصولش مشاهده کنید تا بیشتر با شگفتی‌های آن آشنا شوید.

پیشنهاد خلیفه‌چی برای مطالعه: معرفی ۱۲ عطر خنک و تند

تام فورد توسکان لدر
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه زیر بزنید

۳. دیور هوم پارفوم (Dior Homme Parfum)

هوم پارفوم، محصول سال ۲۰۱۴ برند پرطرفدار فرانسوی دیور است. طراحی این عطر لوکس، به عهده هنرمندی به نام فرانسوا دماشی بوده است. ادکلن دیور هوم پارفوم علاوه بر رایحه چرمی که دارد، چوبی و گرم می‌باشد. محصولی فوق العاده از برند عطر دیور و مناسب برای آقایانی که می‌خواهند جذاب و کاریزماتیک به نظر برسند. نت اولیه این عطر گرم مردانه را روایح پرتقال و زنبق تشکیل می‌دهند. با گذشت زمان، کمی نت بالایی جایگزین بوی مست کننده و لطیف رز همراه با بوی تیز چرم، در نت میانی می‌شود. در آخر کار، خطی از رایحه عود و ترکیب آن با روایح سدر، چوب صندل سفید و گل ختمی، نت پایه را می‌سازد.

دیور هوم پارفوم
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه بزنید

۴. دیور فارنهایت پارفوم (Dior Fahrenheit Parfum)

این ادکلن مردانه خوشبو از خانواده عطری شرقی ادویه‌ای، در سال ۲۰۱۴ توسط برند دیور به بازار عرضه شد و خالق آن نیز فرانسوا دماشی است. بلافاصله بعد از اولین اسپری، رایحه‌های نارنگی ماندارین، جیر و شیرین بیان نت بالایی را تشکیل می‌دهند. گشنیز، برگ بنفشه و زیره سبز قلب دیور فارنهایت پارفوم را فرا گرفته‌اند و وانیل با بوی شیرینش، آخرین رایحه‌ایی است که از این ادکلن مردانه به مشام می‌رسد. این عطر مردانه با نت چرم شاهکاری در دنیای عطرهاست و بویی اصیل و مردانه دارد.

دیور فارنهایت پارفوم
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه زیر بزنید

۵. باربری لندن مردانه (Burberry London For Men)

ادکلن Burberry London مردانه عطری‌ست پیچیده که در سال ۲۰۰۶، توسط برند انگلیسی باربری راهی بازار شد. این ادکلن شیرین مردانه که مانند نمونه‌های قبلی در گروه بویایی شرقی ادویه‌ای قرار دارد، حاصل ذوق هنری عطرسازی به نام آنتوان میزندی می‌باشد. اسانس پایه باربری لندن از روایح خزه، درخت بلوط، تنباکو، چوب گایاک و اوپوپوناکس بهره برده است. در نت میانی بوی خاص گل ابریشم با تندی رایحه چرم ترکیب شده و حال و هوای این ادو تویلت کم‌نظیر را اغواگرانه کرده است. نت بالایی نیز شامل رایحه‌های ترنج، اسطوخودوس و دارچین می‌باشد. این ادکلن گرم و شیرین مردانه برای آقایان متشخص در یک شب خنک پاییزی، بسیار مناسب است.

باربری لندن مردانه
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه زیر بزنید

۶. تام فورد نویر (Tom Ford Noir)

ششمین مورد از بهترین عطرهای چرمی مردانه که معرفی می‌کنیم، ادو پرفیومی است با رایحه­ گرم و تلخ که در گروه بویایی معطر ادویه‌ای قرار گرفته. عطر تام فورد نویر محصول سال ۲۰۱۲ است که رایحه‌ای کلاسیک و همزمان مدرن دارد. امتحان کردن این عطر برای آقایانی که از طرفداران عطر تلخ مردانه هستند، توصیه می‌شود.

آغازگر این عطر پیچیده، رایحه‌های ترنج، بنفشه، زیره، فلفل صورتی و به‌لیمو در لایه‌های بالایی هستند. طولی نمی‌کشد که این روایح جای خود را به بوی دلپسند گل‌هایی نظیر رز، زنبق، شمعدانی و ترکیب آ‌ن‌ها با رایحه‌های جوز، سالویا اسکلاریا و فلفل در نت میانی می‌دهند. در نهایت لایه پایه و ماندگار Tom Ford Noir را لوبان، کهربا، وانیل، نعناع هندی، خس خس، چرم، مشک زباد و بوته وحشی جاوی تشکیل می‌دهند.

تام فورد نویر
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه زیر بزنید

۷. جورجیو آرمانی، آرمانی کد (Armani Code For Men)

برند عطر جورجیو آرمانی در سال ۲۰۰۴، اولین عطر با رایحه شرقی خود را تولید کرد. ادکلن جورجیو آرمانی کد مردانه از خانواده عطرهای شرقی ادویه‌ای است. این ادکلن طبعی گرم دارد و عطری برازنده است که می‌تواند به شما جذابیت خاصی ببخشد. این محصول، خلق شده توسط دو عطار به نام‌های آنتوان میزندی و آنتوان لی است. شروع Armani Code با رایحه‌های مرکباتی نظیر ترنج و لیموترش در نت­ بالایی است و در نت میانی آن از روایح چوب گایاک، بادیان ختایی و گل زیتون به دقت بهره برده شده و در نهایت این عطر با نت پایه‌ای شامل روایح دانه تونکا، چرم و تنباکو خود را ماندگار می‌کند.

بیشتر بخوانید : بالاترین ماندگاری بین عطرها متعلق به کدام ادکلن است؟

جورجیو آرمانی، آرمانی کد مردانه
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه زیر بزنید

۸. مارلی گودالفین (Marly Godolphin)

یکی دیگر از بهترین عطرهای چرمی مردانه، مارلی گودالفین از برند عطر و ادکلن پارفومز د مارلی می‌باشد. این برند در سال ۲۰۱۲، عطر مارلی گودالفین را که توسط عطاری به نام میشل سارامیتو ساخته شده، روانه بازار کرد. این عطر تلخ و گرم مردانه از طبعی معتدل برخوردار می‌باشد و نت اولیه آن را رایحه نشاط آور آویشن، آمیخته با ترکیبات سبز، میوه‌جات، سرو، زعفران و چای میت به وجود می‌آورند. نت میانی از روایح دلچسب گل‌های رز و رایحه گل یاس همراه با ریشه زنبق ساخته می‌شود و در نهایت رایحه‌های مشک، کهربا، وانیل، خس خس، سدر و چرم در نت پایانی جایگزین اسانس میانی می‌شوند. گودالفین یک عطر چهار فصل مردانه است که برای آقایان لوکس پسند مناسب می‌باشد.

مارلی گودالفین
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه زیر بزنید

۹. بولگاری من این بلک (Bvlgari Man In Black)

این عطر در سال ۲۰۱۴ توسط برند ایتالیایی بولگاری روانه بازار شد. آلبرتو موریاس، عطار این اثر جذاب است. بولگاری من این بلک ادو پرفیومی است اغواکننده، مخصوص آقایان کاریزماتیک و متشخص که دارای طبعی گرم و رایحه‌ای شیرین می‌باشد. گروه بویایی Bvlgari Man In Black شرقی گلی بوده و از ترکیب تنباکو و سبزیجات معطر در نت بالایی استفاده شده است که پس از مدت زمان کوتاهی با رایحه چرم و زنبق و گل مریم در نت میانی جایگزین می‌شود. نت پایه و ماندگار این عطر زمستانی مردانه را رایحه‌های دانه تونکا، لوبان و چوب گایاک تشکیل داده است. اسانس چرم موجود در بولگاری من این بلک، در کنار سایر روایحی که نام بردیم، می‌تواند شب‌های سرد زمستانی را برای شما خاطره انگیز ­کند.

ویدئو جذاب جعبه گشایی Man In Black و نقد و بررسی‌ آن توسط خلیفه‌چی را می‌توانید در صفحه محصولش مشاهده کنید.

بولگاری من این بلک
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه زیر بزنید

۱۰. بولگاری اونخ (Bvlgari Onekh)

بولگاری اونخ یک عطر لوکس ایتالیایی است که اولین بار در سال ۲۰۱۶ به بازارهای جهانی عرضه شد. این عطر که از گروه بویایی روایح چرمی است و رایحه‌ای تلخ و گرم دارد، برای حضور در مهمانی‌های رسمی، جلسات اداری و مراسم مهم کاری عالی است. این ادکلن با بوی چرمی که دارد، القاکننده حس جدیت و وقار است و با لباس‌های رسمی و به خصوص تیره، هماهنگ می‌شود. بولگاری اونخ برای استفاده در فصول پاییز و زمستان بسیار مناسب است.

بوییدن بولگاری اونخ حس حضور در جنگلی را برای شما تداعی می‌کند که پر از درختانی با بوی عود است و همزمان هیزم‌هایی در آن در حال سوختن و پراکندن بوی دل انگیز دود هستند. اساس این عطر بر عصاره لابدانیوم دودی، چرم، عود و ادویه‌جات معطر استوار است. به گونه‌ای که با افشاندن آن، در نت‌های ابتدایی با فضایی سنگین و چرمی حاصل از چرم و لابدانیوم دودی مواجه خواهید شد. در ادامه رایحه عود به شیوه‌ای واضح آشکار می‌گردد و فضا را گرم و پرحرارت‌تر می‌کند. توصیه می‌کنیم ویدئو بررسی تخصصی و جعبه گشایی ادکلن بولگاری اونخ را در صفحه محصولش مشاهده کنید.

بولگاری اونخ
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه زیر بزنید

۱۱. تام فورد امبر لدر پارفوم (Tom Ford Ombre Leather Parfum)

عطر Tom Ford Omber Leather Parfum محصول بسیار جدید از برند تام فورد است که در سال ۲۰۲۱ تولید شده. این عطر نیز از گروه بویایی روایح چرمی و دارای رایحه‌ای تلخ و گرم است و هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان قابل استفاده و مناسب است و اصطلاحا یک عطر یونیسکس محسوب می‌شود. تفاوت این عطر با تام فورد امبر لدر (که ابتدای مقاله معرفی کردیم)، در غلظت آن‌هاست؛ این محصول دارای غلظت پرفیوم و محصول قبلی دارای غلظت ادو پرفیوم می‌باشد. در مقاله تفاوت عطر و ادکلن و ادو پرفیوم بیشتر درباره غلظت انواع عطر و تاثیر آن بر قیمت صحبت کرده‌ایم.

با افشاندن امبر لدر پارفوم، در نت‌های اولیه با رایحه چوب سدر و برگ بنفشه روبه‌رو می‌شوید. پس از مدتی نت‌های میانی با رایحه دوست داشتنی گل یاس و ریشه زنبق از راه می‌رسند و اندکی بعد، این روایح نیز جای خود را به تنباکو، چرم و روایح چوبی می‌دهند که نت‌های پایانی را می‌سازند. از آنجا که این عطر طبعی گرم دارد، برای استفاده در فصول سرد سال مناسب است و با توجه به اینکه از رایحه‌ای تلخ برخوردار است، در موقعیت‌های آکادمیک، جلسات اداری و مهمانی‌های رسمی جلوه‌ای شیک و با شکوه را از شما ارائه می‌دهد.

تام فورد امبر لدر پارفوم
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه زیر بزنید

۱۲. اورتو پاریسی کویوم (Orto Parisi Cuoium)

اورتو پاریسی کویوم یکی دیگر از عطرهای یونیسکس چرمی است که طراحی ظاهری آن نیز گویای همین ویژگی‌هاست. زیرا شیشه ۵۰ میل این عطر با لایه‌ای از چرم پوشانده شده و ظاهری اسپرت دارد. کویوم در سال ۲۰۲۱ توسط برند ایتالیایی اورتو پاریسی تولید شده است. رایحه تلخ و گرم آن به گونه‌ای است که خانمها و آقایان می‌توانند در فصول بهار، پاییز و زمستان برای حضور در موقعیت‌های آکادمیک، جلسات اداری، مهمانی‌های رسمی، قرارهای دوستانه و یا عاشقانه از آن استفاده نمایند.

الکساندرو گولتیری، مبدع و سازنده این عطر، برای ساخت آن از ترکیب روایح بوته وحشی جاوی، چوب سدر، روایح حیوانی، عنبر، لابدانیوم، نعناع هندی، پرتقال ماندارین، چرم، روایح دودی، فلفل، گل بنفشه و عطر دل انگیز وانیل بهره برده است.

اورتو پاریسی کویوم
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه زیر بزنید

سخن پایانی

ما در این مقاله ۱۲تا از بهترین ادکلن ها با بوی چرم مردانه را معرفی کردیم. اگر تجربه استفاده از یکی از این عطرها را دارید، می‌توانید در قسمت نظرات پایین صفحه تجربه ارزشمند خود را با ما به اشتراک بگذارید. اکنون پس از آشنایی با روایح چرمی، می‌توانید مقاله بهترین عطرهای مردانه را نیز مطالعه کنید که ۱۰تا از محبوب‌ترین ادکلن‌ها برای آقایان با سلیقه را معرفی کرده‌ایم.

اشتراک‌گذاری در :

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین عطرهای چرمی مردانه - معرفی ۱۲ عطر با رایحه چرم + ویدئو