کرید اونتوس مردانه

معرفی ۹ ادکلن مردانه چهار فصل فوق العاده خوشبو

در دنیای عطرها، انواع و اقسام نت‌ها با یکدیگر ترکیب شده و روایح گوناگونی را در کنار هم می‌سازند؛ روایحی که در هر لایه خود، بوهای متنوعی را جای داده‌اند و در پس هر یک از این بوها نیز، حس و حال و فضایی نهفته است. ترکیب این نت‌های متنوع و لایه‌هایی که برای هر عطر می‌سازند، هر کدام فضایی را به یک عطر غالب می‌کند. این فضای غالب‌شده به عطرها نیز با توجه به عوامل مختلف، آن عطر را برای استفاده در یک موقعیت خاص، مناسب می‌سازند. از این جهت است که عطرهای مختلفی برای فصل‌های متفاوت و یا موقعیت‌های اجتماعی گوناگون وجود دارند. مطمئناً شنیده‌اید که مردم بیشتر عطرها را به دو دسته سرد و گرم تقسیم می‌کنند؛ عطرهای سرد بیشتر مناسب فصل‌های گرم بوده و برعکس، عطرهای گرم برای استفاده در فصل سرما مناسب هستند. در مقالات قبلی، عطرهای مناسب فصل پاییز و بهترین عطرهای زمستانی را معرفی و بررسی کرده‌ایم، در این میان عطرهایی هم تحت عنوان ادکلن چهار فصل وجود دارند؛ در این مقاله از خلیفه‌چی قصد داریم تا ۹تا از بهترین عطرهای چهار فصل مردانه را به شما همراهان عزیز معرفی کنیم.

فهرست مقاله :

  • ورساچه دیلن بلو مردانه
  • مرسدس بنز سلکت
  • دولچه گابانا لایت بلو مردانه
  • مارلی گرینلی
  • کرید اونتوس
  • جورجیو آرمانی آکوا دی جیو پروفومو
  • کازاموراتی زرجف مفیستو
  • بلو د شنل ادو پرفیوم
  • دیور ساواج ادو پرفیوم

عطر چهار فصل چه ویژگی‌هایی دارد؟

عطرهای گرم به نت‌های قوی و سنگین خود مشهور هستند. در فصل سرما که حرکت مولکول‌های هوا آهسته‌تر بوده و پخش بوهای مختلف به‌طور طبیعی پایین می‌آید، خرید ادکلن گرم مردانه مناسب‌ترین انتخاب است. به‌طور عمده در عطرهای گرم، روایح چوبی، چرمی، ادویه‌ای و شرقی غالب هستند. برعکس، در عطرهای خنک نت‌ها بسیار ناپایدار و سبک بوده و از این جهت باید در فصل گرما استفاده شوند که در حالت طبیعی حرکت مولکول‌های هوا سریع‌تر بوده و در نتیجه پخش بو بالاتر است.

در این میان، عطرهای چهار فصل عطرهایی هستند که فضای غالب به آن‌ها، روی خطی بین روایح گرم و سرد قدم بر می‌دارد. این عطرهاکه معمولا طبع آن‌ها را با عنوان معتدل یاد می‌کنیمعطرهایی هستند که نت‌های استفاده شده در آن‌ها نه خیلی تند است و نه خیلی ملایم. به خاطر همین ویژگی، ادکلن‌های چهار فصل مردانه بسیار همه‌پسند هستند؛ چرا که در اکثر روزهای سال می‌توان از آن‌ها استفاده کرد و این مسئله به این معناست که هر فرد می‌تواند فقط با داشتن یک عطر، در تمام روزهای سال، عطری مناسب همان روز را استفاده کند!

از دیگر ویژگی‌های عطر چهار فصل مردانه این است که به دلیل این‌که دارای نت‌های خیلی پررنگ و شدید نیستند، ماندگاری کمتری نسبت به عطرهای گرم دارند؛ اما همان‌طور که قابل حدس است، ماندگاری آن‌ها از عطرهای خنک بیشتر می‌باشد.

در ادامه به معرفی این ادکلن‌ها می‌پردازیم. اما قبل از آن توجه داشته باشید که اگر از یک یا چندتا از ادکلن‌های زیر خوشتان آمد و در انتخاب تردید داشتید، پیشنهاد می‌کنیم از دست ریز عطرها استفاده کنید. دکانت یا همان دست ریز، عطری است که در حجم‌های کمتر (مثلا ۵ میل یا ۱۰ میل) قابل تهیه است و برای تست کردن رایحه یک عطر جدید، گزینه بسیار ایده‌آل و مقرون به صرفه‌ای است. تمام عطرهای مردانه چهار فصل که در ادامه معرفی می‌کنیم دارای دکانت هستند که با مراجعه به صفحه محصول می‌توانید حجم و قیمت آن‌ها را مشاهده کنید.

 

۱. ورساچه دیلن بلو مردانه (Versace Pour Homme Dylan Blue)

ادو تویلت دیلن بلو محصول سال ۲۰۱۶ برند ورساچه می‌باشد. این عطر ایتالیایی مردانه که در گروه بویایی معطر فوژه قرار می‌گیرد، تبعی معتدل رو به خنکی داشته و فضای آن را می‌توان به‌طور کلی چوبیسرخسی دانست. نت‌های اولیه ورساچه دیلن بلو مردانه شامل فضایی مرکباتی مثل ترنج، گریپ فروت، برگ انجیر و آب بوده و به‌عنوان نت‌ میانی رایحه نعناع هندی، فلفل، برگ بنفشه، پاپیروس و آمبروکسان به این عطر غالب است. در نهایت دیلن بلو در نت‌های پایه خود عطر دانه تونکا، انواع مشک، روایح دودی و همچنین زعفران را حمل می‌کند. این عطر در میان طرفداران برند ورساچه بسیار محبوب بوده و ماندگاری آن هم از نمره خوبی برخوردار است. ویدئو جذاب بررسی تخصصی و جعبه گشایی این عطر توسط تیم خلیفه‌چی را می‌توانید در صفحه محصولش مشاهده کنید.

Versace Pour Homme Dylan Blue
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه بزنید

۲. مرسدس بنز سلکت (Mercedes Benz Select)

عطر سلکت محصول برند محبوب مرسدس بنز است که در سال ۲۰۱۸ در گروه بویایی چوبی چایپر روانه بازار شد. این عطر به دلیل طبع معتدل خود، از جمله بهترین عطرهای چهار فصل مردانه است که می‌تواند با رایحه‌ای فوق العاده خوشبو، مهمان تمام روزهای سال شما باشد. نت‌های به کار رفته در این عطر آلمانی، شامل ترنج، انگور فرنگی سیاه، سیب، نعناع، آمبروکسان و مشک و روایح شرقی مثل نعناع هندی می‌باشد. مرسدس بنز سلکت یکی از موفق‌ترین عطرهای مشابه‌بو کرید اونتوس است که ماندگاری و پخش بوی متوسط رو به بالا دارد. پیشنهاد می‌کنیم ویدئو جعبه گشایی و معرفی این عطر را در صفحه محصول مشاهده کنید.

پیشنهاد خلیفه‌چی برای مطالعه: بهترین برندهای عطر مردانه از ۱ تا ۵ میلیون

مرسدس بنز سلکت
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه بالا بزنید

۳. دولچه گابانا لایت بلو مردانه (Dolce Gabbana Light Blue Pour Homme)

عطر لایت بلو مردانه از برند ایتالیایی دولچه گابانا، در سال ۲۰۰۷ در گروه بویایی گلی میوه‌ای روانه بازار شد. این عطر با طبع معتدلی که رو به خنکی می‌رود، عطری مناسب آقایان جوان، سرزنده و با طراوت است و با نت‌های مدیترانه‌ای خود، بهترین انتخاب برای کسانی است که می‌خواهند مدرن و امروزی به نظر برسند. نت‌های اولیه این ادکلن خنک مردانه شامل ترنج، نارنگی ماندارین، گریپ فروت و سرو کوهی بوده و نت‌های میانی و پایه آنکه با ماندگاری متوسط روی پوست و لباس مانده و به‌عنوان رایحه مخصوص به شما در ذهن‌ها باقی می‌مانندشامل اقاقیای برزیلی، رزماری، فلفل، مشک، خزه درخت بلوط و روایح دودی می‌باشد.

Dolce Gabbana Light Blue Pour Homme
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه بالا بزنید

۴. مارلی گرینلی (Parfumes de Marly Greenley)

ادو پرفیوم مارلی گرینلی محصول سال ۲۰۲۰ از برند محبوب عطر و ادکلن مارلی است که در گروه بویایی معطر مرکباتی وارد بازار شده است. این عطر خنک، یونیسکس بوده و برای استفاده هر دو جنسیت‌ مناسب می‌باشد. همچنین به دلیل اعتدالی که در ترکیب نت‌هایش وجود دارد، جزو ادکلن‌های چهار فصل مردانه به شمار می‌رود و در هر آب و هوایی قابل استفاده است. این عطر میوه‌ای و با طراوت، ساخته شده از نت‌های سرزنده ترنج، نارنگی ماندارین، سیب، سدر، بنفشه، برگ درخت نارنج، کشمران، مشک، خزه درخت بلوط و چوب عنبر می‌باشد. همچنین در بین عطرهای خنک ماندگاری بالایی داشته و از پرطرفدارترین عطرهای برند مارلی محسوب می‌شود. توصیه می‌کنیم ویدئو معرفی و جعبه گشایی ادکلن مارلی گرینلی را مشاهده بفرمایید تا بیشتر با خصوصیاتش آشنا شوید.

Parfums de Marly Greenley
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه بالا بزنید

۵. کرید اونتوس (Creed Aventus)

کرید اونتوس محصول سال ۲۰۱۰ کشور فرانسه است که در گروه بویایی چایپر میوه‌ای روانه بازار شده. این عطر تلخ مردانه با طبع خنک و معتدل خود، در عین سرزندگی که از نت‌های میوه‌ای آن نشأت می‌گیرد، نمایانگر شکوه و وقار خاصی است که آن را در نظر دوست‌داران عطر و ادکلن ویژه‌تر می‌سازد. نت‌های اولیه کرید اونتوس مردانه شامل ترنج، سیب، انگور فرنگی سیاه و آناناس بوده و در نت‌های میانی آن می‌توان عطر رز، نعناع هندی، یاس و چوب درخت قان و در نت‌های پایه، رایحه مشک، وانیل، خزه درخت بلوط و عنبر را به خوبی احساس کرد.

این عطر از همه نظر (رایحه، ماندگاری، پخش بو و حتی طراحی شیشه) یکی از استانداردترین و خوش استایل‌ترین عطرهایی است که برند کرید تولید کرده است. می‌توان کرید اونتوس را یکی از ده عطر برتر مردانه به شمار آورد. ویدئو بررسی تخصصی کرید اونتوس را برای آشنایی بیشتر شما با این عطر کم‌نظیر تهیه کرده‌ایم که در صفحه محصولش منتظر نگاه شماست.

کرید اونتوس مردانه
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر کلیک کنید

۶. جورجیو آرمانی آکوا دی جیو پروفومو (Acqua di Gio Profumo)

آکوا پروفومو از جمله عطرهای بسیار محبوب برند ایتالیایی جورجیو آرمانی است که در سال ۲۰۱۵ روانه بازار شد. این ادکلن شیرین مردانه طبعی معتدل رو به خنکی داشته و در گروه بویایی معطر آبزی قرار می‌گیرد. در ساخت این عطر روایح دریایی در کنار روایح مرکباتی قرار گرفته و ترکیبی رویایی و بی‌بدیل را ایجاد کرده. نت‌های آکوا پروفومو شامل روایح ترنج، آب دریا، سالویا، شمعدانی، رزماری، نعناع هندی و روایح دودی می‌باشد. عطر آکوا دی جیو پروفومو ماندگاری نسبتا خوبی داشته و از نظر رایحه و طراحی شیشه نیز، بسیار مورد توجه عطرشناسان قرار دارد.

آکوا دی جیو پروفومو
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه زیر بزنید

۷. کازاموراتی زرجف مفیستو (Casamorati Xerjoff Mefisto)

ادو پرفیوم کازاموراتی مفیستو در سال ۲۰۰۹ توسط برند زرجف وارد بازار شد. مفیستو طبعی خنک داشته و با گروه بویایی مرکباتی معطرش، خود را در میان بهترین عطرهای مردانه چهار فصل جای داده است. این عطر ترکیبی شگفت‌آور از فضای کلاسیک عطرهای ایتالیایی و نت‌های تازه و سرزنده است که تضاد زیبایی را بین فضای ادکلن‌های نوستالژی و جوانانه امروزی ایجاد کرده است. به‌طوری که نت‌های ترنج، لیمو ترش و گریپ فروت به خوبی حس طراوت و شادابی جوانی را به افراد القا کرده و از طرف دیگر روایحی مثل رز، اسطوخودوس، زنبق، مشک، کهربا، سدر و چوب صندل سفید، به احساس نوستالژی آن دامن می‌زنند. مفیستو همچنین یک عطر لوکس محسوب می‌شود. ویدئو بررسی تخصصی و توضیحات بیشتر را می‌توانید در صفحه محصول عطر مشاهده کنید.

کازاموراتی زرجف مفیستو
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه بزنید

۸. ادو پرفیوم بلو د شنل (Bleu de Chanel EDP)

ادو پرفیوم بلو شنل محصول برند فرانسوی و پرطرفدار عطر و ادکلن شنل است که در سال ۲۰۱۴ روانه بازار شد. این عطر معتدل رایحه‌ای چوبی و معطر داشته و با نت‌های کهربا، لیمو ترش، نعناع هندی، خس خس، سدر، چوب صندل سفید، رایحه گل یاس، گریپ فروت، لابدانیوم، جوز، زنجبیل، روایح چوبی، فلفل صورتی و روایح دودی، یکی از بهترین ادکلن‌های چهار فصل مردانه است که هر شخص می‌تواند استفاده کند.

بلو د شنل ادو پرفیوم
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر کلیک کنید

۹. دیور ساواج ادو پرفیوم (Dior Sauvage EDP)

ادو پرفیوم ساواج از برند محبوب دیور، در سال ۲۰۱۵ در کشور فرانسه وارد بازار شد. این عطر با طبع معتدل و گروه بویایی مرکباتی معطر، یکی از پرطرفدارترین محصولات برند دیور می‌باشد. این عطر با ماندگاری فوق العاده، نت‌های ترنج، فلفل، نعناع هندی، اسطوخودوس، خس خس، شمعدانی و فلفل صورتی را در رایحه دلچسب خود جای داده است. پیشنهاد می‌کنیم ویدئو بررسی تخصصی دیور ساواج ادو پرفیوم را حتما مشاهده کنید.

دیور ساواج ادو پرفیوم
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه بزنید​​

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا چند نمونه از پرطرفدارترین عطرهای چهار فصل مردانه را به شما معرفی کنیم تا تصمیم‌گیری و خرید آنلاین عطر برای شما راحت‌تر شود. پیشنهاد ما به شما این است که هنگام خرید عطر، حتما به طبع و فصل مناسب استفاده آن دقت کنید. چه بهتر است اگر به سراغ عطرهای معتدل بروید تا بتوانید آن را در هر روز سال استفاده کنید و محدودیتی از این بابت نداشته باشید.

ممنون که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. اگر سوالی در این زمینه دارید، در قسمت نظرات پایین صفحه مطرح کنید.

اشتراک‌گذاری در :

دسته‌بندی‌ها

مطالب پربازدید

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین عطرهای چهار فصل مردانه | بررسی ۹ ادکلن چهار فصل عالی