ویکتور اند رالف اسپایس بامب

معرفی 13 مورد از بهترین عطر و ادکلن ادویه ای مردانه و زنانه

از روایح بسیار خاص و ویژه در عطرها، باید به عطر و ادکلن ادویه ای اشاره کرد. مناطق خاورمیانه و هندوستان، خاستگاه ادویه‌ها بوده‌اند و از همان زمان، در موارد زیادی کاربرد داشته و ارزشمند قلمداد شده‌اند. این کالا به تدریج به همه جای جهان رسید و همه از ارزش‌های والای آن بهره‌مند شدند. همانطور که می‌دانید، ادویه‌ها در پخت و پز و صنایع دارویی کاربرد بسیار دارند؛ امروزه اما این ماده­ ارزشمند به دنیای عطرسازی نیز وارد شده و بسیاری از عطرسازان معروف از رایحه و اسانس ادویه در ترکیبات عطرها استفاده می‌کنند.

عطرهای ادویه ای عموما طبعی گرم دارند و می‌توانند بویی شیرین، تلخ و یا چوبی داشته باشند. همچنین رایحه آن‌ها بسیار دلنشین، خوشبو و البته پیچیده است و برای کسانی که آن را استشمام کنند، نشاط آور می‌باشد. گروه‌های بویایی چوبی ادویه ای و شرقی ادویه ای، در حال حاضر بسیار مورد توجه قرار گرفته و طرفداران بسیاری پیدا کرده است که بیشتر آنان مردان هستند. در این مطلب از فروشگاه عطر و ادکلن خلیفه چی، قصد داریم به معرفی بهترین عطرها با رایحه ادویه برای آقایان و خانم های با سلیقه بپردازیم.

توجه داشته باشید که اگر قصد دارید یک یا چند مورد از عطرهای ادویه ای که در ادامه معرفی می‌کنیم را تست کنید تا مطمئن شوید برای شما مناسب است، می‌توانید نسبت به خرید دکانت عطر مورد نظر اقدام کنید. دکانت یا دستریز همان عطر اصلی در حجم کمتر (و البته قیمت کمتر) است که با خرید آن می‌توانید ابتدا از بازخورد عطر مورد نظر اطمینان پیدا کرده و سپس ادکلن با حجم اصلی را خریداری کنید. برای مشاهده دکانت عطر و ادکلن‌ ها، می‌توانید به صفحه محصول آن مراجعه کرده و از حجم و قیمت آن آگاه شوید.

فهرست مقاله :

  • مارلی هرود
  • کازاموراتی 1888
  • دیور ساواج الکسیر
  • لالیک امبر نویر
  • دولچه گابانا د وان ادوپرفیوم
  • اسپایس بمب
  • مانسرا رد توباکو
  • آمواج اینترلود بلک آیریس
  • بای کیلیان آنجلز شر
  • مارلی دلینا اکسکلوسیف
  • آمواژ اوپوس 7
  • تام فورد نویر اکستریم پارفوم
  • ایو سن لوران لانویت ادو تویلت

۱. پارفومز د مارلی هرود Parfums de Marly Herod

ادوپرفیوم مارلی هرود، محصول سال ۲۰۱۳ از برند خوش آوازه فرانسوی مارلی د پارفومز است و حاصل خلاقیت عطاری به نام اولیویه پسکاکس می‌باشد. خانواده بویایی این عطر مردانه کم‌نظیر چوبی­ ادویه ای است. اسانس اولیه عطر مارلی هرود را روایح ادویه ای همچون دارچین و فلفل به وجود آورده است. دیری نمی‌پاید که روایح لابدانیوم، تنباکو، روایح دودی و گل اوسمانتوس در نت میانی، جایگزین روایح نت بالایی می‌شوند. در نهایت شکوه این عطر مردانه ادویه ای جذاب با رایحه‌های مشک، وانیل، خس خس، سدر، گیاه ناگارموتا و ترکیب ایزو ای سوپر در نت پایه، ماندگار می‌شود.
مارلی هرود دارای طبعی گرم و مناسب آقایان باکلاس و متشخص در روزهای سرد زمستانی می‌باشد.

پیشنهاد مطالعه: معرفی بهترین عطرهای مناسب زمستان

Parfums de Marly Herod
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه بزنید

۲. کازاموراتی زرجف (Casamorati Xerjoff 1888)

دومین عطر با نت ادویه که معرفی می‌کنیم، یک عطر یونیسکس بوده و مناسب استفاده آقایان و خانم ها می‌باشد. عطری از گروه بویایی شرقی گلی، عرضه شده در سال ۲۰۱۳ از برند ایتالیایی زرجوف؛ ادوپرفیومی با رایحه‌ای پیچیده و کمیاب و با طبعی گرم و بویی تلخ؛ این عطر ادویه ای خوشبو و فوق العاده برای هر جنسیتی مناسب بوده و از ترکیبی بی‌مانند و افسونگر برخوردار است. آغاز کننده این عطر در نت اولیه، اسانس ادویه ای فلفل و ترکیب آن با گشنیز، گل صد تومانی و زعفران است. پس از گذشت مدت زمان کمی، روایح بهار نارنج، رز و گل یلانگ در قلب این عطر به مشام می‌رسد.
آخرین بویی که از کازاموراتی 1888 استشمام می‌شود، بوی محبوب کهربا آمیخته با نعناع هندی، چوب صندل سفید و چوب درخت قان می‌باشد. با اسپری کردن عطر کازاموراتی 1888، در روزهای سرد زمستان بدرخشید و خاص باشید.

Casamorati Xerjoff 1888
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه بزنید

۳. دیور ساواج الیکسیر (Dior Sauvage Elixir)

از برند معروف فرانسوی دیور بار دیگر و در سال ۲۰۲۱، شاهکاری منتشر شد که خالق آن فرانسوا دماشی بود. عطر دیور ساواج الکسیر دارای ترکیبی ناب و باشکوه از گروه بویایی رایحه‌های معطر. روایح استفاده شده در این عطر تلخ مردانه شامل اسطوخودوس، چوب صندل سفید و ادویه جات معطر هستند. الکسیر، اکسیری است خاص و کم‌نظیر آکنده از رایحه چوب­‌ای قیمتی. این عطر مردانه با بوی ادویه خاص و رایحه قدرتمند و مسحور کننده خود، می‌تواند وقار و فریبندگی شما را دوچندان کند.

دیور ساواج الیکسیر
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه بزنید​​​

۴. لالیک امبر نویر (Lalique Ombre Noire)

عطر امبر نویر (Ombre Noir) ادوپرفیومی ساخته شده از برند عطر لالیک (که باز هم برندی فرانسوی است) می‌باشد. این عطر باشکوه در سال ۲۰۱۷ روانه بازار گشت و خانواده عطری آن، شرقی ادویه ای می‌باشد. این عطر گرم مردانه با بوی ترنج همراه با نعناع و برگ انجیر در نت بالایی آغاز شده و سپس نت میانی با بوی ادویه ای و جذاب دارچین و ترکیب آن با روایح تنباکو پاپیروس، جایگزین نت بالایی می‌شود. در نهایت اسانس پایه را روایح دانه تونکا، سدر، صمغ درختچه مر و صمغ کندر می‌سازند. امبر نویر، پارادوکسی از سنت و مدرنیته را القا می‌کند و یک ادکلن ادویه ای مردانه برای آقایان شیک پوش و امروزی محسوب می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: بهترین عطرها برای افراد میگرن دار

Lalique Ombre Noire
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه بزنید

۵. دولچه گابانا د وان ادو پرفیوم (Dolce Gabbana The One EDP)

Dolce Gabbana The One EDP در نوع مردانه و زنانه توسط برند ایتالیایی عطر دولچه گابانا منشر شده که نسخه مردانه آن نت ادویه ای داشته و محصول سال ۱۰۱۵ است. این عطر مردانه شیرین، ادوپرفیومی است که در خانواده عطری چوبی ادویه ای قرار می‌گیرد و خلق شده به دست عطاری به نام اولیویه پولژ است. اسانس پایه و ماندگار د وان ادوپرفیوم را روایح کهربا، سدر و تنباکو به وجود آورده‌اند. بوی ادویه هل با همراهی زنجبیل و بوی مست کننده شکوفه پرتقال، قلب این عطر مردانه ادویه ای خوشبو را ساخته‌اند و در نت بالایی، روایح نشاط بخش ریحان، گشنیز و گریپ­فروت احساس می‌شود.

این محصول با طبع گرم و رایحه شیرین خود، برای فصول سرد سال انتخاب فوق العاده شیک و جذابی برای شماست. 

یک ویدئو اختصاصی در راستای نقد و بررسی روایح این عطر کم نظیر توسط تیم خلیفه چی تدوین شده است. برای مشاهده آن وارد صفحه محصول شوید.

Dolce Gabbana The One EDP
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه بزنید

۶. ویکتور اند رالف اسپایس بمب (Viktor & Rolf Spicebomb)

ادکلن مردانه با بوی ادویه بعدی که به شما پیشنهاد می‌کنیم، Viktor & Rolf Spicebomb است که در سال ۲۰۱۵ توسط برند هلندی ویکتور اند رالف به بازار عرضه شد. عطر ویکتور اند رالف اسپایس بمب که هنرمندی عطاری به نام اولیویه پولژ آفریده شده است، از طبعی گرم برخوردار بوده و خانواده عطری آن چوبی ادویه ای می‌باشد. پس از اولین اسپری اسپایس بمب، بلافاصله روایح مرکباتی ترنج و گریپ فروت با ترکیبی از لامی و ادویه فلفل صورتی،از نت بالایی احساس می‌شود. سپس به سرعت بوی ادویه ای و فوق­ا­لعاده جذاب دارچین، فلفل قرمز شیرین و زعفران، جای نت بالایی را می‌گیرند.
پایان دهنده این ادکلن گرم مردانه، روایح خس خس، تنباکو و چرم در نت پایه هستند. Spicebomb by Viktor & Rolf، تصویر یک مرد متشخص با ظاهری فریبنده، در یک روز سرد زمستانی را القا می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: برترین عطرهای مردانه با رایحه چرم

Viktor & Rolf Spicebomb
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه بزنید

۷. مانسرا رد توباکو (Mancera Red Tobacco)

ادوپرفیوم رد توباکو (Mancera Red Tobacco)، عطری گرم، قدرتمند و وسوسه انگیز، عرضه شده توسط برند فرانسوی مانسرا در سال ۲۰۱۷ است. رد توباکو نیز در گروه بویایی چوبی ادویه ای قرار دارد و از طراوتی کم‌نظیر در میان بهترین عطرهای ادویه ای مردانه و زنانه برخوردار است. رد توباکو جزو عطرهای یونیسکس بوده و با جذابیت فراوانش برای هر دو گروه آقایان و بانوان قابل استفاده است. در اسانس اولیه این ادوپرفیوم خوشبو از رایحه دلپذیر سیب بهره برده شده که با روایح دارچین، جوز، روایح دودی، هلو، زعفران و گلابی در آمیخته است.
همچنین در قلب این عطر رایحه نعناع هندی و بوی سرمست‌کننده یاس قرار گرفته و نت پایه را نیز روایح مشک، کهربا، وانیل، خس خس، چوب صندل سفید، تنباکو و چوب گایاک ساخته‌اند.

ما در خلیفه‌چی این عطر با رایحه ادویه ای را مورد نقد و بررسی قرار داده‌ایم که می‌توانید فیلم آن را در صفحه عطر مانسرا رد توباکو مشاهده بفرمایید.

مانسرا رد توباکو
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه بزنید​​​​

۸. آمواج اینترلود بلک آیریس (Amouage Interlude Black Iris)

ادوپرفیوم مردانه اینترلود بلک آیریس (Interlude Black Iris)، محصول شرکت عمانی عطر آمواج (یا آمواژ)، در سال ۲۰۲۰ انتشار یافت. این عطر مردانه با بوی ادویه ای خود در گروه بویایی شرقی چوبی، به دستان هنرمند پیر نگرین خلق شده است. عطر اینترلود بلک آیریس، نخست با روایح ترنج و رزماری با همراهی جذاب برگ بنفشه در نت بالایی آغاز می‌شود. در نت میانی، کهربا، وانیل، صمغ درختچه مر، لابدانیوم، صمغ کندر و پونه کوهی، رایحه‌هایی هستند که نوازش­گر روح شما خواهند بود.
سپس به عنوان آخرین نت، اسانس بی‌مانند عود با ترکیبی از نعناع هندی، سدر، چوب صندل سفید و چرم، نت پایانی اینترلود بلک آیریس را ماندگار می‌کنند. این عطر با رایحه ادویه ای، طبعی گرم دارد و برای فصول سرد، گزینه مناسبی است.

پیشنهاد مطالعه: بهترین عطرها با رایحه وانیل

Amouage Interlude Black Iris
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه بزنید

۹. بای کیلیان آنجلز شر (By Kilian Angels’ Share)

آنجلز شر (Angels’ Share) عطری فوق العاده از برند فرانسوی بای کیلیان (By Kilian) است که در سال ۲۰۲۰ به بازار راه یافت. یک عطر زنانه و مردانه (عطری یونیسکس) از گروه بویایی دلپذیر شرقی وانیلی که عطار آن بنویست لاپزا می‌باشد. شروع کننده عطر آنجلز شر بوی مستی‌آور و ناب کنیاک است. در مرحله بعد روایح دانه تونکا، درخت بلوط و دارچین از نت میانی احساس می‌شود. رایحه شیرین و محبوب وانیل به همراه چوب صندل سفید و پرالین در نت پایه پس از مدتی جایگزین نت میانی می‌شوند. این عطر با رایحه ادویه زنانه و مردانه می‌باشد و ما امکان خرید دستریز آن را برای شما فراهم کرده‌ایم تا در صورت تمایل بتوانید در ابتدا حجم کمتری را تهیه و تست کنید و چنانچه بازخورد مثبت دریافت کردید و از تست رایحه‌اش رضایت داشتید، ادکلن اورجینال را خریداری کنید.

Angels’ Share
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه بزنید

۱۰. پارفومز د مارلی دلینا اکسکلوسیف (Parfums de Marly Delina Exclusif)

معرفی بهترین عطرهای ادویه ای را با محصولی از برند عطر Parfums de Marly شروع کردیم و با محصول دیگری از همین برند، این مقاله را به پایان می‌بریم که البته یک عطر شیرین زنانه است. دلینا اکسکلوسیف (Delina Exclusif) از خانواده بویایی رایحه‌های شرقی و از نوع ادوپرفیوم می‌باشد. کوئنتین بیش آفریدگار این ترکیب بی‌سابقه بود که در سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه شد. این عطر ادویه ای زنانه سرشار از نت‌های شرقی بوده و تجسم یک بانوی دلفریب و جذاب است. نت پایه آن را رایحه‌های فوق العاده خوشبوی کهربا، وانیل و روایح چوبی به وجود آورده‌اند.
رایحه‌های رز و روایح دودی درآمیخته با رایحه گرم و شرقی عود، قلب و نت میانی دلینا اکسکلوسیف را ساخته‌اند. اولین روایحی که از این عطر رویایی قابل استشمام است، ترنج، سرخالو و گلابی می‌باشد. توصیه می‌کنیم ویدئو معرفی جذاب عطر Delina Exclusif و جعبه گشایی و تست آن را از دست ندهید.

پیشنهاد خلیفه‌چی برای مطالعه: تفاوت انواع عطر و ادکلن از نظر غلظت

Parfums de Marly Delina Exclusif
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه بزنید

11. آمواژ اوپوس 7 (Amouage Opus Vll)

عطری از نوع ادوپرفیوم و عضو گروه بویایی معطر گیاهی، از فضایی گرم برخوردار است و عطری چوبی آکنده از ترکیبات سبز در کنار عود و چرم می‌باشد. عطر آمواج اوپوس 7 ، ترکیبی منحصربه‌فرد خلاقانه دارد. روایح تشکیل‌دهنده این عطر شامل مشک، کهربا، نعناع هندی، چوب صندل سفید، چرم، هل، صمغ گالبانیوم، جوز، فلفل صورتی، عود، صمغ کندر، گوستوس و شنبلیله هستند. آمواژ اوپوس 7، عطر گرم زنانه و مردانه که به دستان دو عطار هنرمند به نام‌های آلبرتو موریلاس و پیر نگرین ساخته شده و برند عمانی آمواژ آن را در سال 2013 به بازار عرضه کرد.

آمواژ اوپوس 7
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه بزنید

12. تام فورد نویر اکستریم پارفوم (Tom Ford Noir Extreme Parfum)

عطری از خانواده بویایی شرقی وانیلی که سرشار از ترکیبات کهربا درآمیخته با نت‌های ادویه‌ای و چوبی است. آغازگر عطر تام فورد نویر اکستریم پارفوم به عهده رایحه‌های نارنگی ماندارین، بهار نارنج، هل، زنجبیل و مرکبات در نت نخست می‌باشد و ساخت نت میانی و قلب آن را روایح رز، یاس، شکوفه پرتقال و کولفی بر عهده دارند. در نهایت در نت پایانی این عطر جذاب، رایحه‌های دانه تونکا، کهربا، وانیل، سدر، چرم، چوب گایاک و جیر قرار گفته‌اند. عطری مردانه با رایحه ادویه ای که در سال 2022 توسط برند آمریکایی، عطر تام فورد به دنیای عطرها معرفی شد.

تام فورد نویر اکستریم پارفوم
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه زیر بزنید

13. ایو سن لوران لانویت د لوم ادو تویلت (Yves Saint Laurent La Nuit de l’Homme EDT)

ادو تویلتی گرم طبع و عضو گروه بویایی چوبی ادویه‌ای است. عطر ایو سن لوران لانویت ادو تویلت، بسیار پرطرفداراست و احساس هیجان را در فرد به وجود می‌آورد. این عطر هیجان‌انگیز مردانه، نشاط به همراه قدرت را در ذهن به تصویر می‌کشد. با اولین اسپری از این عطر فرانسوی خاص، رایحه‌ هل از نت آغازین به مشام می‌رسد و دیری نمی‌پاید که روایح ترنج، اسطوخودوس و سدر از نت میانی، فضا را پر می‌کنند و جایگزین نت نخست می‌شوند. در نهایت، روایح خس خس و زیره در نت پایه، این عطر دلربا و جذاب را به پایان می‌برند. ایو سن لوران لانویت ادو تویلت، در سال 2009 توسط برند فرانسوی عطر ایو سن لوران روانه بازار شد. خالقان این عطر با بوی ادویه، هنرمندانی به نام‌های دومنیک روپیون، پیر وارنیه و آن فلیپو بودند.

ایو سن لوران لانویت د لوم ادو تویلت
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکه زیر کلیک کنید

سخن پایانی 

ادویه‌ها جایگاه مهمی در زندگی ما دارند و بسیاری از آنان به دلیل بوی خاطره انگیز خود، احساس دلنشین و جذابی را برای ما زنده می‌کنند. همچنین ترکیبات بی‌نظیر رایحه ادویه در عطر و ادکلن، طرفداران زیادی دارد. در این مقاله از مجله عطر خلیفه‌چی سعی کردیم به معرفی و بررسی ۱۰ مورد از بهترین عطرهای ادویه ای زنانه و مردانه بپردازیم. اگر سوالی در این زمینه دارید، در قسمت نظرات پایین صفحه مطرح کنید تا متخصصین ما پاسخگوی شما عزیزان باشند.

ضمن اینکه امکان خرید دکانت ادکلن های بالا که معرفی کردیم را برای شما همراهان عزیز فراهم کرده‌ایم تا بتوانید یک یا چند مورد از بهترین ادکلن ها با بوی ادویه را مورد تست و آزمایش قرار دهید و سپس برای خرید ادکلن با حجم بالاتر اقدام کنید. برای خرید دستریز هر کدام از این عطرها، کافی‌ست به صفحه محصول رفته و حجم مورد نظر خود را انتخاب کنید و به سادگی سفارش دهید تا اطرافیان خود را با یک رایحه دلنشین تحت تاثیر قرار دهید.

از شما سپاسگزاریم که تا پایان همراه ما بودید. برای آشنایی بیشتر با جدیدترین عطر و ادکلن‌ها و دریافت جدیدترین ویدئوهای معرفی و بررسی عطر، سایت و اینستاگرام خلیفه‌چی را دنبال کنید.

اشتراک‌گذاری در :

دیدگاهتان را بنویسید

13 عطر با رایحه ادویه ای فوق العاده خاص از بهترین برندها