چه ادکلنی برای افراد مبتلا به میگرن مناسب است؟

زمانی که بوی عطری را استشمام می­‌کنید، ذرات تشکیل‌دهنده عطر وارد بینی شما شده و به واسطه آن به سینوس‌­ها و مجراهای عصبی شما وارد می‌شوند. به همین خاطر اگر دچار میگرن یا حساسیت به بوی عطر باشید، ذرات عطر می‌­توانند روی کانال‌­های بویایی عصبی شما اثر گذاشته و آلرژی یا حملات میگرنی را شدیدتر کنند. با این حال، تمام مسائل گفته شده به این معنا نیست که افراد مبتلا به میگرن یا حساسیت نباید از عطرها استفاده کنند، بلکه صرفا استفاده از برخی روایح و عطرها برای این افراد توصیه نمی‌­شود.

عطرهای بسیاری وجود دارند که به دلیل ساختار مناسب، استفاده از آن­‌ها برای افراد مبتلا به میگرن مشکلی به وجود نمی‌­آورند. گرچه برای شناخت روایحی که به آن‌ها حساسیت دارید، ابتدا باید به دکتر متخصص مراجعه کنید. در این مطلب از خلیفه‌چی که به عنوان راهنمای خرید عطر برای افراد مبتلا به میگرن نوشته شده، قصد داریم به معرفی و بررسی انواع ادکلن بدون سردرد در دو گروه مردانه و زنانه بپردازیم.

تست کردن رایحه و حسی که عطر به شما می‌دهد بخش اصلی در انتخاب عطر می‌باشد. به دلیل قیمت بالای عطرهای اورجینال، خرید دکانت عطر با پرداخت هزینه بسیار کم‌تر می‌تواند پیشنهادی فوق‌العاده در اولین انتخاب شما باشد. دکانت یا دستریز عطر، همان عطر اورجینال در حجم کمتر است. شما با تست دکانت و اطمینان از بازخورد مثبت رایحه، می‌توانید حجم اصلی را خریداری کنید. تمام عطرهایی که در ادامه معرفی می‌شوند، دارای دکانت عطر می‌باشند.

سرفصل­‌های مقاله

  • عطرهای زنانه مناسب افراد مبتلا به میگرن
    • ورساچه برایت کریستال
    • ویکتوریا سکرت بامبشل
    • ورساچه دیلن بلو زنانه
    • لالیک لامور
    • ایو سن لوران مون پاریس
    • کلوین کلاین بیوتی
  • عطرهای مردانه مناسب افراد مبتلا به میگرن
    • ورساچه پور هوم
    • الور هوم اسپرت
    • دولچه گابانا لایت بلو
    • روژا الیسیوم
    • جورجیو آرمانی جیو ابسولو

چه رایحه­‌هایی برای افراد مبتلا به میگرن مناسب هستند؟

اولین نکته‌­ای که افراد مبتلا به میگرن باید به آن توجه ویژه داشته باشند، این است که توصیه می‌­شود از عطرهای اورجینال و اصل استفاده کنند؛ به این دلیل که عطرهای غیر اورجینال که از مواد بی­‌کیفیت استفاده می­‌کنند، می‌­توانند علائم بیماری آن‌­ها را تشدید کنند. عطر مناسب برای این افراد، عطرهایی هستند که فضای گلی یا میوه‌­ای ملایمی دارند و عطرهای دارای نت­‌های ادویه‌­ای تند و تیز و روایح چوبی سنگین و یا حتی نت­‌های دریایی و جلبکی، به هیچ عنوان برای این افراد توصیه نمی‌­شوند. به عنوان مثال، برای خانم­‌ها عموما عطرهای گلی و میوه‌­ای ملایم و برای آقایان عطرهای مرکباتی ملایم، مناسب می‌باشند.

در ادامه به معرفی عطرهای زنانه مناسب افراد مبتلا به میگرن می‌پردازیم.

۱. ورساچه برایت کریستال (Versace Bright Crystal)

عطر ورساچه برایت کریستال از گروه بویایی گلی میوه‌­ای می‌­باشد و دارای طبعی خنک و رایحه‌­ای لطیف و ملایم است. این عطر خوشبو با ترکیب انار، یوزو و آب در نت نخست، آغاز می‌­شود. قلب آن را رایحه­‌های گل صدتومانی، مگنولیا و نیلوفر آبی تشکیل می­‌دهند و روایح مشک، کهربا و چوب ماهون در نت پایه، این عطر زنانه جذاب را به پایان می‌­برند. ورساچه برایت کریستال در سال 2006 توسط برند ایتالیایی عطر ورساچه به بازار معرفی شد. این عطر آفریده عطاری به نام آلبرتو موریاس است.

ویدئو بررسی تخصصی و جعبه گشایی این عطر توسط تیم خلیفه‌چی را می‌توانید در صفحه محصولش مشاهده کنید تا بیشتر با ویژگی‌های آن آشنا شوید.

ورساچه برایت کریستال
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه زیر بزنید

۲. ویکتوریا سکرت بامبشل (Victoria’s Secret Bombshell)

ویکتوریا سکرت بامبشل، ادکلن بدون سردرد با غلظت ادو پرفیوم و عضو خانواده عطری گلی میوه‌­ای است. این محصول، طبعی خنک دارد و انتخابی شیک و جذاب برای بانوان می‌باشد. اسانس اولیه را روایح پرتقال، گریپ فروت، توت فرنگی، آناناس و میوه گل ساعت تشکیل می­‌دهند. رایحه­‌های گل­‌های یاس، گل برف، گل صدتومانی، ارکیده به همراه دانه‌های قرمز، قلب این عطر شیرین زنانه را به وجود می­‌آورند و بوی خوش مشک در کنار خزه درخت بلوط و روایح چوبی در نت پایه، این عطر ملایم و خوشبو را به پایان می‌­برد.
عطر ویکتوریا سکرت بامبشل توسط دستان هنرمند عطارانی به نام­‌های مارک کنیتکوسکی و آدریانا مدیانا طراحی و در سال ۲۰۱۰ از برند آمریکایی ویکتوریا سکرت، به بازار راه یافت.
پیشنهاد خلیفه‌چی برای مطالعه: بهترین عطرهای خنک و شیرین زنانه
ویکتوریا سکرت بامب شل
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر کلیک کنید

۳. ورساچه پور فم دیلن بلو (Versace Pour Femme Dylan Blue)

ورساچه پور فم دیلن بلو، یک عطر  مخصوص افراد مبتلا به میگرن و ادو پرفیومی از گروه بویایی گلی میوه‌­ای است. لطافت و قدرت، هردو از این عطر گرم احساس می‌­شوند. عطر ورساچه پورفم دیلن بلو رایحه­‌ای لوکس و جذاب دارد و تصویری از یک خانم جدی و شیک و باکلاس را در ذهن تداعی می­‌کند. با اولین اسپری، رایحه‌­ای به مشام می­‌رسد که ترکیبی از سیب، شبدر، انگور فرنگی سیاه، گیاه شیسو و گل فراموشم مکن در نت نخستین می­‌باشد. در نت میانی، رایحه گل رز، گل یاس، هلو، میوه گل رز و پتالیا، قابل استشمام هستند و در نهایت، مشک، نعناع هندی، روایح چوبی و بوته وحشی جاوی در نت پایه، آخرین روایحی هستند که از این عطر به مشام می­‌رسند.
کالیس بکر، خالق این عطر ورساچه زنانه است. این عطر شیک، در سال ۲۰۱۷ توسط برند ایتالیایی ورساچه به بازار معرفی شد.

یک ویدئو اختصاصی در مورد روایح و حس زیبای عطر توسط تیم خلیفه‌چی برای شما عزیزان تهیه شده است. برای مشاهده آن می‌توانید وارد صفحه محصول شوید.

Versace Pour Homme Dylan Blue
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه بزنید

۴. لالیک لامور (Lalique L’Amour)

عطر لالیک امور با گروه بویایی گلی چوبی مشکی، عطری با فضایی گلی و رایحه‌­ای هوس‌­انگیز و دارای ترکیبی اغواگر است. در این عطر خنک زنانه روایح ترنج، بهار نارنج و رز در نت نخستین هستند که حس طراوت را به شما هدیه می‌­کنند. نت میانی ترکیبی از یاس، گاردنیای یاسمنی و گل مریم به وجود می­‌آورند. در نت پایه و ماندگار این عطر، رایحه­‌های مشک، سدر و چوب صندل سفید قابل استشمام هستند. این عطر، آفریده عطاری به نام  ناتالی لارسن است که در سال ۲۰۱۳ توسط برند فرانسوی عطر لالیک معرفی شد و یک عطر مناسب برای افراد مبتلا به میگرن و سردرد می‌باشد.
لالیک لامور
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکه زیر کلیک کنید

۵. ایو سن لوران مون پاریس (Yves Saint Laurent Mon Paris) 

عطر ایو سن لوران مون پاریس ادو پرفیومی با طبع معتدل و یادآور حس آزادی و قدرت است. گروه بویایی این عطر، چایپر گلی بوده و دارای ترکیب میوه‌­ای و گلی مست­‌کننده می‌­باشد. این ترکیبات میوه و گل است که باعث شده مون پاریس بهترین عطر برای افراد مبتلا به میگرن به حساب آید. با اولین اسپری این عطر، ترکیب روایح میوه‌­ای ترنج، پرتقال، نارنگی، توت فرنگی، تمشک، گلابی و ترکیب کالون از نت نخست به مشام می­‌رسند. رایحه میانی را ترکیب رایحه‌­های یاس، شکوفه پرتقال، گل صدتومانی و گل تاتوره می­‌سازند و فضای گلی به این کار می‌­بخشند. پایان‌­بخش این عطر رایحه‌­های مشک، وانیل، نعناع هندی، خزه درخت بلوط، سدر و آمبروکسان در نت پایه و آخر می‌­باشند.
این عطر از برند ایو سن لوران
که در سال ۲۰۱۶ وارد بازار شد، توسط هنرمندانی به نام‌­های الیور کرسپ، هری فریمونت و دورا بگریچه آرناو طراحی شده است. ویدئو بررسی تخصصی و جعبه گشایی مون پاریس توسط تیم خلیفه‌چی را در صفحه محصولش مشاهده کنید.

پیشنهاد خلیفه‌چی برای مطالعه: عطرهای جذاب با رایحه گل یاس

ایو سن لوران مون پاریس
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر کلیک کنید

۶. عطر کلوین کلاین بیوتی (Calvin Klein Beauty)

کلوین کلاین بیوتی، یک ادو پرفیوم مناسب سردرد و عضو خانواده عطری رایحه‌­های گلی می‌­باشد. این عطر دارای طبعی گرم و ترکیبی ظریف و با لطافت است که وقار و زیبایی را برای فرد استفاده­‌کننده به ارمغان می‌­آورد. شروع این عطر با رایحه گل ختی در نت نخستین نت رقم می­‌خورد و با گل یاس در نت میانی ادامه می­‌یابد و در نهایت با رایحه سدر در نت پایه، خاتمه می­‌یابد. عطر کلوین کلاین بیوتی محصولی از برند آمریکایی عطر کلوین کلاین است که توسط خانم صوفیا لابه ساخته شده و در سال ۲۰۱۰ به بازار وارد شد.
برای نقد و بررسی این عطر مخصوص افراد مبتلا به میگرن، یک ویدئو اختصاصی تهیه کرده‌ایم. برای مشاهده آن وارد صفحه محصول شوید.
کلوین کلاین بیوتی
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه زیر بزنید

پس از بررسی ادکلن‌های زنانه، اکنون به عطرهای مردانه مناسب سردرد و میگرن می‌پردازیم.

۱. ورساچه پور هوم (Versace Pour Homme)

ادو تویلت ورساچه پور هوم عطری با طبع خنک و عضو گروه بویایی معطر فوژه می‌­باشد. این عطر نمایانگر مردی قدرتمند و مصمم است. روایح ترنج، لیمو ترش، بهار نارنج و رز آغازگر این عطر خنک مردانه در نت اولیه هستند. دیری نمی­‌پاید که رایحه­‌های سدر، شمعدانی، سنبل و سالویا اسکلاریا در نت میانی فضا را پر می‌­کنند. ترکیب دانه تونکا و روایح جذاب مشک و کهربا، نت پایه این عطر را می‌­سازند. آلبرتو موریلاس، سازنده عطر ورساچه پور هوم می­‌باشد. این عطر در سال ۲۰۰۸ توسط برند ایتالیایی ورساچه به بازار روانه گردید.
ورساچه پور هوم
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه زیر بزنید

۲. عطر شنل الور هوم اسپرت (Chanel Allure Homme Sport)

عطر شنل الور هوم اسپورت دارای غلظت ادو تویلت و عضو گروه بویایی چوبی ادویه‌­ای است. این عطر از نت­‌های شفاف لطیف تشکیل شده و به دلیل طبع خنک خود، برای فصل تابستان انتخاب خوبی است. شروع این عطر با روایح نارنگی ماندارین، آب دریا، پرتقال و آلدهید در اسانس اولی صورت می­‌گیرد و دیری نمی­‌پاید که این روایح جای خود را به رایحه­‌های بهار نارنج، سدر و فلفل در نت میانی می­‌دهند. نت پایه این عطر شنل را روایح دانه تونکا، مشک، کهربا، وانیل، خس خس و لامی به وجود آورده‌­اند. الور هوم اسپرت، با دستان هنرمندِ ژاک پولژ ساخته شد و برند فرانسوی شنل آن را در سال ۲۰۰۴ راهی بازار نمود.

پیشنهاد خلیفه‌چی برای مطالعه: عطرهای فوق‌العاده مردانه مناسب فصل تابستان

شنل الور هوم اسپرت
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه زیر بزنید

۳. دولچه گابانا لایت بلو مردانه (Dolce Gabbana Light Blue Pour Homme)

لایت بلو عطری از خانواده بویایی گلی میوه‌­ای و دارای طبعی خنک است. این عطر مردانه رایحه‌­ای جذاب و اغواگر و سرشار از نت­‌های هوس‌­انگیز و پر لطافت دارد. نت ابتدایی عطر با روایح ترنج، نارنگی ماندارین، گریپ فروت و سرو کوهی آغاز می­‌شود و با رایحه­‌های اقاقیای برزیلی، رزماری و فلفل در نت میانی ادامه پیدا می­‌کند. در نهایت، رایحه مشک با خزه درخت بلوط و روایح دودی درآمیخته و نت پایه عطر را تشکیل می‌دهند. عطر دولچه گابانا لایت بلو مردانه که در سال ۲۰۰۷ توسط برند ایتالیایی دولچه گابانا به بازار راه یافته، عطر مناسب افراد مبتلا به میگرن به حساب می‌آید.
دولچه گابانا لایت بلو مردانه
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه زیر بزنید

۴. عطر روژا داو الیسیوم پور هوم (Roja Dove Elysium Pour Homme)

روژا الیسیوم (ROJA DOVE – Elysium Pour Homme) با غلظت ادو پرفیوم و عضو خانواده عطری معطر فوژه است. این عطر شیرین مردانه دارای طبع خنک و سرشار از نت­‌های با طراوت و نوآورانه است و ترکیبی خلاقانه و کم­‌نظیر دارد. این عطر خاص با رایحه­‌های ترنج، لیمو ترش، گریپ فروت، آویشن، گیاه درمنه، صمغ گالبانیوم و لیمو ترش سبز در نت اولیه آغاز شده و با روایح سیب، رز، خس خس، سدر، یاس، گل برف، انگور فرنگی سیاه، فلفل صورتی، دانه سرو کوهی و گیاه ناگارموتا در نت میانی ادامه پیدا می­‌کند.
پایان بخش عطر روژا داو الیسیوم پور هوم، سرمست­‌کننده و شامل روایح لوبان، وانیل، چرم، لابدانیوم و عنبر در اسانس پایه می‌باشد. عطر
 الیسیوم پور هوم ساخته هنرمند خلاقی به نام روژا داو است که در سال ۲۰۱۷ پا به دنیای عطرها گذاشت.
برای آشنایی بیشتر با نت‌ها و حس زیبای این عطر، یک ویدئو بی‌نظیر آماده کرده‌ایم که شما می‌توانید آن را در صفحه محصولش مشاهده کنید.
عطر روژا داو الیسیوم پور هوم
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه زیر بزنید

۵. جورجیو آرمانی آکوا دی جیو ابسولو (Giorgio Armani Acqua Di Gio Absolu)

آکوا دی جیو ابسولو، عطری بسیار خوشبو و جذاب است که رایحه‌­ای عامه‌­پسند و درعین حال جدید و جسور دارد. غلظت آن ادو پرفیوم است و در گروه بویایی چوبی معطر جای می­‌گیرد. همچنین از طبعی معتدل برخوردار است. نت نخست این عطر تلخ مردانه را رایحه‌­های میوه‌­جات در برمی‌­گیرد. در نت میانی ترکیب رایحه آب دریا و روایح چوبی به مشام می‌­رسد و رایحه نعناع هندی در نت پایه، آخرین رایحه­‌ای است که از این عطر می­‌توان استشمام کرد. عطر جورجیو آرمانی آکوا دی جیو ابسولو از برند ایتالیایی جورجیو آرمانی، توسط آلبرتو موریلاس ساخته و در سال ۲۰۱۸ وارد بازار عطرها شد.
پیشنهاد خلیفه‌چی برای مطالعه: تفاوت ادکلن و ادو تویلت و ادو پرفیوم چیست
جورجیو آرمانی آکوا دی جیو ابسولو
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه زیر بزنید

سخن پایانی

انتخاب عطر مناسب برای افراد مبتلا به میگرن و سردرد شدید از اهمیت بسیاری برخوردار است. به این دلیل که این افراد نمی­‌توانند از هر عطری، به خصوص عطرهایی با روایح تند و تیز استفاده کنند. به همین دلیل ما در این مقاله به معرفی عطرهایی پرداختیم که موجب تشدید میگرن نمی‌­شوند و روایح ملایمی دارند. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.
اگر سوالی در این زمینه دارید، در قسمت نظرات پایین صفحه مطرح کنید تا پاسخگوی پرسش شما عزیزان باشیم.

اشتراک‌گذاری در :

دسته‌بندی‌ها

مطالب پربازدید

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین عطر مخصوص افراد مبتلا به میگرن و سردرد | ۱۱ عطر برتر