عطر کرید وایکینگ

بهترین ادکلن های تلخ مردانه | معرفی 11 عطر

مطمئنم که می‌دانید تشخیص بهترین عطر تلخ مردانه که از همه نظر مناسب شما باشد، چه فرایند مهم و قابل توجهی دارد. عطری که شما می‌زنید، در وهله اول باید باعث راحتی شما شود. شما باید با عطر خود احساس نزدیکی و انس داشته باشید و در وهله دوم، اطرافیان شما نیز باید بتوانند طوری با عطر شما انس بگیرند که وقتی در هر مکانی رایحه آن به مشامشان رسید، بتوانند شما را تشخیص دهند. به بیان ساده‌تر، آن عطری که در نهایت انتخاب می‌کنید باید از همه نظر، به شما بیاید! از این جهت لازم است که قبل از اقدام به خرید عطر، اطلاعاتی را درباره انواع عطر و ادکلن‌ها کسب کنید تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید. در این مقاله از خلیفه چی قصد داریم ۸تا از معروف ترین و بهترین ادکلن های تلخ مردانه را به شما معرفی کنیم، تا شاید راهنمایی باشد برای کمک به خرید بهتر شما.

در مقاله راهنمای خرید عطر مردانه سه معیار مهم برای انتخاب و خرید عطر و ادکلن برای آقایان را بررسی کردیم. علاوه بر اطلاعات موجود در آن مقاله، به‌طور اختصاصی درباره عطرهای مردانه تلخ باید بگوییم رایحه تلخ از ترکیب چندین رایحه با یکدیگر به دست می‌آید. اما چیزی که مسلم است، این است که به‌طور معمول این رایحه، ترکیبی از روایح چوبی و همچنین روایح شرقی را در خود دارد. در ساخت عطرهای مردانه با روایح چوبی غالب، معمولا از نت‌های چوبی خشک مثل تنباکو، چوب سدر و ریشه درختان استفاده می‌شود. همچنین خوشبوترین عطرهای تلخ مردانه با روایح شرقی غالب، دارای نت‌های قهوه، دارچین، میخک، نعنا و … هستند.

در ادامه به معرفی و بررسی معروف ترین ادکلن های مردانه تلخ می‌پردازیم. به این نکته مهم توجه داشته باشید که اگر مایل به تست کردن یک یا چند مورد از این عطرها هستید، بهتر است ابتدا دکانت آن‌ها را تهیه و برای مدتی استفاده کنید. دکانت یا دستریز عطر، همان عطر اورجینال در حجم کمتر (معمولا بین ۲ تا ۱۰ میل) است. پس از خرید دکانت عطر و اطمینان از بازخورد خوب آن، می‌توانید با خیال راحت‌تری شیشه اصلی عطر را خریداری کنید. تمام عطرهایی که در ادامه معرفی می‌شوند دارای دکانت می‌باشند که برای اطلاع از حجم و قیمت آن‌ها، کافی است به صفحه محصول مراجعه کنید.

فهرست مقاله :

  • لالیک انکر نویر اسپرت
  • تام فورد امبر لدر
  • لالیک انکر نویر
  • دیور ساواج الیکسیر
  • شنل بلو د شنل ادوپرفیوم
  • کازاموراتی زرجف فیرو
  • کرید وایکینگ
  • لالیک امبر نویر
  • تام فورد فبیولس
  • مارلی لیتون اکسکلوسیف
  • اورتو پاریسی ترونی

۱. لالیک انکر نویر اسپرت (Lalique Encre Noire Sport)

عطر انکر نویر اسپرت و یا لالیک مشکی اسپرت عطری با طبع خنک است که در سال ۲۰۱۳ توسط برند عطر فرانسوی محبوب لالیک وارد بازار شد. انکر نویر اسپرت با گروه بویایی شرقی – گلی، رایحه‌ای بسیار لوکس اما سنگین دارد و همین امر، به علاوه نت‌های شرقی استفاده شده در آن، آن را به یکی از معروف ترین عطرهای تلخ مردانه تبدیل کرده که طرفداران زیادی دارد. ادوتویلت انکر نویر اسپرت، در نت‌های خود تا حد زیادی از لالیک انکر نویر پیروی کرده، اما با افزوده شدن نت‌های مرکباتی به آن، حال و هوای اسپرت لازم را به خود گرفته است. نت‌های اولیه این عطر شامل ترنج، گریپ فروت و جوز بوده و نت‌های میانی و پایه آن را اسطوخودوس، سرو، آب، مشک، خس خس و چوب کشمیر تشکیل می‌دهند.

لالیک انکر نویر اسپرت
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه بزنید

۲. تام فورد امبر لدر (Tom Ford Ombre Leather)

عطر امبر لدر (Ombre Leather) از برند آمریکایی تام فورد، عطری گرم در گروه بویایی چرمی است که نخست در سال ۲۰۱۸ با نت‌های غالب چرم، ادویه‌جات معطر و روایح گلی برای استفاده آقایان وارد بازار شد. این عطر چرمی مردانه برای برخی افراد بسیار غلیظ و سنگین می‌نمود، به همین دلیل نسخه جدیدی از آن در سال ۲۰۲۱ با تغییراتی جزئی و حفظ ماهیت اصلی عطر، به بازار عرضه شد. در نسخه جدید تام فورد امبر لدر، با اضافه شدن روایح گلی بیشتر به ترکیبات رایحه آن، رایحه چرم مشکی با رایحه برگ بنفشه و چوب صندل در هم آمیخته و با اضافه شدن رگه‌هایی از تنباکوی سبز، فضایی تلخ اما دل‌انگیزتر را برای شما به همراه می‌آورد. ویدئو اختصاصی خلیفه‌چی از بررسی و جعبه گشایی این عطر را می‌توانید در صفحه محصولش مشاهده کنید تا بیشتر با این عطر پرطرفدار مردانه تلخ آشنا شوید.

تام فورد امبر لدر
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه زیر بزنید

۳. لالیک انکر نویر (Lalique Encre Noire)

این عطر -که به لالیک مشکی معروف است- یک عطر گرم مردانه در گروه بویایی چوبی معطر بوده که در سال ۲۰۰۶ توسط برند محبوب لالیک وارد بازار شد. همان‌طور که از گروه بویایی آن پیدا است، لالیک Encre Noire فضای چوبی بسیار غالبی داشته و استفاده از آن، شما را به عمق سرسبزی طبیعت می‌برد. در نت‌های اولیه رایحه گیاه و تنه درخت سرو به خوبی احساس می‌شود و پس از آن، با روی کار آمدن نت‌های میانی -شامل رایحه‌ خس‌ خس و شراب بوربن- روایح چوبی دیگر نیز به عرصه میدان می‌آیند. در نهایت، گرمای این عطر از رایحه پرحرارت چوب کشمیر و مشک‌های مختلف به وجود آمده و به احساس ارتباط با طبیعت دامن می‌زند.

پیشنهاد خلیفه‌چی برای مطالعه: معرفی ۹ عطر مخصوص استایل رسمی

لالیک انکر نویر
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه پایین بزنید

۴. دیور ساواج الیکسیر (Dior Sauvage Elixir)

دیور ساواج الیکسیر که یکی از جدیدترین عطرهای برند دیور است، در سال ۲۰۲۱ با گروه بویایی آروماتیک وارد بازار شد. عطر ساواج الکسیر عطری بسیار استثنائی بوده که غلظت آن در میان سایر عطرهای تولیدی برند دیور، کم نظیر است. غلظت بسیار بالای این عطر، از رایحه‌های خوش اسطوخودوس، چوب صندل سفید و ادویه‌جات معطر که در این عطر استفاده شده، ماندگاری بسیار بالایی ساخته است. به طوری که به ماندگاری آن می‌توان نمره ۹ را اختصاص داد! الیکسیر یکی از معروف ترین عطرهای تلخ مردانه محسوب می‌شود که برای آشنایی بیشتر با آن، پیشنهاد می‌کنیم ویدئو بررسی تخصصی و جعبه گشایی توسط خلیفه‌چی را در صفحه محصولش مشاهده بفرمایید.

دیور ساواج الیکسیر
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه بزنید​​​

۵. شنل بلو د شنل ادوپرفیوم (Chanel Bleu de Chanel EDP)

ادوپرفیوم بلو د شنل در سال ۲۰۱۴ در گروه بویایی چوبی معطر توسط برند شنل روانه بازار شد. این عطر تلخ مردانه، طبعی گرم داشته و رایحه آروماتیک چوبی آن بسیار دل‌انگیز است. رایحه این عطر ترکیبی است از فضای کهربائی شرقی، رایحه مرکباتی لیموترش و گریپ فروت، روایح ادویه‌ای مثل نعناع، فلفل صورتی، زنجبیل و روایح دودی و نت‌های چوبی مثل خس خس، سدر، چوب صندل سفید، یاس، جوز و…

پیشنهاد خلیفه‌چی برای مطالعه: بررسی ۱۰ عطر با رایحه ادویه ای مردانه و زنانه

بلو د شنل ادو پرفیوم
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر کلیک کنید

۶. کازاموراتی زرجف فیرو (Casamorati Xerjoff Fiero)

عطر کازاموراتی فیرو محصول سال ۲۰۱۰ برند ایتالیایی زرجف است. این عطر خنک مردانه در گروه بویایی معطر ادویه‌ای قرار می‌گیرد و فضایی سنتی و سبک داشته و ساختار آن را روایح ادویه‌ای و نت‌های مرکباتی غالب تشکیل می‌دهد. این عطر تلخ مردانه با پخش بوی بالا، به هیچ عنوان سنگین نیست. احساس رهایی در روایح ترنج، لیموترش، پرتقال خونی، علف لیمو و بهار نارنج در آن غالب است و تلخی ادویه‌ای نعناع، آویشن، ترخون، دانه تونکا، نعناع هندی، خس خس، چوب صندل سفید و جوز، آن را به یکی از بهترین عطرهای تلخ مردانه بسیار خوشبو تبدیل کرده است. ویدئو معرفی و بررسی تخصصی کازاموراتی فیرو را برای شما عزیزان تهیه کرده‌ایم که در صفحه محصولش منتظر نگاه شماست.

Casamorati Xerjoff Fiero
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه بالا بزنید

۷. کرید وایکینگ (Creed Viking)

عطر وایکینگ محصول سال ۲۰۱۶ از برند فرانسوی کرید است که با طبع خنک و رایحه چوبی معطر، وارد بازار شده. همان‌طور که از اسم آن پیدا است، کرید وایکینگ، عطری آتشین است که با هدف به تصویر کشیدن روح شجاع و بی‌باک مردانه ساخته شده و برای این کار، از کشتی‌های دوران وایکینگ‌ها و هنر قرن نهم میلادی الهام گرفته است. این عطر تلخ مردانه در نت‌های اولیه خود روایح ترنج، لیموترش و فلفل صورتی را دارد و در نت‌های پایه دارای رز، نعناع هندی، اسطوخودوس، خس خس و چوب صندل سفید می‌باشد. اگر مایل به آشنایی بیشتر با کرید وایکینگ هستید، ویدئو بررسی تخصصی‌ آن در صفحه محصولش قابل مشاهده است.

کرید وایکینگ
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه بالا بزنید

۸. لالیک امبر نویر (Lalique Ombre Noire)

آخرین گزینه از لیست خوشبوترین ادکلن های تلخ مردانه نیز از برند لالیک است. عطر لالیک امبر نویر دارای طبعی گرم می‌باشد و در سال ۲۰۱۷ با گروه بویایی شرقی ادویه‌ای روانه بازار شد. نت‌های اولیه این عطر شامل روایح ترنج، نعناع و برگ انجیر است و در نت‌های میانی دارای روایح دارچین، تنباکو و پاپیروس می‌باشد. همین امر این عطر را تبدیل به عطری کرده که علاوه بر این‌که نمایانگر شکوه مشرق زمین است، نشانه‌هایی از زیبایی‌های مغرب زمین را نیز دارد و این امر، در نت‌های پایانی امبر نویر (شامل دانه تونکا، سدر، صمغ درختچه مر و صمغ کندر) بیشتر نمایان می‌شود.

پیشنهاد خلیفه‌چی برای مطالعه: لیست ۱۰تایی پرطرفدارترین عطرهای مردانه دنیا

لالیک امبر نویر
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه بزنید

9. پارفومز د مارلی لیتون اکسکلوسیف (Parfums de Marly Layton Exclusif)

عطر مارلی لیتون اکسکلوسیف علاوه بر رایحه جذابش یک عطرساز خوش‌نام ایرانی به نام حمید مراتی کاشانی دارد. و در سال 2016 با گروه بویایی شرقی آروماتیک و در حجم 125 میل به بازار معرفی شد. این عطر یونیسکس معرفی شده است اما بیشتر با استایل آقایان هم‌خوانی دارد و مناسب آقایان خوش‌تیپ و خوش استایل است. اگر شما شخصیتی کمال‌گرا دارید و طرف‌دار رایحه‌های خاص و شیک هستید. بی‌شک از انتخاب و پوشیدن این عطر لذت می‌برید.

مهم‌ترین نت‌های عطر Parfums de Marly Layton Exclusif شامل شکوفه ترنج، آب و پرتقال ماندارین است. در نت‌های میانی از گاردنیای یاسمنی، گل رز، گل سوسن، گل شمعدانی و ماسک استفاده شده است. همچنین نت‌های پایانی عطر مارلی را چوب صندل سفید، چوب گایاک، خزه درخت بلوط، عود لائوس، فلفل صورتی، قهوه، کهربا، نعناع هندی (پچولی) و وانیل تشکیل می‌دهند.

مارلی لیتون اکسکلوسیف
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه زیر بزنید

10. تام فورد فاکینگ فبیولس (Tom Ford Fucking Fabulous)

از توضیحاتی که برند تام فورد برای این عطر گذاشته کاملا مشخص است که خیلی حرف برای گفتن دارد. عطر Tom Ford Fucking Fabulous در سال 2017 با گروه بویایی چرمی به بازار معرفی شد. یک عطر یونیسکس با غلظت ادوپرفیوم،

نت‌های مهم ادکلن تام فورد اماراتی اسطوخودوس، مریم گلی، وانیل، زنبق، بادام تلخ، دانه تونکا و چرم است. وقتی این عطر گرم مردانه و زنانه را اسپری می‌کنید. در نت‌های اولیه یک فضای متفاوت، جدی، تلخ، تند و فضای چرمی و تلخی بادام را حس خواهید کرد. جالبه بدانید مریم گلی و لوندر فضای فرشی را ایجاد نخواهند کرد بله با هدف بالابردن حس نت زنبق و چرمی است. در نت‌های میانی یک مقدار حس رایحه چرمی بیشتر شده و تلخی بادام را عمیق‌تر به همراه یک فضای زنبق داریم که باز اومده تا حسی تلخی را تشدید کند. در نت‌های پایه فضا کاملا چرمی، تلخ، و جدی شده و در کنار دانه تونکا پرحرارت نیز گشته است.

یک ویدئو اختصاصی برای شاهکار تام فورد، شما می‌توانید ویدئو معرفی آن را در صفحه محصول مشاهده کنید.

عطر تام فورد فاکینگ فبیولس
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه زیر بزنید

11. اورتو پاریسی ترونی (Orto Parisi Terroni)

عطر اورتو پاریسی ترونی از برند اورتو پاریسی، عطری یونیسکس بوده که برای استفاده هم آقایان و هم بانوان تهیه شده و رایحه‌ای گرم، بسیار مطبوع و دلپذیر دارد. این عطر شرقی چوبی، از نت‌های کهربا، بنزوئین، توس، سدر، تمشک، نعناع هندی، تونکا، وانیل، وتیور و چوب گایاک ساخته شده و با ترکیب شگفت‌انگیز و متفاوت خود، رایحه‌ای گرم و تلخ و تا حدی تند را به مشام شما می‌رساند.

اورتو پاریسی ترونی
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر کلیک کنید

سخن پایانی

شکوه و ابهت رایحه تلخ عطرها، فضایی مثال زدنی است که هر فردی باید آن را امتحان کند. عطرهای تلخ عزت نفس شما را بالا می‌برند و اعتماد اطرافیان به شما را نیز افزایش می‌دهند. در این مقاله از مجله عطر خلیفه‌چی ۸تا از معروف ترین عطرهای تلخ مردانه را معرفی و بررسی کردیم. امیدواریم این مقاله راهنمای خوبی برای شما، در زمینه خرید عطر تلخ مردانه باشد.

اشتراک‌گذاری در :

دسته‌بندی‌ها

مطالب پربازدید

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین عطر تلخ مردانه | 11تا خوشبوترین ادکلن های تلخ مردانه