ادکلن تلخ و سرد مردانه

معرفی ۹ ادکلن مردانه تلخ و سرد پرطرفدار

استفاده‌ روزانه از یک عطر خوب که با سلیقه و ویژگی‌­های شخصیتی شما هماهنگی کامل داشته باشد، علاوه بر اینکه می‌تواند در تمام ساعات روز حس خوشایندی در خودتان ایجاد نماید، جلوه­‌ای از حسن سلیقه و انتخاب هوشمندانه­ شما در مقابل اطرافیانتان نیز محسوب می‌شود. اگر در اکثر مواقع از عطر مورد علاقه‌ خود استفاده کنید، آن عطر حتی می‌تواند به نوعی به امضای خاص شما تبدیل شود که افراد همواره شما را با آن عطر به­‌خصوص به خاطر بیاورند.
ادکلن‌ها از نظر رایحه در دسته‌­بندی­‌های مختلفی قرار می‌گیرند که از میان آن‌ها، دسته عطر تلخ و خنک مردانه بیشتر با سلیقه­ آقایان سخت­‌پسندی که می‌خواهند همواره شیک به نظر بیایند و حس شادابی و سرزندگی را در خود و سایرین بیدار کنند، جور درمی‌­آید. از همین جهت در این مقاله از خلیفه‌چی به معرفی چند نمونه از بهترین ادکلن‌های تلخ و خنک مردانه می‌پردازیم.

در صورتی که خرید ادکلن خنک و تلخ مردانه ارزان هدف اولیه شما در انتخاب عطر است خرید دکانت عطر یک پیشنهاد فوق‌العاده است چرا که با صرف هزینه کم می‌توانید انواع عطرها را تست کنید تا انتخاب ایده‌آل خود را داشته باشید.

در اینجا می‌توانید ویدئو معرفی بهترین عطرهای خنک و تلخ مردانه را مشاهده کنید و سپس ادامه مقاله را مطالعه کنید تا با هر یک از این عطرها بیشتر آشنا شوید.

فهرست مقاله :

  • لالیک انکر نویر اسپرت

  • دولچه گابانا لایت بلو اینتنس مردانه

  • کرید رویال میفر

  • دیور ساواج ادو پرفیوم

  • بلو د شنل ادو تویلت

  • ایو سن لوران وای ادو پرفیوم

  • آمواژ رفلکشن مردانه

  • مارلی گرینلی

  • اورتو پاریسی مگاماره

۱. لالیک انکر نویر اسپرت (Lalique Encre Noire Sport)

این عطر از محصولات برند عطر لالیک است که با عنوان لالیک مشکی اسپرت نیز شناخته می‌شود. این عطر تلخ مردانه از گروه بویایی چوبی آبزی، با نت‌­های اولیه‌ ترنج، جوز و گریپ فرویت؛ نت­‌های میانی آب، اسطوخودوس و سرو؛ و همچنین نت‌­های پایانی چوب کشمیر، خس خس (علف وتیور) و مشک، یکی از پرطرفدارترین عطرهای تلخ و خنک مردانه است.

رایحه­ دل‌­انگیز این ادو تویلت یکی از بهترین گزینه‌­ها برای استفاده در روزهای گرم و آفتابی بهار و تابستان است، چرا که باعث ایجاد حس نشاط و هیجان می‌گردد و به خصوص برای آقایان ورزشکار بسیار مناسب است. آقایان می‌توانند با استفاده از عطر لالیک مشکی اسپرت در موقعیت­‌های مختلف آکادمیک، روزانه و کژوال یا حتی قرارهای عاشقانه، علاوه بر اینکه وجه‌ای شیک و تمیز برای خود بیافرینند، حس خوب بوییدن ادکلن های تلخ و خنک مردانه خود را با اطرافیان به اشتراک بگذارند.

لالیک انکر نویر اسپرت
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه بزنید

۲. دولچه گابانا لایت بلو اینتنس مردانه (D&G Light Blue Intense Pour Homme)

 عطر لایت بلو اینتنس مردانه از برند Dolce & Gabbana یکی از بهترین ادکلن های خنک و شیرین مردانه ایتالیایی است. این عطر از گروه بویایی چوبی آبزی است که با نت­‌های اولیه­ پرتقال ماندارین و گریپ فروت؛ نت­‌های میانی آب دریا و دانه­ سرو کوهی در کنار نت پایانی مشک، حس حضور در خنکای ساحل دریا را ضمن لذت بردن از یک نوشیدنی خنک برای شما تداعی می­‌کند. به همین دلیل این ادکلن مردانه خنک انتخابی بسیار مناسب برای استفاده در قرارهای عاشقانه و موقعیت­‌های آکادمیک، روزانه و کژوال در روزهای گرم سال است. البته ویدئو بررسی تخصصی لایت بلو اینتنس همراه با جعبه گشایی توسط تیم خلیفه‌چی تهیه شده که می‌توانید در صفحه محصول مشاهده بفرمایید تا بیشتر با این عطر جذاب آشنا شوید.

لایت بلو اینتنس مردانه
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه زیر بزنید

۳. کرید رویال میفر (Creed Royal Mayfair)

عطر Royal Mayfair از محصولات برند معروف کرید است که اولین بار در سال ۲۰۱۵ از کشور فرانسه به جهان راه یافت. رایحه­ این عطر فرانسوی مردانه که از گروه بویایی گلی میوه­‌ای خوراکی است، جزو عطر تلخ و سرد مردانه محسوب می‌شود. نت­‌های اولیه­ رویال میفر شامل رایحه‌ درخت کاج، زنجبیل و لیمو ترش سبز و نت­ میانی آن نیز دربردارنده‌ عطر گل رز است. در نهایت هم رایحه­ اوکالیپتوس، پرتقال و چوب سدر به‌عنوان نت­‌های پایانی ظاهر می‌­گردند.

از در کنار هم قرار گرفتن عصاره‌ این مواد در کرید رویال میفر، در نهایت عطری یونیسکس به وجود آمده است که هم آقایان و هم خانم­‌ها می‌توانند در موقعیت­‌های آکادمیک، روزانه و کژوال، جلسات اداری و همچنین قرارهای دوستانه یا عاشقانه از آن بهره گیرند. وقتی از این عطر خنک و تلخ مردانه روی لباس­‌ها و بدن خود استفاده می‌کنید، استشمام رایحه­ خوش آن از سوی اطرافیان شما باعث خواهد شد تا تصویر یک شخصیت موقر از شما در ذهنشان شکل گیرد. همچنین باعث می‌شود تا حس شادابی و نشاط برای شما و آن‌ها پدید آید. به همین علت رویال میفر برای استفاده در تمامی روزهای سال مناسب خواهد بود.

کرید رویال میفر
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه زیر بزنید

۴. دیور ساواج ادو پرفیوم (Dior Sauvage EDP)

نسخه ادو پرفیوم دیور ساواج رایحه‌­ای تلخ، شیرین و معتدل دارد (در مقاله تفاوت ادوپرفیوم و ادوتویلت می‌توانید با این اصطلاحات و انواع غلظت عطر آشنا شوید). نت اولیه­ این عطر فرانسوی شامل ترنج و نت­میانی شامل رایحه­ اسطوخودوس، بادیان ختایی، جوز و فلفل سیچوان همراه با رایحه­  آمبروکسان و وانیل به‌عنوان نت­‌های پایانی در دیور ساواج ادو پرفیوم، عطری از گروه بویایی شرقی فوژه ساخته است.

این عطر خنک و تلخ مردانه که مخصوص آقایان با سلیقه ساخته شده، برای موقعیت­‌های مختلف آکادمیک، روزانه و کژوال، جلسات اداری، مهمانی­‌های رسمی، قرارهای عاشقانه و دوستانه مناسب است و آقایان می­‌توانند در تمامی روزهای سال از آن استفاده نمایند. البته قبلا ویدئو بررسی تخصصی دیور ساواج ادو پرفیوم را تهیه کرده‌ایم که توصیه می‌کنیم در صفحه محصولش مشاهده کنید.

دیور ساواج ادو پرفیوم
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه بزنید​​

۵. بلو د شنل ادو تویلت (Bleu De Chanel EDT)

عطر بلو شنل نسخه ادو تویلت از برند بسیار معتبر و محبوب عطر و ادکلن شنل، یکی از بهترین عطرهای مردانه دنیا ست که حتی سخت­‌ پسندترین افراد هم بوی دلنشین آن را دوست خواهند داشت. این ادکلن تلخ مردانه با ماندگاری بالا از گروه بویایی چوبی آروماتیک در موقعیت‌­های آکادمیک، جلسات اداری و قرارهای عاشقانه بهترین انتخاب است.

ادو تویلت بلو شنل که یک عطر کاملاً لاکچری به حساب می­‌آید، با نت­‌های اولیه­ نعناع هندی (پچولی)، جوز هندی، چوب صندل و گل لادن آغاز می­‌شود. پس از مدتی روایح خس خس (علف وتیور)، گریپ فروت و نعناع به‌عنوان نت­‌های میانی آن ظاهر می‌گردد و در نهایت عطر دانه­ تونکا، سدر و فلفل صورتی به‌عنوان نت­‌های پایانی از آن برجای می‌­ماند. بلو شنل یک عطر چهار فصل مردانه است و در تمام روزهای بهار، تابستان، پاییز و زمستان به آقایانی که می­‌خواهند همواره خوشبو و شیک به نظر برسند و حس فرح و انبساط خاطر را به خود و اطرافیانشان هدیه بدهند، توصیه می‌­شود. برای آشنایی بیشتر با جذابیت‌های این عطر فرانسوی محبوب، ویدئو معرفی آن را مشاهده کنید.

ادو تویلت بلو د شنل
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه زیر بزنید

۶. ایو سن لوران وای ادو پرفیوم (Yves Saint Laurent Y EDP)

ایو سن لوران وای ادو پرفیوم عطری فرانسوی و مخصوص آقایان با رایحه‌ معتدل است. این عطر از گروه بویایی آروماتیک فوژه بوده و پس از افشاندن آن روایح ترنج، زنجبیل و سیب در قالب نت­‌های اولیه­ ظاهر می­‌شوند. نت­‎‌های میانی شامل دانه­ سرو کوهی، سالویا اسکلاریا (مریم گلی مرموک) و گل شمعدانی است. در آخر نیز روایح خس خس (علف وتیور)، دانه­ تونکا، سدر، صمغ کندر و عنبر به‌عنوان نت‌­های پایانی وای ادو پرفیوم باقی می‌­ماند.

بهترین زمان استفاده از این عطر تلخ و خنک مردانه در موقعیت‌های روزانه و کژوال، قرارهای دوستانه و قرارهای عاشقانه می‌باشد. گفتنی است ایو سن لوران Y ادو پرفیوم با شرایط فصل­‌های بهار، تابستان و پاییز سازگاری بیشتری دارد و به همین علت بیشتر استفاده از آن در این فصل­‌ها پیشنهاد می­‌شود. همچنین با استایل کژوال و همچنین با استایل­ نیمه‌­رسمی و در محیط‌­های اداری هماهنگی بسیار خوبی دارد. ویدئو بررسی تخصصی و جعبه گشایی این عطر در صفحه محصولش قابل مشاهده است.

ایو سن لوران وای ادو پارفوم
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه بزنید

۷. آمواژ رفلکشن مردانه (Amouage Reflection For Men)

عطر مردانه‌ Amouage Reflection اولین بار در سال ۲۰۰۷ در کشور عمان ساخته و به بازارهای جهانی عرضه شد. این ادکلن خنک و تلخ مردانه که در گروه بویایی چوبی گلی مُشکی قرار می‌گیرد، دارای رایحه­ معتدل است و به همین دلیل بیشتر در فصول بهار، پاییز و زمستان از آن استفاده می‌شود. نت­‌های اولیه­ آمواژ (آمواج) رفلکشن شامل رایحه­ رزماری، فلفل قرمز شیرین و گل رز است که بعد از مدتی جای خود را به نت­‌های میانی بهار نارنج، ریشه­ زنبق و گل یاس می‌دهد. در پایان هم رایحه چوب سدر، چوب صندل سفید، خس خس (علف وتیور) و نعناع هندی از آن روی تن و لباس شما باقی می­‌ماند تا آرامش و اعتدال را برایتان زنده نگه‌دارد.

پیشنهاد خلیفه‌چی برای مطالعه: معرفی بهترین عطرها با رایحه گل یاس

آمواژ رفلکشن مردانه
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه زیر بزنید

۸. مارلی گرینلی (Marly Greenley)

 بهترین عطر تلخ و خنک مردانه با غلظت ادو پرفیوم گرینلی از برند فرانسوی مارلی (Parfums de Marly) هم برای خانم­‌ها و هم برای آقایان مناسب است. برند مارلی یکی از برندهای معروف ادکلن مردانه محسوب می‌شود. مارلی گرینلی از گروه بویایی مرکباتی آروماتیک است که از سال ۲۰۲۰ به بازار آمده. رایحه‌ خوش این عطر احساسی از خنکی و سرحال بودن را به افراد القا می‌­نماید. این عطر یونیسکس را می‌توان در موقعیت‌­های آکادمیک، روزانه و کژوال، جلسات اداری، مهمانی‌­های رسمی و قرارهای دوستانه مورد استفاده قرار داد.

نت­‌های اولیه­ مارلی گرینلی شامل عطر پرتقال ماندارین، ترنج و سیب است که فضایی چوبی با رگه­‌هایی از رایحه‌ دود را برای شما تداعی می­‌کند. نت­‌های میانی دربردارنده‌ رایحه­ برگ درخت نارنج، پوماروز، چوب سدر، کشمران و گل بنفشه است که در فاز پایانی به نت­‌های خزه‌ درخت بلوط، عنبر و مشک ختم می­‌شود. شما می‌توانید در فصل‌­های بهار، تابستان و پاییز این عطر را مورد استفاده قرار دهید. اگر به ادکلن‌های لوکس علاقه دارید، ویدئو معرفی عطر مارلی گرینلی را از دست ندهید.

Parfums de Marly Greenley
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه بالا بزنید

۹. اورتو پاریسی مگاماره (Orto Parisi Megamare)

آخرین گزینه از لیست بهترین ادکلن‌های خنک و تلخ مردانه، عطر مگاماره از برند ایتالیایی اورتو پاریسی است. مگاماره یک عطر یونیسکس و مناسب برای آقایان و خانم‌­هاست که رایحه‌­ای معتدل دارد و در گروه بویایی آروماتیک آبزی قرار می­‌گیرد؛ به همین دلیل تداعی­‌کننده‌ استشمام بوی دریاست که موجب می‌­شود احساسات افرادی که آن را می‌­بویند درگیر شود و حال و هوایی عاشقانه همراه با احساس شادی و سرحالی در آن­‌ها بیدار شود.

نت‌­های اولیه­ اورتو پاریسی مگاماره، آب­، آب دریا، پرتقال و فلفل را دربرمی­‌گیرد و نت­‌های میانی آن از رایحه‌ اسطوخودوس، ترکیبات سبز، جلبک دریایی، چای و نمک تشکیل شده است. همچنین نت­‌های پایانی شامل عطر چوب صندل سفید، خزه­ درخت بلوط، عنبر و مشک است. از ترکیب روایحی که نام برده شد، عطری مناسب استفاده در موقعیت­‌های آکادمیک، روزانه و کژوال و قرارهای دوستانه پدید آمده است که برای تمامی روزهای سال کاربرد دارد.

اورتو پاریسی مگاماره ماندگاری بسیار خوبی دارد و حتی می‌توان گفت که یکی ماندگارترین عطرهای دنیاست. پیشنهاد می‌کنیم ویدئو بررسی و جعبه گشایی این عطر جذاب را مشاهده کنید.

اورتو پاریسی مگاماره
جهت خرید و مشاهده قیمت این عطر روی دکمه بزنید

سخن پایانی

تمامی عطرهایی که در اینجا معرفی نمودیم در فروشگاه اینترنتی خلیفه‌چی به‌صورت حجم اصلی یا دکانت، موجود و قابل خریداری است. امیدواریم که با این مطلب در انتخاب عطر مناسب به شما کمک کرده باشیم. اگر تجربه استفاده از عطرهای تلخ و خنک مردانه را دارید، در قسمت نظرات پایین صفحه مطرح کنید. از شما سپاسگزاریم که تا انتها همراه ما بودید.

اشتراک‌گذاری در :

دسته‌بندی‌ها

مطالب پربازدید

3 پاسخ به “معرفی ۹ ادکلن مردانه تلخ و سرد پرطرفدار”

    • سلام
      دو تا کار میتونید انجام بدین
      اول اینکه این ادکلنها رو در مقدار کم مثلا 2 یا 5 میل تهیه کنید
      اگر هم حتی قادر به خرید ادکلن در اندازه های چند میل نیستید راه دوم این هستش که تشریف ببرید به ادکلن فروشی که ادکلن رو روی نوارهای مقوایی پاف میکنه و ازش یکی با اون بویی که مایل هستید بگیرید و اون کاغذ رو توی جیب تون بزارید . تا چند روزی بوی اون عطر روی کاغذ هستش و شما هم از بوی خوش اون ادکلن لذت میبرید

  1. درود بر شما من چندین سال پیش ادکلنی خریدم بنام اوف شور بسیار بوی خنک و تلخ جذابی داشت ولی متاسفانه دیگه تولید نشد . ادکلنی هست که بوش نزدیک به اوف شور باشه لطفا راهنماییم کنید . ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین عطرهای تلخ و خنک مردانه | ۹ ادکلن خیلی خوشبو + دکانت